koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  4 lata temu  »  

FESTIWAL MOZART 2021. REQUIEM

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 587 wyświetleń od 14 czerwca 2021

Warszawa » Krakowskie Przedmieście 52/54 » NA MAPIE

  • 11 lipca 2021, niedziela
    » 20:30

„Requiem” Wolfganga Amadeusza Mozarta należy do najsłynniejszych utworów z gatunku mszy żałobnej. Jest to ostatnie, nieukończone dzieło wiedeńskiego mistrza. Trudu dopisania ostatnich części oraz uzupełnienia szkiców podjął się uczeń Franz Xaver Süssmayr. Muzyka zachwyca dojrzałością i dramaturgią brzmienia.
„Missa pro defunctis” jest przeznaczona do wykonania podczas uroczystości żałobnych oraz w Dzień Zaduszny. Dziś trudno jest precyzyjnie określić zakres pracy włożonej w kompozycje przez samego Mozarta. Pewnym jest jednak, że całkowicie ukończony i zinstrumentowany został przez niego wstępny fragment mszy – „Introitus”. Otwierające mszę chóralne wezwanie „wieczny odpoczynek racz im dać Panie” zapowiada główny temat całej modlitwy. Poza początkowym fragmentem, Mozart zdążył także rozpisać na solistów, chór i continuo „Kyrie” z podwójną fugą, sekwencję „Dies irae” (przy czym wieńcząca tę część Lacrimosa pozostała jedynie w szkicach) oraz „Domine Jesu” i „Hostias”. Do tych części sporządził też pewne notatki instrumentacyjne. Resztę pracy wykonał wspomniany już Franz Xaver Süssmayr. Dokończył on zatem fragment „Lacrimosa” oraz dokomponował pozostałe części mszy żałobnej: „Sanctus”, „Benedictus” i „AgnusDei”. W celu zachowania jednorodności utworu, powtórzył muzyczną treść z „Introitus” i „Kyrie” (ze zmienionymi słowami) w części „Lux aeterna”, zamykającej całość cyklu.

Festiwal Mozart 2021 organizowany jest pod Mecenatem Grupy PZU oraz Grupy LOTOS.

🔸 WYKONAWCY 🔸
MARTA BOBERSKA | sopran
ANETA ŁUKASZEWICZ | alt
JACEK SZPONARSKI | tenor
WOJCIECH GIERLACH | bas
ZESPÓŁ WOKALNY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ
ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ
LILIANNA KRYCH | przygotowanie zespołu wokalnego
GRZEGORZ NOWAK | dyrygent

Czas trwania: 1 h
Miejsca na widowni są nienumerowane.
📍 Kościół Seminaryjny, ul. Krakowskie Przedmieście 52/54 w Warszawie

Bilety 👉 https://bit.ly/3pd0EeV

zmodyfikowano  4 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ