koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  4 lata temu  »  

RODELINDA / Georg Friedrich Haendel

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 811 wyświetleń od 25 lutego 2021

Rodelinda to jedna z najznakomitszych oper Georga Friedricha Haendla. Po premierze, która miała miejsce 13 lutego 1725 roku w King’s Theatre w Londynie, przedstawienie zostało pokazane jeszcze trzynastokrotnie. Nie mniejszym powodzeniem cieszyło się wznowienie opery z nową obsadą w roku 1731. Dzieło zostało zrealizowane także w Hamburgu (w 1735 i 1736), po czym zniknęło ze scen operowych na niemal dwieście lat. W 1920 roku Rodelinda, szczęśliwie odkryta na nowo przez Oskara Hagena – wykładowcę historii sztuki na Uniwersytecie w Getyndze, zainaugurowała powrót Haendlowskich dzieł na sceny operowe.
Zamiłowanie Haendla do opery jest powszechnie znane. Autor ponad czterdziestu tytułów, poświęcił wszak temu gatunkowi połowę swojego twórczego życia, nie szczędząc nie tylko zdrowia i energii, ale i środków finansowych. Powstanie Rodelindy przypada na okres rozkwitu prowadzonej przez Haendla Royal Academy of Music, hojnie wspieranej przez króla Jerzego I.
Zwarte, bardzo dobrze skonstruowane libretto przygotował Nicola Francesco Haym na podstawie wcześniejszego libretta autorstwa Antonia Salviego, fabuła zaś znajduje swe źródło u Pawła Diakona z Akwilei. To właśnie ten autor w swojej Historii Longobardów przywołuje opowieść o wiernej i niezłomnej królowej Rodelindzie. Niewykluczone zresztą, że i sam Haendel brał udział w ostatecznym ukształtowaniu tekstu wykorzystanego w operze. Znajduje on doskonałe odbicie w klarownej, a pod względem dramaturgicznym znakomicie rozplanowanej formie dzieła. Kontrastujące ze sobą afekty niosą niezwykle silne emocje – miłość spotyka się z nienawiścią, rozpacz z nadzieją.

KIEROWNICTWO MUZYCZNE KRZYSZTOF GARSTKA
REŻYSERIA ANDRZEJ KLIMCZAK
SCENOGRAFIA MARLENA SKONECZKO
OPIEKA ARTYSTYCZNA OLGA PASIECZNIK
RUCH SCENICZNY JACEK TYSKI
REŻYSERIA ŚWIATEŁ KAROLINA GĘBSKA
PROJEKCJE MAREK ZAMOJSKI
REALIZACJA OŚWIETLENIA PIOTR RUDZKI
ASYSTENT REŻYSERA SŁAWOMIR JURCZAK
II ASYSTENT REŻYSERA AGNIESZKA KOZŁOWSKA
INSPICJENT TATIANA HEMPEL-GIERLACH

✅ OBSADA 5 marca 2021 r. → http://bit.ly/37L0yU5
✅ OBSADA 6 marca 2021 r. → http://bit.ly/37L0C6h

📍 Teatr Królewski w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie
Uwaga: dojście do Teatru Królewskiego w Łazienkach od ul. Agrykola.
Miejsca na widowni są nienumerowane.

🔴 Dbamy o bezpieczeństwo naszych Widzów 🔴
• Przy wejściu do budynku dostępne są środki do dezynfekcji rąk.
• Przy wejściu do budynku obsługa widowni może dokonać pomiaru temperatury.
• Przestrzeń wspólna oraz sanitarna jest dezynfekowana.
• Widownia będzie zapełniona w max 50%.
• Zachowujemy bezpieczną odległość.
W razie pytań jesteśmy do dyspozycji na miejscu wydarzenia lub telefonicznie +48 500 309 424
👉 Regulamin sprzedaży biletów oraz uczestnictwa w wydarzeniach artystycznych organizowanych przez Polską Operę Królewską → https://bit.ly/3cLEGew
👉 Oświadczenie Uczestnika Wydarzenia Artystycznego organizowanego przez Polską Operę Królewską w Warszawie → https://bit.ly/2MGfjQT

Wydarzenie pod Mecenatem PZU

zmodyfikowano  4 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ