koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  5 lat temu

Trzy oblicza stylistyczne liryki wokalnej Antonína Dvořáka

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 340 wyświetleń od 23 stycznia 2020
  • 27 stycznia 2020, poniedziałek
    » 19:00

#

„Trzy oblicza stylistyczne liryki wokalnej Antonína Dvořáka”, koncert
w programie: trzy pieśni Ave Maria, trzy pieśni nowogreckie, cykl pieśni biblijnych
wyst.: Piotr Kędziora (baryton), Krzysztof Trzaskowski (pianista)

Piotr Kędziora – baryton. W 2006 ukończył studia na Wydziale Wokalno-Aktorskim w Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Warszawie.
Na scenie operowej zadebiutował w styczniu 2005 w roli dyrektora więzienia w studenckiej realizacji „Zemsty nietoperza” J. Straussa. Dwa lata później – w 2007 – rozpoczął pracę jako solista Warszawskiej Opery Kameralnej. Wraz z zespołem tego teatru brał udział w licznych festiwalach. W 2009 na XIX Festiwalu im. Adama Didura w Sanockim Domu Kultury wykonał partie Svegliato i Notariusza w operze „Cyrulik Sewilski” G. Paisiellego pod dyrekcją Tadeusza Karolaka. W 2011, w ramach Festiwalu Muzyki Współczesnej w Warszawskiej Operze Kameralnej wykonał partię Herolda w „The Burning Fiery Furnace” B. Brittena pod dyrekcją Kaia Bumana. W 2014 wystąpił jako Belcore w „L’elisir d’amore” G. Donizettiego. Zaś w grudniu 2015 kreował rolę Ernesta Ludwiga w prapremierze przedstawienia L. Możdżera pt. „Immanuel Kant”. W 2016 w Warszawskiej Operze Kameralnej wykonał partię Don Magnifico w operze „La Cenerentola”, jak również Taddeo we „Włoszce w Algierze” G. Rossiniego. Od 2012 współpracuje też z Operą na Zamku w Szczecinie.

Piotr Kędziora występuje również w repertuarze oratoryjno-kantatowym. W 2006 wykonał kantatę „Ein feste Burg” [BWV 80] J. S. Bacha, pod dyrekcją Alberta Kocha na Międzynarodowym Festiwalu Organowym w Koszalinie. W 2007 nawiązał współpracę z Towarzystwem Śpiewaczym na Saskiej Kępie i pod dyrekcją Artura Backiela wykonał m.in. następujące kantaty J. S. Bacha: „Wie schön leuchtet…” [BWV 1], „Wachet auf, ruft uns die Stimme” [BWV 140], „Schweigt stille, plaudert nicht” [BWV 211]. W 2015 w ramach cyklu koncertów w Muzeum Kolekcji im. Jana Pawła II w Warszawie wykonał kantatę „Ich habe genug” [BWV 82] J. S. Bacha pod kierownictwem muzycznym Marca Vitale. W czerwcu 2015 w ramach Festiwalu Mozartowskiego brał udział w wykonaniach Mszy „Koronacyjnej” [KV317] i „Vesperae solennes de confessore” [KV 339] W. A. Mozarta pod dyrekcją Rubena Silvy.

Aktywnie uczestniczy w życiu muzycznym stolicy. Od 2009 r. współpracował z Domem Kultury Śródmieście, gdzie koncertował i pomagał w realizacji projektów artystycznych. Do ważniejszych przedsięwzięć należy zaliczyć wystawienie operetki „Księżniczka Czardasza” E. Kálmána, gdzie wcielił się w rolę hrabiego Feriego von Kerekesa. Natomiast w 2011 dołączył do Grupy Operowej LAKME, a w 2017 wystąpił na licznych koncertach z cyklu „Sounds of Art” w Muzeum Narodowym w Warszawie. W tym samym roku, w ramach letnich koncertów w Łazienkach Królewskich, wykonał „Liebeslieder-Waltzer” op. 52 J. Brahmsa.

Od października 2017 r. jest solistą Polskiej Opery Królewskiej.

BILETY: 10 PLN

zmodyfikowano  5 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ