koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TpL repertuarAMKL 75 latCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359
zmodyfikowano  4 lata temu

IL BARBIERE DI SIVIGLIA / GIOACCHINO ROSSINI (WERSJA KONCERTOWA)

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 9 896 wyświetleń od 24 października 2020
  • 15 listopada 2020, niedziela
    » 19:00
  • 14 listopada 2020, sobota
    » 19:00

występują: KONCEPCJA REALIZATORSKA ANDRZEJ KLIMCZAK KOSTIUMY, REKWIZYTY MARLENA SKONECZKO PROJEKCJE MAREK ZAMOJSKI ŚWIATŁA PIOTR RUDZKI

OBSADA HRABIA ALMAVIVA KAROL KOZŁOWSKI FIGARO ROBERT SZPRĘGIEL ROSINA IWONA HANDZLIK DON BARTOLO PIOTR KĘDZIORA DON BASILIO WOJCIECH GIERLACH BERTA TATIANA HEMPEL-GIERLACH

ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ

DYRYGENTKA LILIANNA KRYCH

Il barbiere di Siviglia (Cyrulik sewilski) to jedno z najsłynniejszych dzieł Gioacchina Rossiniego. Choć jego napisanie zajęło ponoć kompozytorowi zaledwie trzy tygodnie, to okazało się jednym ze szczytowych osiągnięć w gatunku opera buffa. Skrząca się od oryginalnych muzycznych pomysłów kompozycja obfituje w kunsztowne arie i zabawne dialogi. Doskonałość muzycznych rozwiązań potęguje znakomite libretto, które Cesare Sterbini ułożył na podstawie sztuki Pierre’a Beaumarchais’go.

Dziś nie każdy pamięta, że prapremiera słynnej opery Rossiniego odbyła się pod tytułem Almaviva, ossia L’inutile precauzione (Almaviva lub Zbyteczna ostrożność). Zmiana oryginalnego tytułu stanowiła jeden z licznych zabiegów mających na celu zjednanie rzymskiej publiczności. Spodziewano się bowiem, że wykorzystanie przez młodego Rossiniego tekstu, na kanwie którego powszechnie szanowany Giovanni Paisiello skomponował wcześniej własną operę, może wzbudzić negatywne emocje. I rzeczywiście. Na nic zdało się uzyskanie zgody mistrza oraz wyjaśnienie dołączone do programu. Wszelkie próby załagodzenia sytuacji okazały się daremne, a premiera, która odbyła się w Teatro Argentina w Rzymie 20 lutego 1816 roku, zakończyła się fiaskiem.

Jednak już drugie przedstawienie publiczność przyjęła z należytym uznaniem. Wkrótce zaś opera zyskała sławę nie tylko we Włoszech, ale i na całym świecie. Przyjąwszy ostatecznie tytuł tożsamy z literackim pierwowzorem, Il barbiere di Siviglia Rossiniego bawi i zachwyca również dziś.

Marta Dziewanowska-Pachowska

WYKONYWANE FRAGMENTY Uwertura Cavatina Figara Largo al factotum della città Duetto All’idea di quel metallo Cavatina Rosiny Una voce poco fa Aria Basilia La calunnia e un venticelo Duetto Dunque io son… Aria Bartola A un dottor della mia sorte Duetto Pace e gioia sia con voi Aria Rosiny Contro un cor che accende amore Quintetto Don Basilio! Aria Berty Il vecchiotto cerca moglie Terzetto Ah! qual colpo inaspettato! Finaletto Di si felice innesto serbiam memoria eterna?

Dbamy o bezpieczeństwo naszych Widzów! • Przy wejściu do budynku dostępne są środki do dezynfekcji rąk. • Przy wejściu do budynku obsługa widowni może dokonać pomiary temperatury. • Przestrzeń wspólna oraz sanitarna jest dezynfekowana. • Widownia będzie zapełniona w max 25%. • Zachowujemy bezpieczną odległość.

Zapraszamy do zapoznania się z zasadami uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych organizowanych przez Polską Operę Królewską: • Jeśli nie czujesz się dobrze, jesteś chory, miałeś styczność z osobą zainfekowaną – zostań w domu. • Zabierz ze sobą maseczkę. Po wejściu do budynku obowiązuje Cię noszenie maseczki zakrywającej usta i nos. • Przy wejściu do budynku poddaj się pomiarowi temperatury • Po wejściu do budynku zdezynfekuj dłonie. • Koniecznie podpisz Oświadczenie Uczestnika. Jeśli masz taką możliwość, przynieś wydrukowane i podpisane oświadczenie, jeśli nie – wypełnij je w miejscu wskazanym przez obsługę. • Jeżeli w dniu wydarzenia szatnia będzie nieczynna, prosimy o zabranie okryć wierzchnich na widownię. • Zajmij miejsce na widowni wskazane przez obsługę. • Prosimy o wcześniejsze przybycie na wydarzenie – osoby spóźnione nie zostaną wpuszczone na widownię.

Oświadczenie uczestnika: https://operakrolewska.pl/wp-content/uploads/2020/06/oswiadczenie-z-klauzula-rodo.pdf

W razie pytań jesteśmy do dyspozycji na miejscu wydarzenia lub telefonicznie +48 500 309 424.

Dbaj o bezpieczeństwo swoje i innych!

tęskniliśmy:)

Zakup biletu elektronicznego wiążę się z akceptacją REGULAMINU SPRZEDAŻY BILETÓW ORAZ UCZESTNICTWA W WYDARZENIACH ARTYSTYCZNYCH ORGANIZOWANYCH PRZEZ POLSKĄ OPERĘ KRÓLEWSKĄ Regulamin ten dostępny jest w poniższym linku: https://operakrolewska.pl/wp-content/uploads/2020/06/regulamin.pdf

zmodyfikowano  4 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ