koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
GASTRO MIASTO 3Wieczory CharytatywnyPOKazujemy śpiewPora na letnie leżakowanie! Westfield Arkadia zaprasza na Westfield Summer FestivalWieczory w Arsenale 2024NON SOLA SCRIPTA 2024KOMEDASIŁY PRZEPŁYWU BWA SIC
zmodyfikowano  3 lata temu

LA CENERENTOLA / GIOACCHINO ROSSINI – WERSJA KONCERTOWE

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 9 586 wyświetleń od 21 września 2021

LA CENERENTOLA / GIOACCHINO ROSSINI – WERSJA KONCERTOWE
Wszyscy doskonale znają pełną magii i fantastycznych postaci baśń o Kopciuszku w wersji Charles’a Perraulta. Lecz w operze Rossiniego próżno szukać dobrej wróżki, wyczarowanej karety czy szklanego pantofelka, który w całym królestwie pasuje na jedną tylko wyjątkową stópkę. W libretcie, sporządzonym przez Jacopa Ferrettiego na podstawie wcześniejszych tekstów Charles’a-Guillaume’a Étienne’a oraz Francesca Fioriniego, zamiast wróżki występuje mędrzec Alidoro, postać macochy zastąpiona zostaje niesprawiedliwym ojczymem, a miejsce bucika zajmuje bransoletka, dzięki której książę rozpoznaje swoją wybrankę. Niezmiennym pozostaje jednak triumf skromności i wdzięku Kopciuszka nad chciwością i próżnością przyrodnich sióstr oraz bezwarunkowa dobroć głównej bohaterki, która w szczęśliwym zakończeniu wybacza swoim dotychczasowym oprawczyniom.
Rossini, opowiadając pół żartem – pół serio baśniową historię, nie stroni od wirtuozerii, stawiając przed wszystkimi solistami ambitne zadania. Od czasów prapremiery, która odbyła się w karnawale 1817 roku w Teatro Valle w Rzymie, z głównymi rolami zmierzyła się plejada śpiewaczek i śpiewaków, bowiem po chłodnym przyjęciu pierwszego spektaklu, podobnie jak to miało miejsce w przypadku Cyrulika sewilskiego, każde kolejne przedstawienie spotykało się już z ogromnym uznaniem. Wkrótce opera podbiła sceny nie tylko we Włoszech, ale i w całej Europie, a zainteresowanie tym tytułem nie gaśnie i dziś.
Marta Dziewanowska-Pachowska
WYKONYWANE FRAGMENTY
Uwertura
Duet Kopciuszka i Ramiro Un soave non so che
Aria Alidoro Vasto Treatro e’ il Mondo
Aria Magnifico Sia qualunque delle figlie
Aria Ramira Si, ritrovarla lo giuro
Duet Dandiniego i Magnifico Un segreto d’importanza
Canzona Kopciuszka Una volta c’era un Re
Burza
Sekstet Siete voi?
Finał Nacqui all’afanno e al pianto

OBSADA:
DON RAMIRO - JĘDRZEJ TOMCZYK
DANDINI - WITOLD ŻOŁĄDKIEWICZ
DON MAGNIFICO - PIOTR KĘDZIORA
CLORINDA - IWONA HANDZLIK
TISBE - KATARZYNA KRZYŻANOWSKA
ANGELINA - KATARZYNA SZYMKOWIAK
ALIDORO - ROBERT GIERLACH
ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ
DYRYGENT KAROL SZWECH

zmodyfikowano  3 lata temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ