Nowe twarze: zestaw shortów 3 / New Faces: set of shorts 3 (HER Docs)
- 26 października 2021, wtorek» 18:30
Nowe twarze: zestaw shortów 3 / New Faces: set of shorts 3
„Z ziemią w buzi” reż. Ewelina Rosińska (Niemcy / 2020 / 20 min.)
“Earth in the Mouth” dir. Ewelina Rosińska (Germany / 2020 / 20’)
PL:
Analogowa podróż na taśmie 16mm, w którą zabiera nas reżyserka swoim Bolexem, filmowana w Polsce, Grecji, Niemczech, Portugalii i Brazylii. Bogactwo motywów opowiedzianych poprzez ciągi skojarzeń: droga i powrót; muzyka i przyroda; kościół i anarchiści; przyjaciele i turyści. Kamera ufa instynktowi, od niechcenia znajduje obrazy, które powstają, a czasem narzucają się. W zmysłowych sekwencjach obrazy mogą swobodnie upadać i poszukiwać historii z życia wziętych. Dla Eweliny Rosińskiej taśma filmowa i tradycja awangardy to nie tylko oldscholowa estetyka, ale także sposób na opowiadanie w współczesności.
Wybrane festiwale i nagrody: Festival Punto de Vista in Pamplona, Marienbad Film Festival, Młodzi i Film - Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych
Ewelina Rosińska
Ewelina Rosińska urodziła się w Polsce, mieszka w Berlinie i w Sardanas w Portugalii. Ukończyła studia magisterskie na Wydziale Historii Sztuki na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie. Od 2013 r. studiuje w Niemieckiej Akademii Filmu i Telewizji w Berlinie (DFFB), gdzie należy do Bolex Atelier utworzonego przez Ute Aurand. Między 2018 a 2020 r. należała do Siroco, lizbońskiego kolektywu artystycznego tworzącego przy użyciu tkanin. Poza pracą nad własnymi projektami asystuje innym twórczyniom i twórcom filmowym, takim jak Ann Carolin Renninger czy Julian Radlmaier.
TWÓRCZYNIE I TWÓRCY
Reżyseria: Ewelina Rosińska
Zdjęcia: Ewelina Rosińska
Montaż: Ewelina Rosińska
Dźwięk: Ewelina Rosińska
Muzyka: Roman Rosiński, Franz Frenzy, Ewelina Rosińska
Producentka: Ewelina Rosińska
Produkcja: Niemiecka Akademia Filmowa i Telewizyjna w Berlinie (DFFB)
Właściciel praw: Niemiecka Akademia Filmowa i Telewizyjna w Berlinie (DFFB)
Język: bez dialogu
EN:
In a kaleidoscopic sequence, images search freely for stories that shape lives — faith, patriotism, anarchism, tourism, returns and arrivals, sketches of daily life and nature. Like a photo book, the film creates new images and relationships between shots, reassembling a journey of impressions where the outlines of the world oscillate. Filmed in Poland, Germany, Portugal, Greece and Brazil. Shot in 16 mm, in seven chapters.
Selected festivals and awards: Festival Punto de Vista in Pamplona, Marienbad Film Festival, Młodzi i Film - Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych
Ewelina Rosińska
Born in Poland, based in Berlin and Sardanas in Portugal. Holds a master degree in art history at the Jagiellonian University in Krakow. Since 2013, she has been studying at the German Film and Television Academy Berlin, where she is a member of the Bolex Atelier run by Ute Aurand. Between 2018 and 2020 she was a member of Siroco, a Lisbon-based artist collective working with textiles. Parallel to her own artistic practice she is assisting other filmmakers (Ann Carolin Renninger and Julian Radlmaier, among others).
CREDITS
Director: Ewelina Rosińska
Cinematography: Ewelina Rosińska
Editing: Ewelina Rosińska
Sound: Ewelina Rosińska
Music: Roman Rosiński, Franz Frenzy, Ewelina Rosińska
Producer: Ewelina Rosińska
Production: German Film and Television Academy Berlin (DFFB)
World sales: German Film and Television Academy Berlin (DFFB)
Language: no dialogue
„Wpuść mnie” reż. Ania Płonka (Węgry / 2020 / 4 min.)
“Let me in” dir. Ania Płonka (Hungary / 2020 / 4’)
PL:
W świecie totalnej kontroli i wyzysku, w mieście opanowanym przez neonazistowskie bojówki, queerowy chłopak próbuje znaleźć bezpieczne schronienie w tajemniczej willi, którą mieszkańcy miasta omijają ze względu na unoszącą się nad wejściem żółtą flagę (symbol zarazy). Nagrywa wideo castingowe i przychodzi poznać mieszkańców domu.
Ania Płonka
Urodzona w 1989 roku, artystka wizualna i reżyserka filmowa. Absolwentka Wydziału Grafiki warszawskiej ASP. Aktualnie pracuje nad dyplomem dla Warszawskiej Szkoły Filmowej. Jej wideoarty były pokazywane na festiwalach i wystawach w Europie (m.in. Londynie, Brukseli, Krakowie, Warszawie, Neapolu, Mediolanie) i USA (m.in. Nowym Jorku, Portland i Los Angeles). Była członkini girlsbandu 8Zł, autorka wideoklipów zespołu. Utwór „romantyczna historia ludzi” został opublikowany w japońskim zinie „Very Gois #3” (2017). Jej prace przypominają zanurzony w psychoanalizie strumień świadomości. Atmosfera jej prac jest ciasna i intymna – można się poczuć, jakbyśmy brały_li udział w akcie podglądania. Płonka korzysta z nostalgicznej estetyki kaset VHS, internetowej i reklamowej, poruszając jednocześnie problemy generacji millenialsów: izolacji, samotności, depresji i życia w social mediach.
TWÓRCZYNIE I TWÓRCY
Reżyseria: Ania Płonka
Scenariusz: Ania Płonka
Zdjęcia: Małgorzata Rabczuk
Montaż: Ania Płonka
Dźwięk: Krzysztof Sokół
Muzyka: FOQL
Producent: Viewfinder
Produkcja: Viewfinder
Właściciel praw: Viewfinder
Język: rosyjski, węgierski, polski
EN:
In the world of total control and exploitation, in a city possessed by the neo-nazi hit squads, a queer boy is trying to find a safe place in the mysterious villa, avoided by the locals because of the yellow flag, a symbol of the plague, waving above the entrance to the building. He records a casting video and comes to meet the inhabitants of the house.
Ania Płonka
Born in 1989, a visual artist and filmmaker. She graduated from the Academy of Fine Arts in Warsaw. She currently works on her diploma at the Warsaw Film School. Her video artworks have been screened at the festivals and exhibitions in Europe (i.a. London, Brussels, Cracow, Warsaw, Naples, Milan) and the USA (i.a. New York, Portland, Los Angeles). Ex-member of 8Zł girlsband and author of the band’s videoclips. One of the songs - “romantyczna historia ludzi” - was released in Japanese zine “Very Gois #3” (2017). Her artworks are immersed in the psychoanalysis of non-standard consciousness. The atmosphere of her works is tense and intimate - you can feel as if we were taking part in a voyeuristic act of peeping. Płonka uses the nostalgic aesthetics of VHS tapes, internet and advertising, addressing the problems of the millennial generation: isolation, loneliness, depression and life in social media.
CREDITS
Director: Ania Płonka
Screenplay: Ania Płonka
Cinematography: Małgorzata Rabczuk
Editing: Ania Płonka
Sound: Krzysztof Sokół
Music: FOQL
Producer: Viewfinder
Production: Viewfinder
World sales: Viewfinder
Language: Russian, Hungarian, Polish
„Stolen Fish. Kiedy zabraknie ryb” reż. Gosia Juszczak (Wielka Brytania, Polska, Hiszpania / 2020 / 30 min.)
“Stolen Fish” dir. Gosia Juszczak (UK, Poland, Spain / 2020 / 30’)
PL:
Budowa chińskiej przetwórni ryb całkowicie zmienia sytuację mieszkańców Gunjur na gambijskim wybrzeżu. Kiedyś ryby były podstawą miejscowej kuchni i ekonomii. Dziś, łowione w przemysłowych ilościach przez gigantyczne trawlery i przerabiane na miejscu na mączkę, trafiają do Chin i Europy jako pasza dla zwierząt hodowlanych. Tymczasem gambijscy rybacy, pozbawieni pracy, zasilają szeregi migrantów szukających lepszego życia w Europie. Odsłaniając kolejne kostki globalizacyjnego domina, autorka filmu oddaje głos tym, którzy najwięcej tracą w tej grze. (Konrad Wirkowski)
Wybrane festiwale i nagrody: Sheffield Doc/Fest, One World International Human Rights Documentary Film Festival, Millenium International Film Festival, Międzynarodowy Festiwal Filmowy WATCH DOCS, Afrykamera (Wyróżnienie Specjalne), MiradasDoc, DOC EDGE International Documentary Film Festival, New Jersey International Film Festival, Norwegian Short Film Festival, Environmental Film Festival in the Nation’s Capital, Liberation Docfest, Cameroon International Film Festival, Livable Planet Film Festival, International Short Film Week Regensburg, Festival de Cine Africano de Tarifa, One Country One Film, Gold Movie Awards, Moscow Shorts, Krakow Green Film Festival, Ecofalante, Człowiek w zagrożeniu, Sustainable Living Film Festival, Młodzi i Film - Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych, BNP Paribas Green Film Festival (Najlepszy Dokument Krótkometrażowy, Najlepszy Film Polski)
Gosia Juszczak
Reżyserka i producentka filmów dokumentalnych i reportaży, a także teledysków i krótkich form fabularnych. Absolwentka kursu dokumentalnego DOK PRO w Szkole Wajdy. Wielokrotna uczestniczka warsztatów filmowych Sławomira Idziaka Film Spring Open. W swojej pracy dokumentalnej skupia się na tematach społecznych: tożsamości, granicach, migracjach. Jej debiut „Stolen Fish. Kiedy zabraknie ryb” znalazł się w rankingu magazynu „VICE” jako jeden z 10 najbardziej radykalnych filmów festiwalu Sheffield Doc/Fest oraz otrzymał wyróżnienie na festiwalu Afrykamera „za błyskotliwe przedstawienie w pigułce całej złożoności problemów globalizacji, ekologii i migracji, jak również całkowite odejście od prozachodniej perspektywy i empatyczne oddanie głosu gambijskim protagonistom”. Jej krótkometrażowy film dokumentalny „Etnoliga” był częścią projektu „Videonotacje”, nominowanego przez portal Stopklatka.pl do nagrody „OFFowe Odkrycie Roku". Regularnie realizuje krótkie dokumenty dla brytyjskiej serii Novara Docs. Gosia Juszczak to także dziennikarka, fotografka, tłumaczka, była obserwatorka praw człowieka na Okupowanych Terytoriach Palestyńskich, współautorka książki „Na Zachodnim Brzegu bez zmian". https://storyhunter.com/gosia-juszczak
TWÓRCZYNIE I TWÓRCY
Reżyseria: Gosia Juszczak
Scenariusz: Gosia Juszczak
Zdjęcia: Filip Drożdż
Montaż: Adriana F. Castellanos
Dźwięk: Igor Kłaczyński, Dariusz Wancerz
Muzyka: ST Gambian Dream
Producentki: Aleksandra Leszczyńska, Emilia Pluskota
Produkcja: Minority Rights Group International, Gosia Juszczak w koprodukcji z: Compassion in World Farming, Rosa Luxemburg Stiftung Oficina de Enlace Madrid
Właścicielka praw: Gosia Juszczak, Minority Rights Group International
Język: angielski, mandinka, wolof
Strona: https://www.facebook.com/stolenfishdocumentary
EN:
In Gambia, the smallest country of mainland Africa, fish are now being powdered up by Chinese corporations and exported to Europe and China to feed animals in industrial farming. As a result, Gambians are being deprived of their primary source of protein, overfishing is depleting marine ecosystems. The film follows Abou, Mariama and Paul, three Gambians who share intimate stories of the daily struggle, anger, hope and longing for their loved ones. For some, migration might be the only way out.
Selected festivals and awards: Sheffield Doc/Fest, One World International Human Rights Documentary Film Festival, Millenium International Film Festival, WATCH DOCS International Film Festival, Afrykamera (Special Mention), MiradasDoc, DOC EDGE International Documentary Film Festival, New Jersey International Film Festival, Norwegian Short Film Festival, Environmental Film Festival in the Nation’s Capital, Liberation Docfest, Cameroon International Film Festival, Livable Planet Film Festival, International Short Film Week Regensburg, Festival de Cine Africano de Tarifa, One Country One Film, Gold Movie Awards, Moscow Shorts, Krakow Green Film Festival, Ecofalante, Człowiek w zagrożeniu, Sustainable Living Film Festival, Młodzi i Film - Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych, BNP Paribas Green Film Festival (Best Short Documentary, Best Polish Film)
Gosia Juszczak
Polish documentary director based in Spain, a graduate of the DOK PRO – documentary directing course at the Wajda Film School in Warsaw, Poland. In her documentary work, Gosia focuses on issues of social importance, migration and borders. Her last documentary, “Stolen Fish”, was ranked by “VICE Magazine” as one of the 10 most radical films to see at Sheffield Doc/Fest and received a Special Mention at the Afrykamera Film Festival “for a brilliant presentation of the complexity of the issues of globalization, environment and migration in a nutshell, as well as for a complete departure from the pro-Western perspective.” Selected for the Oscar®-qualifying Doc Edge Film Festival (New Zealand) and MiradasDoc (Spain), among 23 other film festivals. Her short documentary "Videonotes: Ethnoligue", portraying a multicultural amateur football league, was nominated to the "Off Discovery of the Year" award by Polish film portal “Stopklatka”. “The Cargo Women of Melilla”, a take on a slave-like work of Moroccan women on the Southern EU border, was showcased within the Novara Docs series. Apart from her filmmaking career, Gosia is a journalist, translator and public speaker as former Human Rights observer in the Middle East. As a journalist she wrote about such underreported issues as the evictions of Kenya's indigenous Sengwer community or the struggle of the Nubian minority in Kenya. https://storyhunter.com/gosia-juszczak
CREDITS
Director: Gosia Juszczak
Screenplay: Gosia Juszczak
Cinematography: Filip Drożdż
Editing: Adriana F. Castellanos
Sound: Igor Kłaczyński, Dariusz Wancerz
Music: ST Gambian Dream
Producers: Aleksandra Leszczyńska, Emilia Pluskota
Production: Minority Rights Group International, Gosia Juszczak in co-production with: Compassion in World Farming, Rosa Luxemburg Stiftung Oficina de Enlace Madrid
World sales: Gosia Juszczak, Minority Rights Group International
Language: English, Mandinka, Wolof
Website: https://www.facebook.com/stolenfishdocumentary
Tajna misja
28 kwietnia 2007 - 16:15
Iluzjon Filmoteki Narodowej
Narbutta 50A Warszawa
25 036kino
Nocny Maraton Filmowy - Polskie komedie: Chłopaki nie płaczą, Testosteron, Poranek Kojota
27 kwietnia 2007 - 22:00
Atlantic
Chmielna 33 Warszawa
25 442kino
Przegląd Filmów Azerbejdżańskich
26 kwietnia 2007 - 19:45jest więcej terminów
Iluzjon Filmoteki Narodowej
Narbutta 50A Warszawa
25 356kino
Przysięga
26 kwietnia 2007 - 17:30
Iluzjon Filmoteki Narodowej
Narbutta 50A Warszawa
25 586kino
WizjoFon
26 kwietnia 2007 - 20:00
Klub Dobra Karma
Górczewska 67 Warszawa
78 138sztuka
Leonard Cohen I`m Your Man
25 kwietnia 2007 - 18:30
Kino Paradiso
al. Solidarności 62 Warszawa
69 377kino
Niedaleko Warszawy
25 kwietnia 2007 - 17:45
Iluzjon Filmoteki Narodowej
Narbutta 50A Warszawa
25 916kino
Frantic
22 kwietnia 2007 - 15:30
Iluzjon Filmoteki Narodowej
Narbutta 50A Warszawa
42 175kino
Wcześniej czy później
22 kwietnia 2007 - 20:00
Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny (FINA)
Wałbrzyska 3/5 Warszawa
110 178kino
Wyzwoliciel ptaków, chmura, wiatr
22 kwietnia 2007 - 20:00
Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny (FINA)
Wałbrzyska 3/5 Warszawa
185 436kino
Bajki węgierskie
21 kwietnia 2007 - 11:00
Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny (FINA)
Wałbrzyska 3/5 Warszawa
26 241kino
Nocny maraton filmowy: Requiem dla snu, Volver, Opowieści o zwyczajnym szaleństwie
21 kwietnia 2007 - 22:00
Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny (FINA)
Wałbrzyska 3/5 Warszawa
26 310kino
ENEMEF - Noc Kina Europejskiego: Życie na podsłuchu, Pachnidło, Moje życie beze mnie, Śniadanie na Plutonie
21 kwietnia 2007 - 23:15
Multikino Wola
Górczewska 124 Warszawa
219 087kino
Listy
21 kwietnia 2007 - 20:00
Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny (FINA)
Wałbrzyska 3/5 Warszawa
97 480kino
Moje jedyne
21 kwietnia 2007 - 20:00
Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny (FINA)
Wałbrzyska 3/5 Warszawa
185 173kino
Obrzęd Karussela
20 kwietnia 2007 - 20:00
Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny (FINA)
Wałbrzyska 3/5 Warszawa
128 234kino
Taxidermia
20 kwietnia 2007 - 20:00
Filmoteka Narodowa – Instytut Audiowizualny (FINA)
Wałbrzyska 3/5 Warszawa
154 939kino