koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  4 lata temu  »  

FESTIWAL MOZART 2021. LE NOZZE DI FIGARO

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 120 wyświetleń od 14 czerwca 2021

Inscenizacja opery „Le nozze di Figaro” („Wesele Figara”) Wolfganga Amadeusza Mozarta przygotowana przez Polską Operę Królewską cieszy się niegasnącym zainteresowaniem publiczności. Dzieło, które od ponad dwustu lat jest obecne w repertuarze teatrów operowych całego świata, zachwyca bowiem doskonałością formy i lekkością muzycznych przebiegów.
Libretto opery sporządził Lorenzo da Ponte. Jest ono adaptacją komedii „Le mariage de Figaro, ou La folle journée” Pierre’a Augustina Beaumarchais’go. Choć pomysł na wykorzystanie tej właśnie sztuki należał do Mozarta, to Da Ponte doskonale wywiązał się z zadania. Natomiast Mozart, otrzymawszy świetnie skomponowany scenariusz, stworzył muzyczne arcydzieło. W rzeczywistości libretto opery jest skutecznym połączeniem ciekawej i wartkiej akcji z szeregiem komediowych intryg. Na szczególną uwagę zasługuje też wachlarz portretów ludzkich charakterów, co w doskonały sposób potrafi wykorzystać Mozart. Rozterki i radości postaci ukazane są w popisowych ariach oraz licznych scenach zespołowych. Tymczasem duety i tercety ożywiają akcję, a ich muzyczna treść świadczy o wrażliwości kompozytora na zmienność i głębię ludzkich emocji.
Słowa i dźwięki, a także środki sceniczne i muzyczne, zostały w „Le nozze di Figaro” doskonale zespolone. Geniusz muzyczny i dramatyczny, uniwersalne przesłanie oraz komizm sytuacji sprawiają, że ta czteroaktowa opera buffa – począwszy od swej wiedeńskiej prapremiery w 1786 roku, aż po dziś – bawi i wzrusza kolejne pokolenia muzycznych koneserów.

Festiwal Mozart 2021 organizowany jest pod Mecenatem Grupy PZU oraz Grupy LOTOS.

RYSZARD PERYT | inscenizacja, scenografia, reżyseria
MARLENA SKONECZKO | kostiumy, rekwizyty
LILIANNA KRYCH | przygotowanie zespołu wokalnego

🔸 OBSADA 🔸
WITOLD ŻOŁĄDKIEWICZ | Hrabia
GABRIELA KAMIŃSKA | Hrabina
IWONA LUBOWICZ | Zuzanna
GRZEGORZ ŻOŁYNIAK | Figaro
JUSTYNA RECZENIEDI | Cherubin
JUSTYNA STĘPIEŃ | Marcelina
LESZEK ŚWIDZIŃSKI | Basilio/Curzio
SŁAWOMIR JURCZAK | Bartolo
JULITA MIROSŁAWSKA | Barbarina
BOGDAN ŚLIWA | Antonio
KRZYSZTOF TRZASKOWSKI | klawesyn
ZESPÓŁ WOKALNY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ
ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ
DAWID RUNTZ | dyrygent

Czas trwania: ok. 3 h 30 min (z 20-minutową przerwą)
Miejsca na widowni są nienumerowane.
📍 Teatr Królewski w Starej Oranżerii w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie
Uwaga: dojście do Teatru Królewskiego w Łazienkach od ul. Agrykola.
Godzinę przed przedstawieniem, a także przez godzinę po jego zakończeniu, publiczność może skorzystać z meleksa kursującego między Teatrem Królewskim a bramą Łazienek na rogu ulic Myśliwiecka/Agrykola.

Bilety 👉 https://bit.ly/34I9fMY

zmodyfikowano  4 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ