koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - styczeń 2025 - nr 367Sylwester 2024 w Piwnicy ŚwidnickiejKLIMT Wrocław
zmodyfikowano  3 lata temu  »  

LA CENERENTOLA / GIOACCHINO ROSSINI

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 777 wyświetleń od 24 września 2021
  • 21 października 2021, czwartek
    » 19:00

Wszyscy doskonale znają pełną magii i fantastycznych postaci baśń o Kopciuszku w wersji Charlesa Perraulta. Lecz w operze Rossiniego próżno szukać dobrej wróżki, wyczarowanej karety czy szklanego pantofelka, który w całym królestwie pasuje na jedną tylko wyjątkową stópkę. W libretcie, sporządzonym przez Jacopa Ferrettiego na podstawie wcześniejszych tekstów Charlesa-Guillaume’a Étienne’a oraz Francesca Fioriniego, zamiast wróżki występuje mędrzec Alidoro, postać macochy zastąpiona zostaje niesprawiedliwym ojczymem, a miejsce bucika zajmuje bransoletka, dzięki której książę rozpoznaje swoją wybrankę. Niezmiennym pozostaje jednak triumf skromności i wdzięku Kopciuszka nad chciwością i próżnością przyrodnich sióstr oraz bezwarunkowa dobroć głównej bohaterki, która w szczęśliwym zakończeniu wybacza swoim dotychczasowym oprawczyniom. Rossini, opowiadając pół żartem – pół serio baśniową historię, nie stroni od wirtuozerii, stawiając przed wszystkimi solistami ambitne zadania. Od czasów prapremiery, która odbyła się w karnawale 1817 roku w Teatro Valle w Rzymie, z głównymi rolami zmierzyła się plejada śpiewaczek i śpiewaków, bowiem po chłodnym przyjęciu pierwszego spektaklu, podobnie jak to miało miejsce w przypadku „Cyrulika sewilskiego”, każde kolejne przedstawienie spotykało się już z ogromnym uznaniem. Wkrótce opera podbiła sceny nie tylko we Włoszech, ale i w całej Europie, a zainteresowanie tym tytułem nie gaśnie i dziś.

Wydarzenie pod Mecenatem Grupy PZU i Grupy LOTOS.

🔸 WYKONYWANE FRAGMENTY 🔸 Uwertura Duet Kopciuszka i Ramiro – Un soave non so che Aria Alidoro – Vasto Treatro e’ il Mondo Aria Magnifico – Sia qualunque delle figlie Aria Ramira – Si, ritrovarla lo giuro Duet Dandiniego i Magnifico – Un segreto d’importanza Canzona Kopciuszka – Una volta c’era un Re Burza Sekstet – Siete voi? Finał – Nacqui all’afanno e al pianto

🔸 OBSADA 🔸 DON RAMIRO | Jędrzej Tomczyk DANDINI | Witold Żołądkiewicz DON MAGNIFICO | Piotr Kędziora CLORINDA | Iwona Handzlik TISBE | Katarzyna Krzyżanowska ANGELINA | Katarzyna Szymkowiak ALIDORO | Robert Gierlach ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ DYRYGENT | Karol Szwech

📍 Studio Koncertowe Polskiego Radia im. W. Lutosławskiego, ul. Modzelewskiego 59 w Warszawie

🎟 BILETY | https://bit.ly/2VTzkba

zmodyfikowano  3 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ