Orfeusz i Eurydyka | OPERA ONLINE
![](https://dco1c2aefa5pk.cloudfront.net/l/8q2q.jpeg)
- 10 stycznia 2024, środa» 19:00
- 6 lipca 2023, czwartek» 20:00
- 4 czerwca 2021, piątek» 11:00
- 30 kwietnia 2021, piątek» 23:59
- 31 marca 2021, środa» 23:59
- 28 lutego 2021, niedziela» 23:59
- 31 stycznia 2021, niedziela» 23:59
występują: Orfeusz: Artur Janda Eurydyka: Barbara Zamek Amor: Sylwia Stępień
Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej Musicae Antiquae Collegium Varsovie
Klawesyn – Ewa Mrowca
Tancerze: Kinga Wleciałowska, Zuzanna Kasprzyk, Agnieszka Konopka, Natalia Dinges, Krzysztof Łuczak, Stanisław Bulder, Krystian Łysoń, Aleksander Kopański.
Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej pod kierownictwem Krzysztofa Kusiel-Moroza
SOPRANY: Karolina Geryń Ewa Kuryłowicz Ewelina Osowska Magdalena Smulczyńska Teresa Tippe
ALTY: Kinga Głogowska Paulina Łysikowska Ewa Puchalska Ewelina Rzezińska Dorota Solecka
TENORY: Tomasz Grygo Piotr Jakacki Robert Mojsa Marek Sadowski Aleksander Słojewski
BASY: Łukasz Geryń Krzysztof Matuszak Andrzej Milewski Piotr Peron Grzegorz Zychowicz
PO WYKUPIENIU MATERIAŁ DOSTĘPNY JEST ONLINE PRZEZ 48 h
ORFEO ED EURIDICE / ORFEUSZ I EURYDYKA
Opera w trzech aktach.
Kompozytor: Christoph Willibald Gluck Libretto: Ranieri de’ Calzabigi
Reżyseria: Magdalena Piekorz, Laureatka Złotego Lwa na 29. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni (2004, za film „Pręgi”, nominacja do Oscara w kategorii film nieanglojęzyczny)
Kierownictwo muzyczne: Stefan Plewniak
Scenografia i kostiumy: Katarzyna Sobańska i Marcel Sławiński twórcy scenografii do "Zimnej Wojny". (3 nominacje do Oscara 2019 - Najlepszy Film Nieanglojęzyczny, Reżyseria, Zdjęcia) i „Idy” ( Film zdobył Oscara dla Najlepszego Filmu nieanglojęzycznego w 2015 roku)
Choreografia: Jakub Lewandowski
Reżyseria świateł: Hektor Werios
Asystent reżysera: Bartosz Buława
Wykonanie kostiumów: Dorota Goldpoint
Orfeusz i Eurydyka Christopha Willibalda Glucka to jeden z najpiękniejszych utworów muzyki klasycznej opowiadający o miłości wystawionej na wielką próbę. Orfeusz po śmierci Eurydyki, dostaje szansę by zstąpić do piekieł i przywrócić ukochaną żonę do świata żywych. Warunkiem jest jednak to, że podczas wędrówki ani razu na nią nie spojrzy. Zadanie to stawia przed nim Amor, pośrednik Jowisza. Orfeusz podejmuje próbę i schodzi do Hadesu poskramiając śpiewem piekielne Furie. Przepowiednia Amora o spotkaniu z ukochaną spełnia się. Przed nimi już tylko droga powrotna, która okaże się większym wyzwaniem niżby można przypuszczać.
Naszym pomysłem na realizację dzieła Gluck’a było stworzenie wielowymiarowego spektaklu taneczno-muzycznego, który łączyć będzie klasyczną i współczesną formę wypowiedzi. Żeby oddać archetypiczny charakter utworu (utrwalonego przez tradycję mitu) w warstwie scenograficznej i kostiumowej nawiązujemy do antyku. Orfeusz i Eurydyka pojawiają się na scenie jako posągi, które mają swoich odpowiedników wśród tancerzy (alter ego). Ci wyrażają emocje zamrożone przez przedwczesne rozstanie małżonków. Wraz z rozwojem akcji, ich postaci stawać się będą coraz bardziej ludzkie a kulminacyjne spotkanie Orfeusza i Eurydyki pokaże, że jeśli chodzi o historię ludzkości w kwestii relacji poza kontekstem i czasem historycznym nic się właściwie nie zmieniło.
„Orfeusz i Eurydyka” począwszy od swej premiery 5 października 1762 roku na deskach wiedeńskiego Burgtheater, udanie, podbijając serca melomanów, kroczy przez kolejne sceny operowe świata.
Polska premiera miała miejsce czternaście lat po prapremierze (1776) i dwa lata po wystawieniu paryskim, które pokazało światu nową wersję dzieła. Wspomniane novum polegało na odejściu od angażowania do głównej partii kastrata, a powierzenie jej zgodnie z ówczesną modą tenorowi. O popularności i ponadczasowym pięknie dzieła świadczy fakt, że doczekało się ono znakomitej adaptacji ręką samego Hectora Berlioza, który doprowadził nawet do powstania nowej, włoskojęzycznej wersji, ta zaś podbiła czołowe sceny Włoch (z La Scalą włącznie) a prowadzona przez Arturo Toscaniniego, zachwyciła melomanów nowojorskiej Metropolitan Opera.
Spotkanie z Dora Stratou Theatre
od: 8 października 2007 do: 9 października 2007
Mazowiecki Instytut Sztuki
ul. Elektoralna 12 Warszawa
27 018teatr
4.48 Psychosis
30 września 2007 - 19:00jest więcej terminów
TR Warszawa
ul. Marszałkowska 8 Warszawa
26 959teatr
WARSZAWSKIE DZIECI
29 września 2007 - 18:00
Teatr Hybrydysceny: Hybrydy i Palladium
Złota 7/9 Warszawa
27 540teatr
…i póki nas śmierć nie rozłączy …czyli TRYPTYK CZESKI
29 września 2007 - 19:15
Stara ProchOFFnia
ul. Boleść 2 Warszawa
26 589teatr
NIEBO
27 września 2007 - 19:00jest więcej terminów
Stara ProchOFFnia
ul. Boleść 2 Warszawa
26 744teatr
Beata, co bajki wyplata
23 września 2007 - 19:00
Dom Kultury Śródmieście
ul. Smolna 9 Warszawa
26 644teatr
Wyrok śmierci na konia Faraona
21 września 2007 - 19:00jest więcej terminów
Stara ProchOFFnia
ul. Boleść 2 Warszawa
26 672teatr
8. Wolska Jesień Kultury
16 września 2007 - 15:00
Park Sowińskiego na Woli
ul. Elekcyjna 17 Warszawa
47 972teatr
Won!
15 września 2007 - 19:00
Park Sowińskiego na Woli
ul. Elekcyjna 17 Warszawa
27 246teatr
RECITAL IN MEMORIAMOF M. KALLAS
15 września 2007 - 20:00
Teatr Wielki - Opera Narodowa
pl. Teatralny 1 Warszawa
48 206teatr
Wystawa z cyklu:DOTYK OKA – SPOTKANIAMIĘDZY RUCHEM A BEZRUCHEM
od: 16 sierpnia 2007 do: 15 września 2007
Stara ProchOFFnia
ul. Boleść 2 Warszawa
50 113teatr
ALTERNATYWNA SCENA PROMOCYJNA
od: 12 czerwca 2007 do: 15 września 2007
Centrum Artystyczne Montownia
Konopnickiej 6 Warszawa
27 056teatr
GIOVANNI
15 września 2007 - 19:00jest więcej terminów
TR Warszawa
ul. Marszałkowska 8 Warszawa
27 603teatr
Pinokio
12 września 2007 - 17:30
Dom Kultury Działdowska
Działdowska 6 Warszawa
27 657teatr
Pinokio
12 września 2007 - 17:30
Dom Kultury Działdowska
Działdowska 6 Warszawa
27 644teatr
Tiramisu
10 września 2007 - 19:00jest więcej terminów
Studio Buffo
ul. Konopnickiej 6 Warszawa
27 443teatr
ŚMIECHOTERAPIA
9 września 2007 - 18:00
Dom Kultury Włochy
Bolesława Chrobrego 27 Warszawa
26 595teatr