koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  3 lata temu  »  

FESTIWAL MOZART 2021. PIEŚNI / PASIECZNIK – PASIECZNIK

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 438 wyświetleń od 14 czerwca 2021

Choć Wolfgang Amadeusz Mozart tworzył lekkie, śpiewne i nastrojowe pieśni przez całe życie, to gatunek ów nie stał się wiodącym w jego bogatej twórczości. Warto jednak dać się porwać niezaprzeczalnemu urokowi tych kompozycji. Wczesne, młodzieńcze utwory przeznaczone na głos z fortepianem to często drobne tańce z dodanym tekstem lub niewielkie, nieco naiwne utworki wpisywane do modnych wówczas almanachów. Później jednak, szczególnie podczas pobytu w Wiedniu, kompozytor rozwinął skrzydła w dziedzinie liryki wokalnej. Do najgenialniejszych przykładów tej gałęzi twórczości Mozarta zaliczyć należy Das Veilchen, Das Lied der Trennun, An Chloe czy Abendempfindung an Laura, w których mistrzowsko zestraja on znakomitą poezję z pulsującą w jej rytmie muzyką. Te i inne kompozycje, na które składa się program koncertu, świadczą o dramaturgicznej wyobraźni geniusza z Wiednia. Mozart, w swobodnej formie, odmalowuje sceny niemalże wyjęte z życia. Subtelne oddanie nastroju zaklętego w wierszach, wrażliwość na zawarte w nich emocje, a jednocześnie lekkość i prostota – oto cechy Mozartowskich utworów wokalnych, które zdają się wyznaczać drogę prowadzącą ku niemieckiej pieśni romantycznej.
Podczas koncertu pomiędzy pieśniami zabrzmi także Rondo a-moll na fortepian solo. Pełny ornamentów utwór przywołuje na myśl filigranowe figuracje XIX-wiecznych mistrzów klawiatury. Być może więc rację miał André Gide, twierdząc, iż „wielki klasycyzm to po prostu ujarzmiony romantyzm”.

Festiwal Mozart 2021 organizowany jest pod Mecenatem Grupy PZU oraz Grupy LOTOS.

🔸 PROGRAM RECITALU 🔸
Wolfgang Amadeus Mozart
• Das Veilchen (sł. J. W. von Goethe) KV 476
• Oiseux, si tous les ans (sł. Antoine Ferrand) KV 307 (KV 284d)
• Dans un bois solitaire (sł. Antoine Houdart de la Motte) KV 308 (KV 295b)
• Das Lied der Trennun (sł. Klamer Eberhard Karl Schmidt) KV 519
• Komm, liebe Zither, komm KV 351 (KV 367b)
• Der Zauberer (sł. Christian Felix Weiße) KV 472
• Rondo nr 3 a-moll KV 511
• Ridente la calma KV 152 (KV 210a)
• An Chloe (sł. Johann Georg Jacobi) KV 524
• Das Traumbild (sł. Ludwig Heinrich Hölty) KV 530
• Als Luise die Briefe ihres ungetreuen Liebhabers verbrannte (sł. Gabriele von Baumberg) KV 520
• Abendempfindung an Laura KV 523
• Un moto di gioia mi sento (sł. Lorenzo da Ponte) KV 579

🔸 WYKONAWCY 🔸
OLGA PASIECZNIK | sopran
NATALIA PASIECZNIK | fortepian

Czas trwania: 1 h 10 min.
Miejsca na widowni są nienumerowane.
📍 Zamek Królewski w Warszawie

Bilety 👉 https://bit.ly/3cw0jid

zmodyfikowano  3 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ