koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  3 lata temu

Raj. Potop

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 21 974 wyświetleń od 24 kwietnia 2021

Warszawa » pl. Defilad 1 PKiN (wejście od ulicy Marszałkowskiej) 00-901 Warszawa » NA MAPIE

  • 27 sierpnia 2021, piątek
    » 19:00
  • 26 sierpnia 2021, czwartek
    » 19:00
  • 25 sierpnia 2021, środa
    » 19:00
  • 20 czerwca 2021, niedziela
    » 19:00
  • 19 czerwca 2021, sobota
    » 19:00
  • 18 czerwca 2021, piątek
    » 19:00
  • 23 maja 2021, niedziela
    » 19:00
  • 22 maja 2021, sobota
    » 19:00

AUTOR

Thomas Köck

SCENOGRAFIA I KOSTIUMY Natalia Mleczak

CHOREOGRAFIA Agnieszka Kryst

ASYSTENTKI PRODUKCJI Anna Gołębiowska, Hanna Siewińska, Magdalena Zaremba PREMIERA

TŁUMACZENIE Jacek Kaduczak

MUZYKA Bartosz Dziadosz

KIEROWNICZKA PRODUKCJI Justyna Pankiewicz

REŻYSERIA Grzegorz Jaremko

REŻYSERIA ŚWIATŁA I VIDEO Marek Kozakiewicz

INSPICJENTKA Maria Lejman-Kasz

występują: Natalia Rybicka Paweł Smagała Mateusz Smoliński Ewelina Żak Marta Zięba Agnieszka Kryst

Marcin Pempuś

W imponującej swoim rozmachem Trylogii klimatycznej Thomas Köck łączy dramat rodzinny ze sztuką historyczną, a thriller polityczny z tomikiem poezji. Trylogia to złowieszczy potop rzeczy, niosący za sobą wyrzucone na brzeg skrawki sensów, fragmenty obrazów, zdegradowane biografie, losy ofiar, pojęcia i definicje. Trylogia to transhistoryczna symfonia, w której toną wszelkie granice gatunkowe.

W pierwszej części Trylogii zatytułowanej Raj. Potop, która posłuży jako punkt wyjścia do spektaklu w Teatrze Studio, przesuwamy się po dwóch liniach akcji wiodących wzdłuż historii wyzysku. Śledzimy finansowy upadek rodziny okresu transformacji, skupiony wokół losów pewnej tancerki pracującej na śmieciówkach, oraz jej ojca, bankrutującego właściciela warsztatu samochodowego. Następnie przenosimy się w XIX wiek – do Manaus w Brazylii, w sam środek mrocznych czasów boomu kauczukowego. Poznajemy baronów gumowych, którzy prawo do istnienia natury przeciwstawiają naturalnym prawom rynku. Walczy z nimi architekt Felix Nachtigal, który w dżungli ma zbudować operę. Niełatwo jednak u Köcka odróżnić fakt od fake’u. Wprawdzie kolonizatorzy noszą szykowny tweed, ale jednocześnie robią sobie późnokapitalistyczne selfie.

Trylogia ma wymiar prawdziwie kosmologiczny i apokaliptyczny – zarówno w sensie uniwersalnym, jak i indywidualnym. W Raju. Potopie jesteśmy świadkami gorzkiego końca rodziny nuklearnej oraz porażki idealisty Nachtigala. Wszyscy są tutaj ofiarami, to jedynie pionki w sztuce o katastrofie ekonomicznej i ekologicznej, której prawdziwym bohaterem jest niewidzialna ręka rynku.

W Trylogii klimatycznej Thomas Köck odsłania, wręcz po szekspirowsku, procesy historyczne, bez zatracenia ludzkiej, jednostkowej perspektywy. Bada granice zarówno naszej cywilizacji, jak i samego teatru jako medium.

zmodyfikowano  3 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ