koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT WrocławSylwester 2024 w Piwnicy ŚwidnickiejCO JEST GRANE - styczeń 2025 - nr 367
zmodyfikowano  3 lata temu  »  

THE RAPE OF LUCRETIA (GWAŁT NA LUKRECJI) / BENJAMIN BRITTEN

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 845 wyświetleń od 15 października 2021

Opera The Rape of Lucretia (Gwałt na Lukrecji), napisana w 1946 roku, stanowi w twórczości Benjamina Brittena (1913-1976) zwrot ku formie o intymnym i kameralnym charakterze. Niewielka obsada – zarówno wokalna, jak i instrumentalna – ukazuje geniusz twórcy w zakresie kształtowania brzmienia zespołu. Poszczególne arie są niezwykle sugestywne, ale i zróżnicowane – przejmująca delikatność współbrzmień w scenach nocnych jest przeciwstawiona sile ekspresji fragmentów mocniej nacechowanych emocjonalnie.
Tematem opery jest na wpół legendarna historia Lukrecji, której piękno i wierność zostały zbrukane przez niegodny czyn Sekstusa z etruskiego rodu Tarkwiniuszy. Antyczna opowieść o miłości, honorze i zdradzie daje asumpt do psychologicznego spojrzenia na akt przemocy i los ofiary, nierówność w relacji mężczyzny i kobiety, ich różne postawy wobec świata. W dramacie Lukrecji, w sposób symboliczny, odbija się także sytuacja ówczesnego Rzymu, niszczejącego pod panowaniem etruskiej dynastii. Dodatkowo, w dziele Brittena podjęta zostaje próba wpisania tej historii w chrześcijański kontekst. Wielowymiarowość dzieła daje pole do popisu dla interpretatorów – zarówno realizatorów, jak i wykonawców, spośród których nie tylko każdy śpiewak, ale i każdy instrumentalista jest solistą.
Reżyserii nowej inscenizacji dzieła, przygotowanej przez Polską Operę Królewską, podjęła się Kamila Siwińska – artystka, która już nie raz poruszała w swoich spektaklach tematy związane z rolą kobiety w kulturze. Serdecznie zapraszamy na jej interpretację antycznej opowieści, zaklętej w muzyce jednego z najważniejszych brytyjskich kompozytorów XX wieku.

Mecenasami Polskiej Opery Królewskiej są Grupa PZU i Grupa LOTOS.

KIEROWNICTWO MUZYCZNE LILIANNA KRYCH
REŻYSERIA, SCENOGRAFIA, WIZUALIZACJE KAMILA SIWIŃSKA
RUCH SCENICZNY TOBIASZ BERG
REŻYSERIA ŚWIATEŁ PAULINA GÓRAL
KOSTIUMY SCENICZNE TOMASZ ARMADA
KOSTIUMY FILMOWE MARLENA SKONECZKO
ASYSTENT DYRYGENTKI KAROL SZWECH
ASYSTENTKA REŻYSERKI AGNIESZKA KOZŁOWSKA
INSPICJENTKI TATIANA HEMPEL–GIERLACH, DOROTA LACHOWICZ
KONSULTACJE JĘZYKOWE SEAN PALMER

✅OBSADA 26.11.2021 → https://bit.ly/3AjJQGX
✅OBSADA 27.11.2021 → https://bit.ly/3FtAHQ2

BILETY → https://bit.ly/3iFuCWy

📍Teatr Królewski w Starej Oranżerii w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie
Uwaga: dojście do Teatru Królewskiego w Łazienkach od ul. Agrykola.
Godzinę przed przedstawieniem, a także przez godzinę po jego zakończeniu, publiczność może skorzystać z meleksa kursującego między Teatrem Królewskim a bramą Łazienek na rogu ulic Myśliwiecka/Agrykola.

zmodyfikowano  3 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ