koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  3 lata temu  »  

„GADJI BERI BIMBA”, ALBO PROLEGOMENA DO ESKAPADY W NIEZNANE

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 9 717 wyświetleń od 24 czerwca 2021
  • 29 czerwca 2021, wtorek
    » 18:30

„Gadji beri bimba”, albo prolegomena do eskapady w nieznane. Wokół słowno-dźwiękowo-muzycznych eksperymentów Hugo Balla, Antonina Artauda, Zdzisława Beksińskiego i Salvadora Dalí.

Wykład multimedialny Marcina Borchardta organizowany w ramach projektu: Pustka i cisza, objętego opieką kuratorską Marcina Dymitera. Dominująca w sztuce XX wieku tendencja do ciągłego poszerzania granic wyznaczonych twórcom przez tradycję, szybko zaprowadziła najodważniejszych artystów-wizjonerów na naturalne antypody ludzkiej percepcji i poznania. Jedną z niezliczonych konsekwencji wprowadzenia w życie rewolucyjnych postulatów - natychmiastowego odrzucenia wszelkich ograniczeń estetycznych i dotychczasowych środków ekspresji - był niczym nieskrępowany egalitaryzm twórczy. Muzyka przestała być domeną zarezerwowaną wyłącznie dla kompozytorów i muzyków. Reżyser i scenarzysta w swoim wystąpieniu przedstawi cztery słowno-dźwiękowo-muzyczne efemerydy stworzone przez ikonicznych artystów, którzy na co dzień z muzyką nie mieli wiele wspólnego. Opowie o "wersetach bez słów" w poezji dźwiękowej Hugo Balla, radiowej musique concrète Antonina Artauda, kolażach dźwiękowych na taśmę Zdzisława Beksińskiego oraz monumentalnym "katarskim audiowizualnym poemacie operowym" Salvadora Dalí, a ponadto spróbuje wskazać miejsce tych dzieł w kanonie awangardy. Marcin Borchardt - reżyser, scenarzysta, filmoznawca, doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie nauk o sztuce. Autor głośnych filmów dokumentalnych - "Beksińscy. Album wideofoniczny" (2017) i "Tony Halik" (2020). Wykładowca akademicki, autor monografii "Awangarda muzyki końca XX wieku. Przewodnik dla początkujących" (2014), "Anioły nie znają wstydu. Transgresja w kinie Nowego Jorku" (2018). Członek Polskiej Akademii Filmowej (PAF) i Europejskiej Akademii Filmowej (EFA).

Foto: Marcin Borchardt (fot. Anna Rezulak) wymagana bezpłatna rezerwacja miejsca

więcej o projekcie

autor:
zmodyfikowano  3 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ