koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  4 lata temu

Chroma

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 20 045 wyświetleń od 20 września 2020

Warszawa » pl. Defilad 1 PKiN (wejście od ulicy Marszałkowskiej) 00-901 Warszawa » NA MAPIE

  • 15 kwietnia 2021, czwartek
    » 19:00
  • 14 kwietnia 2021, środa
    » 19:00
  • 18 października 2020, niedziela
    » 19:30
  • 17 października 2020, sobota
    » 19:30

REŻYSERIA - Grzegorz Jaremko

DRAMATURGIA - Paweł Świerczek KOSTIUMY - Marcin Kosakowski MUZYKA - Kondensator Przepływu (Bartłomiej Chmara, Jakub Janicki) REŻYSERIA ŚWIATŁA - Aleksandr Prowaliński CHOREOGRAFIA - Agnieszka Kryst VIDEO - Adam Lipiński KIEROWNIK PRODUKCJI - Aleksandra Wiśniewska INSPICJENTKA - Maria Lejman-Kasz

występują: Tomasz Nosiński, Natalia Rybicka, Marcin Pempuś, Ewelina Żak

W 1986 roku Derek Jarman, jeden z najwybitniejszych brytyjskich reżyserów filmowych, autor „Jubileuszu”, „Caravaggia” czy „Edwarda II”, dowiaduje się, że jest HIV-pozytywny. W efekcie powikłań zaczyna tracić wzrok, nie zaprzestaje jednak pracy.

Tworzy awangardowy film „Blue” (ekran wypełniony w całości błękitem, który jest ostatnim kolorem rozpoznawanym przez twórcę) i pisze esej „Chroma. Księga kolorów”. To poetycki zapis procesu umierania, ale też polityczna teoria i historia barw.

Dziś, w dobie gorących debat, w których kolory stają się nośnikiem sporów i wartości, intuicje Jarmana stają się wyjątkowo aktualne.

Twórcy przedstawienia nie poprzestają jednak na doraźnych skojarzeniach: − W „Chromie” pociąga nas przede wszystkim problem utraty wzroku i (nie)widzenia. Jesteśmy przemęczeni nadmiarem obrazów, nie chcemy już widzieć. Chcemy wziąć urlop od rzeczywistości, wkroczyć w pustkę, zanurzyć się w błękit.

„Chroma” to kosmiczna podróż w poszukiwaniu utopii. W jej trakcie testujemy eskapistyczne strategie. Sięgamy do science fiction, fantazjując o możliwych przyszłościach. Przywołujemy musical, kreując niemożliwe alternatywne światy. Poszukujemy doświadczeń poza obrazem, zwracając się w stronę dotyku i intymności. Zanurzając się w kolor, odkrywamy chromoseksualność. Nie chcemy opowiadać o heroicznym poszukiwaniu wolności, tylko desperackiej potrzebie odpoczynku. Wciąż stawiamy sobie to samo pytanie: jak choć na chwilę przestać widzieć to, co dzieje się dookoła?

zmodyfikowano  4 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ