koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuar
zmodyfikowano  4 lata temu

Mizantrop 8.12

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 9 262 wyświetleń od 21 listopada 2019
  • 8 grudnia 2019, niedziela
    » 17:00

#

sala: Broadway
wstęp: 22/24 zł, bilety do nabycia online lub w DK Kadr

Retransmisja przedstawienia z Comédie-Française w Paryżu z 9 lutego 2017 roku.
Pokazy spektakli w Polsce odbywają się pod honorowym patronatem długoletniego aktora Komedii Francuskiej Andrzeja Seweryna.

Jedną z najważniejszych sztuk francuskiej dramaturgii,„Mizantropa” Moliera zobaczymy w reżyserii Clémenta Hervieu-Légera, aktora i reżysera młodego pokolenia: “To jedna z najlepszych sztuk ojca francuskiej komedii, wieloznaczna i niepoddająca się jednej interpretacji. Spośród komedii Moliera wyróżnia ją szlachetność głównego bohatera Alcesta, którego trzeźwe, cyniczne spojrzenie obnaża śmieszności otoczenia – mówi reżyser. – Kiedy zdecydowałem, że będę reżyserował »Mizantropa«, zadałem sobie pytanie: po co wystawia się klasykę? Dlaczego to jest tak ważne dla mnie? Myślę, że osobą, która najlepiej i bardzo zwięźle odpowiedziała na to pytanie, jest Antoine Vitez: »Ponieważ jest niezbędna dla utrzymania pamięci społeczeństwa«”. Dla Moliera rok 1665 – rok, w którym został napisany „Mizantrop” – był rokiem zdrady: to wtedy Racine dał swą tragedię „Aleksander Wielki” do wystawienia trupie Hôtel de Bourgogne, po niepowodzeniu swojego pierwszego dzieła zaprezentowanego przez trupę Moliera w Théâtre du Palais-Royal. Czy można zauważyć wątki autobiograficzne w czarnym humorze Alcesta, który wydaje się z powodu jednej osoby nienawidzić cały świat?”
Hervieu-Léger, aktor stałego zespołu Comédie-Française, bada charakter zrzędliwego bohatera i jego walkę przeciw zmęczeniu samym sobą i samotnością. Osiem osób, które tworzą ten mikrokosmos społeczny, umieszczone są w otwartej przestrzeni, na zewnątrz rezydencji, zamiast w przytulnym salonie. Mobilna przestrzeń ma być metaforą zmienności rzeczywistości wokół nas. Reżyser twierdzi: „Teatr żyje i rozwija się, karmi się dokonaniami poprzednich wieków, ale zwraca się w stronę nadchodzącego stulecia. Należę do zespołu teatru repertuarowego i myślę, że bez świeżego podejścia do dzieł klasycznych taki teatr nie ma racji bytu”.

zmodyfikowano  4 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ