koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  5 lat temu

Oddźwięki. Nowa muzyka polska

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 496 wyświetleń od 17 grudnia 2019

Organizator: Sinfonia Varsovia

Wykonawcy:
Adam Siebers – skrzypce
Sinfonia Varsovia
Wilson Hermanto – dyrygent

Program: Agata ZUBEL - Fireworks, Emil MŁYNARSKI - II Koncert skrzypcowy D-dur, Luciano BERIO - Rendering

Pierwsze wydarzenie kolejnej odsłony cyklu koncertowego Sinfonii Varsovii „Oddźwięki. Nowa muzyka polska”  ukaże dzieła, które w tym roku obchodzą okrągłe rocznice swoich prawykonań, bądź skomponowane zostały jako komentarz do ważnych historycznych rocznic.
Podczas koncertu zabrzmi Fireworks (2018) Agaty Zubel – utwór powstały na zamówienie Instytutu Adama Mickiewicza w ramach międzynarodowego programu kulturalnego „Polska 100”, przygotowanego z okazji stulecia odzyskania przez Polskę niepodległości. To muzyczne spojrzenie kompozytorki na sto lat narodu – jego tradycję oraz konteksty szeroko pojętej kultury. Instrumentalne okrzyki dętych blaszanych, swobodnie zestawione muzyczne impresje i reminiscencje, to przejaw nieposkromionej muzycznej energii, a także symbol radości z twórczego wyzwolenia – „oddźwięk” współczesnej artystce rzeczywistości.

W kontraście do nowatorskich rozwiązań Zubel będzie II Koncert skrzypcowy D-dur  twórcy Filharmonii Warszawskiej, wybitnego skrzypka i kompozytora – Emila Młynarskiego. Uważane za jedno z najważniejszych dzieł kompozytora, od którego prawykonania w Filharmonii Narodowej mija 100 lat, zabrzmi w wykonaniu orkiestry i znakomitego skrzypka młodego pokolenia – Adama Siebersa. Dzieło ściśle osadzone w kontekście muzyki europejskiej, z wpływami takich twórców jak Johannes Brahms czy Edward Elgar, odzwierciedla ówczesne tendencje kompozytorskie, czyli dążenie do pięknych kantylen skrzypiec i malarskiego towarzyszenia orkiestry.

Jako ostatnie zabrzmi Rendering (1989) włoskiego kompozytora, Luciana Beria. Geneza tej kompozycji łączy się z odkryciem w 1970 roku szkiców niedokończonej dziesiątej Symfonii D-Dur Franza Schuberta. Dzieło Beria, którego premierowe wykonanie odbyło się dokładnie 30 lat temu w amsterdamskim Concertgebouw, powstało z inspiracji bogactwem technik kontrapunktycznych, ujętych przez Schuberta w jednym z ostatnich swoich utworów. Tak powstała trzyczęściowa kompozycja, w której autor czerpie z materiału motywicznego niemieckiego romantyka.

Koncert poprowadzi Wilson Hermanto – od 2017 roku pierwszy gościnny dyrygent mediolańskiej orkiestry Cameristi della Scala. Do tematyki koncertu wprowadzi spotkanie, które odbędzie się o godz. 18:00.

Bilety: 40 zł normalne, 30 zł ulgowe ( emeryci, renciści, studenci, uczniowie)

zmodyfikowano  5 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ