Ciało: zestaw animacji / Body: set of animations (HER Docs)
- 25 października 2021, poniedziałek» 20:30
Ciało: zestaw animacji / Body: set of animations
„Ciałość” reż. Weronika Szyma (Polska / 2020 / 6 min.)
“Lushfulness” dir. Weronika Szyma (Poland / 2020 / 6’)
Ciałość reż. Weronika Szyma
Polska / 2020 / 6 min.
PL:
Krótki film o przyjemności. Występują: kobieta i jej własne odbicie w lustrze. W animacji Weroniki Szymy akt jest pasmem ciągłych metamorfoz, od rozedrganych białych nitek do mocnych, kolorowych maźnięć. To też proces poznawania samej siebie, przez grę odbić i zmiany perspektywy, przekraczanie, naruszanie konturów, granicy między wnętrzem a zewnętrzem. Fantazja seksualna, która otwiera ciało i otwiera głowę. (Klara Cykorz)
Wybrane festiwale i nagrody: Thessaloniki Film Festival, Bolton Film Festival, Międzynarodowy Festiwal Filmowy Nowe Horyzonty, Krakowski Festiwal Filmowy, Mecal Pro, Barcelona International Short and Animation Film Festival, Reykjavík Feminist Film Festival, Międzynarodowy Festiwal Filmowy Etiuda&Anima, Festiwal Kamera Akcja, Cinanima Animation Film Festival, International Animated Film Festival Animator, Młodzi i Film - Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych, Festiwal Kameralne Lato
Weronika Szyma
Studentka specjalności Film Animowany i Efekty Specjalne w PWSFTviT w Łodzi. Zafascynowana głównie animacją analogową i klasyczną. Jej pierwszoroczny film „Bies i kat", za który otrzymała Pierwszą Nagrodę w Konkursie Animacji podczas festiwalu Ars Independent, pokazywany był na festiwalach w kraju i za granicą. Zajmuje się również fotografią, ilustracją i muzyką.
TWÓRCZYNIE I TWÓRCY
Reżyseria: Weronika Szyma
Animacja: Weronika Szyma
Montaż: Weronika Szyma, Agnieszka Białek
Muzyka: Damian Czajka
Producent: Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna w Łodzi
Produkcja: Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna w Łodzi
Właściciel praw: Studio Filmowe Indeks, Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna
Język: polski
Strona: https://weronikaszyma.com/lushfulness
EN:
When a girl meets her mirror reflection, unexpectedly her fears and insecurities about her body turn into a passionate and free self-exploration. Her fantasies come to life. But there’s also a darker side of this game. Is it possible to become united with your own self?
Selected festivals and awards: Thessaloniki Film Festival, Bolton Film Festival, New Horizons International Film Festival, Krakow Film Festival, Mecal Pro, Barcelona International Short and Animation Film Festival, Reykjavík Feminist Film Festival, International Film Festival Etiuda&Anima, Festiwal Kamera Akcja, Cinanima Animation Film Festival, International Animated Film Festival Animator, Młodzi i Film - Koszaliński Festiwal Debiutów Filmowych, Kameralne Lato Festival
Weronika Szyma
Born in 1996 in Warsaw, Poland. A student of animation at the Film School in Lodz. Weronika is fascinated by analogue animation. Her first year’s film “Bies i kat” was awarded with the first prize at the Ars Independent Festival and was shown at film festivals in Poland, Austria and Czech Republic.
CREDITS
Director: Weronika Szyma
Animation: Weronika Szyma
Editing: Weronika Szyma, Agnieszka Białek
Music: Damian Czajka
Producer: Lodz Film School
Production: Lodz Film School
World sales: Studio Filmowe Indeks, Lodz Film School
Language: Polish
Website: https://weronikaszyma.com/lushfulness
„Ja i moja gruba dupa” reż. Yelyzaveta Pysmak (Polska / 2020 / 10 min.)
“My Fat Arse and I” dir. Yelyzaveta Pysmak (Poland / 2020 / 10’)
PL:
Pewnego poranka Dziewczyna próbuje założyć spodnie. Okazuje się, że w ogóle nie dają się zapiąć. Dziewczyna jest w szoku, a w lustrze widzi siebie jako ogromną, tłustą świnię. Decyduje się natychmiast na restrykcyjną dietę. Żadnych słodyczy, żadnej coca-coli, tylko woda z odrobiną cytryny. Idzie jej dobrze, ale razem z tłuszczem uchodzi z niej cała radość życia. Nawet wtedy, kiedy jest już niesamowicie chuda, nie może powstrzymać się przed dietą. Teraz jest jak zombie, idzie ślepo do lodówki, która śni jej się w nocy. W czasie ostatniego lodówkowego uwiedzenia objawia się jej Anioł Królestwa Zachudodupia z królewskim zaproszeniem na ceremonię. Co to za ceremonia? Czy Chude Dupy są takimi niewinnymi słodkimi stworzeniami, jakimi się wydają? Jakiemu bóstwu się kłaniają? Czy da się wrócić z Królestwa Zachudodupia, jeśli coś pójdzie nie tak?
Wybrane festiwale i nagrody: Cannes Film Festival (Druga Nagroda Cinéfondation), SXSW, Warsaw Film Festival, International Animated Film Festival Animator (Nagroda Stowarzyszenia Filmowców Polskich dla Najlepszego Polskiego Filmu / Grand Prix ANIMATOR.PL), Drama International Short Film Festival, Central and Eastern European Film Festival CinEast, Un Festival C’est Trop Court - Nice Short Film Festival, Bit Bang Fest (Pierwsze Wyróżnienie w konkursie o Nagrodę dla Najlepszego Międzynarodowego Krótkometrażowego Filmu Studenckiego), Film School Fest Munich, International Animated Film Festival Animateka, Premiers Plans - Angers Film Festival, Mecal Pro, Barcelona International Short and Animation Festival, Kaboom Animation Festival, Go Short - International Short Film Festival Nijmegen, GoEast Film Festival, Animatricks International Animation Festival, Short Waves Festival, Ars Independent Festival
Yelyzaveta Pysmak
Urodzona w 1997 roku w Czernichowie w Ukrainie. Studiuje Film Animowany i Efekty Specjalne w PWSFTviT w Łodzi.
TWÓRCZYNIE I TWÓRCY
Reżyseria: Yelyzaveta Pysmak
Scenariusz: Yelyzaveta Pysmak
Animacja: Yelyzaveta Pysmak
Montaż: Natalia Jastrzębska
Dźwięk: Szymon Kucharski, Michał Lejczak
Muzyka: Michał Lejczak
Producentka: Agata Golańska
Produkcja: Państwowa Wyższa Szkoła Filmowa, Telewizyjna i Teatralna w Łodzi
Właściciel praw: KFF Sales & Promotion
Język: polski
Strona: https://sp.kff.com.pl/films/ja-i-moja-gruba-dupa/
EN:
One morning a girl tries on a pair of new pants, yet they don't quite fit her. More precisely, it is impossible to zip them. The girl is bewildered. In the mirror she sees herself like the fattest piglet the world has seen. She decides to go on a strict diet as quickly as possible. No sweets, no sodas, just water with an occasional lemon. The plan goes quite well, draining all of her fat away, but with that goes all the joy of life. Even though now extremely thin, the girl doesn't stop. She is now more of a zombie, coming blindly to the fridge that haunts her at night. In the moment of the last seduction by the fridge the Angel of United Bitches of Slimbuttlandia comes to her with a royal invitation to visit the Kingdom and to participate in a royal ceremony. What is this ceremony? Are the Skinny Buttangels that lovely and harmless as they try to appear? Which God do they praise? Is there a way back from The United Bitches of Slimbuttlandia if anything goes slightly off track?
Selected festivals and awards: Cannes Film Festival (Cinéfondation Second Prize), SXSW, Warsaw Film Festival, International Animated Film Festival Animator (Polish Filmmakers Association Award for Best Polish Film / Grand Prix ANIMATOR.PL), Drama International Short Film Festival, Central and Eastern European Film Festival CinEast, Un Festival C’est Trop Court - Nice Short Film Festival, Bit Bang Fest (1st Mention International Graduation Short Film Award), Film School Fest Munich, International Animated Film Festival Animateka, Premiers Plans - Angers Film Festival, Mecal Pro, Barcelona International Short and Animation Festival, Kaboom Animation Festival, Go Short - International Short Film Festival Nijmegen, GoEast Film Festival, Animatricks International Animation Festival, Short Waves Festival, Ars Independent Festival
Yelyzaveta Pysmak
Born in 1997 in Chernihiv, Ukraine. Currently she studies Animated Film and Special Effects at the Film School in Lodz.
CREDITS
Director: Yelyzaveta Pysmak
Screenplay: Yelyzaveta Pysmak
Animation: Yelyzaveta Pysmak
Editing: Natalia Jastrzębska
Sound: Szymon Kucharski, Michał Lejczak
Music: Michał Lejczak
Producer: Agata Golańska
Production: Lodz Film School
World sales: KFF Sales & Promotion
Language: Polish
Website: https://sp.kff.com.pl/en/films/my-fat-arse-and-i/
„Komfort” reż. Weronika Banasińska (Polska / 2018 / 10 min.)
“Comfort” dir. Weronika Banasińska (Poland / 2018 / 10’)
Komfort reż. Weronika Banasińska
Polska / 2018 / 10 min.
warszawska premiera
PL:
Sensoryczny, krótki film o podróży w głąb siebie, rozumianej zarówno dosłownie – cieleśnie – jak i emocjonalnie. Różne techniki animacji oddają kolejne etapy tej drogi oraz rozmaite stany psychiczne – od ekscytacji, przez zgubienie w nadmiarze bodźców po kojący regres do stanu dziecka. Organy wewnętrzne dawno nie prezentowały się tak estetycznie na ekranie. Najważniejsze bowiem, to czuć się dobrze we własnym ciele.
Wybrane festiwale i nagrody: Animafest Zagreb, International Animated Film Festival Animator, O!PLA Ogólnopolski Festiwal Animacji
Weronika Banasińska
Weronika Banasińska jest ilustratorką oraz animatorką zamieszkałą w Krakowie. Tam również ukończyła Akademię Sztuk Pięknych w Pracowni Filmu Animowanego. Jej dyplomowy film „Komfort” był pokazany na Animafest w Zagrzebiu - jednym z ważniejszych festiwali filmów animowanych na świecie. Weronika pracuje głównie jako animatorka oraz projektantka postaci dla reżysera Tomka Duckiego przy teledyskach takich artystów i artystek, jak ZHU („Paradise Awaits”) czy LCAW („Hummingbird” ft. Sophie Ellis Bextor), ale także przy innych produkcjach, jak filmy krótkometrażowe czy spoty reklamowe. Tworzy również krótkie animacje z papieru, storyboardy, publikuje online komiksy i ziny, m.in. dla korporacji Ha!art i „VICE”. Jej prace można również znaleźć w antologiach, jak „Mydło Zin”, „Klub Zin” (Polska) czy „FORGE. Art Magazine” (Nowy Jork).
TWÓRCZYNIE I TWÓRCY
Reżyseria: Weronika Banasińska
Animacja: Weronika Banasińska
Montaż: Weronika Banasińska
Dźwięk: Adam Skrzypkowski
Muzyka: Adam Skrzypkowski
Producent: Robert Sowa
Produkcja: Pracownia Filmu Animowanego Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie
Właściciel praw: Pracownia Filmu Animowanego Akademii Sztuk Pięknych im. Jana Matejki w Krakowie
Język: bez dialogu
Strona: https://film.asp.krakow.pl/
EN:
A girl visits a mysterious place which appears to be her inner self. In her journey into sensory exploration excitement soon turns into feelings of anxiety, as overstimulation finally throws her into a child-like state.
Selected festivals and awards: Animafest Zagreb, International Animated Film Festival Animator, O!PLA Ogólnopolski Festiwal Animacji
Weronika Banasińska
Weronika Banasińska is an illustrator and animator based in Krakow, Poland. She graduated from the Animation Film Studio in Krakow at the Jan Matejko Academy of Fine Arts. Her graduation film “Comfort” was shown at Animafest in Zagreb - one of the most important animated film festivals in the world. She mainly works as an animator and character designer for director Tomek Ducki on music videos for artists such as ZHU (“Paradise Awaits”) or LCAW (“Hummingbird” ft. Sophie Ellis Bextor), and on other film productions such as short films and advertisements. She also creates short paper animations, storyboards, publishes comics online for the Ha! Art corporation or “VICE”, which she also publishes in the form of zines. Her works can also be found in anthologies such as “Mydło Zin”, “Klub Zin” (Poland) and “FORGE. Art Magazine” (New York).
CREDITS
Director: Weronika Banasińska
Animation: Weronika Banasińska
Editing: Weronika Banasińska
Sound: Adam Skrzypkowski
Music: Adam Skrzypkowski
Producer: Robert Sowa
Production: Animation Film Studio in Krakow, Jan Matejko Academy of Fine Arts
World sales: Animation Film Studio in Krakow, Jan Matejko Academy of Fine Arts
Language: no dialogue
Website: https://film.asp.krakow.pl/
„Labirynt mojej waginy” reż. BadBadMeowMeow (Tajwan / 2019 / 5 min.)
“My Vagina Labyrinth” dir. BadBadMeowMeow (Taiwan / 2019 / 5’)
PL:
„Labirynt mojej waginy” to animacja z uniwersum o estetyce i logice starej, rupieciarskiej gry wideo. W tym fantastycznym świecie doświadczenie erotyczne przybiera kształt przygodowej planszy. Gracz przechodzi przez kolejne poziomy labiryntu-waginy z wielkich różowych pikseli z... dość oczywistą misją. Film do odbioru nostalgicznego i/lub ironicznego. (Klara Cykorz)
Wybrane festiwale i nagrody: Stockholm Independent Film Festival, Porto Femme International Film Festival, World of Film International Festival, Taipei Free Art Fair
BadBadMeowMeow
BadBadMeowMeow urodziła się na Tajwanie. Jest dzieckiem epoki internetu. Ukończyła reżyserię teatralną na Narodowym Uniwersytecie Sztuk Pięknych w Tajpej. Obecnie jest artystką wideo-freelancerką - tworzy sztukę wideo, eksperymentalne filmy i sztuki teatralne, wystawiane na licznych targach sztuki. Większość jej dzieł wynika z osobistych emocji, jak również niezwykłych doświadczeń codziennego życia. Opowiadając historie czerpie z tego co dziwaczne, tworząc w ten sposób wyjątkowy styl, z powracającym motywem niepokojącego czarnego kota.
TWÓRCZYNIE I TWÓRCY
Reżyseria: BadBadMeowMeow
Scenariusz: BadBadMeowMeow
Animacja: BadBadMeowMeow
Montaż: BadBadMeowMeow
Dźwięk: BadBadMeowMeow
Muzyka: Wei Chin Hsieh
Producentka: BadBadMeowMeow
Produkcja: BadBadMeowMeow
Właścicielka praw: BadBadMeowMeow
Język: bez dialogu (mandaryński, angielski)
Strona: https://www.badbadmeowmeow.com/
EN:
“My Vagina Labyrinth” is an animation with a video game style, based on a female perspective. A contemporary image of female body eroticism. The sexual experience that enters the vagina can be imagined as a maze adventure. Players have to go through various levels in this vaginal maze to unlock arousing passions and attack the clitoris... until the treasure of the orgasm can be excavated. In the video, a large number of symbols of body and sex are used to show female eroticism and fantasy.
Selected festivals and awards: Stockholm Independent Film Festival, Porto Femme International Film Festival, World of Film International Festival, Taipei Free Art Fair
BadBadMeowMeow
BadBadMeowMeow was born in Taiwan. A child of the internet century. She graduated from the Taipei National University of the Arts, majoring in Theatre Directing. She is now a freelance video artist. Her works include video art, experimental film and theatre, and have been presented at several art fairs. Most of her artwork springs from personal emotions, as well as the unusual experiences that day-to-day life offers. Her work makes use of the bizarre and crafts a unique way of telling stories, with her signature wicked black cat making a recurring presence.
CREDITS
Director: BadBadMeowMeow
Screenplay: BadBadMeowMeow
Animation: BadBadMeowMeow
Editing: BadBadMeowMeow
Sound: BadBadMeowMeow
Music: Wei Chin Hsieh
Producer: BadBadMeowMeow
Production: BadBadMeowMeow
World sales: BadBadMeowMeow
Language: no dialogue (Mandarine, English)
Website: https://www.badbadmeowmeow.com/
„Zatoka obfitości” reż. Milva Stutz (Szwajcaria / 2018 / 12 min.)
“Bay of Plenty” dir. Milva Stutz (Switzerland / 2018 / 12’)
PL:
Na wirtualnej cyfrowej wyspie żyją pomarańczowe plastelinowe stworzenia. Przepoczwarzają się, łączą, rozdzielają i kochają. Mają wielkie bulwiaste nosy i sterczące pośladki. Przemieniają swoje plastelinowe ciała – jak w queerowej trawestacji biblijnej opowieści o stworzeniu Ewy z żebra Adama. Daleko poza normatywnymi wyobrażeniami na temat płci, lepią swoje plastyczne organy w co rusz to nowe wariacje. Animacja Milvy Stutz czule denaturalizuje kategorie kobiecości i męskości, natury i sztuczności, tego co zwierzęce i tego co ludzkie. (Klara Cykorz)
Wybrane festiwale i nagrody: DOK Leipzig, Guanajuato International Film Festival, Kyiv International Short Film Festival, Fest Anča International Animation Festival, Stockholm Animation and Experimental Film Festival (SEAFF), Schamlos!Queer-Feministisches Pornographie Festival, Belo Horizonte International Short Film Festival, Porny Days, Film Kunst Festival, Paris Festival for Different and Experimental Cinema, GAZE International LGBT Film Festival, Innsbruck Nature Film Festival, Lago Film Fest, Animation Marathon, FLEX FEST - Florida Experimental Film and Video Festival, Porny Days, Film Kunst Festival
Milva Stutz
Filmowczyni i artystka wizualna, urodzona w 1985 r., mieszkająca i tworząca w Zurychu. Jej prace były pokazywane na międzynarodowych wystawach i festiwalach filmowych, takich jak DOK Leipzig - Międzynarodowy Festiwal Filmów Animowanych i Dokumentalnych w Lipsku, Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Guanajuato czy Festiwal Filmów Animowanych Tricky Women/Tricky Realities. Jej film „My Dear Lover” znalazł się w programie Międzynarodowego Festiwalu Filmów Animowanych w Annecy. Milva Stutz tworzy eksperymentalne filmy animowane, skupiając się na relacjach między ciałem, intymnością a technologią z queerowej i feministycznej perspektywy. Studiowała sztuki piękne, mediację sztuki i ilustrację w Zurychu, Lucernie i Edynburgu. Wykłada na Uniwersytetach Artystycznych w Zurychu i Bernie.
TWÓRCZYNIE I TWÓRCY
Reżyseria: Milva Stutz
Animacja: Milva Stutz
Montaż: David Schlatter, Milva Stutz
Dźwięk: Lucia Cadotsch, Ludwig Wandinger
Producentka: Milva Stutz
Produkcja: Milva Stutz
Właścicielka praw: Milva Stutz
Język: bez dialogu
Strona: https://www.milvastutz.ch/8997763/bay-of-plenty
EN:
A journey of discovery of a fictional, virtual island world. By means of a first-person camera perspective, the audience engages with and becomes part of the events. They encounter creatures who transcend categories such as male/female, artificial/natural, animal/human and who are constantly changing the form of their bodies. Together, they explore possibilities of overcoming their physical boundaries and learn how to create new (life) conditions.
Selected festivals and awards: DOK Leipzig, Guanajuato International Film Festival, Kyiv International Short Film Festival, Fest Anča International Animation Festival, Stockholm Animation and Experimental Film Festival (SEAFF), Schamlos!Queer-Feministisches Pornographie Festival, Belo Horizonte International Short Film Festival, Porny Days, Film Kunst Festival, Paris Festival for Different and Experimental Cinema, GAZE International LGBT Film Festival, Innsbruck Nature Film Festival, Lago Film Fest, Animation Marathon, FLEX FEST - Florida Experimental Film and Video Festival, Porny Days, Film Kunst Festival
Milva Stutz
Born in 1985 in Zurich, Switzerland. Filmmaker and visual artist who lives and works in Zurich. Her work was shown internationally in exhibitions and at film festivals, such as DOK Leipzig - International Leipzig Festival for Documentary and Animated Films, Guanajuato International Film Festival and Tricky Women/Tricky Realities Animation Festival, among others. Her film “My Dear Lover” was officially selected to the Annecy International Animated Film Festival. Stutz works with experimental animated film and is interested in the relationship between body, intimacy and technology from a queerfeminist perspective. She studied fine arts, art mediation and illustration in Zurich, Lucerne and Edinburgh. She is a lecturer at the Zurich University of the Arts and at the Bern University of the Arts.
CREDITS
Director: Milva Stutz
Animation: Milva Stutz
Editing: David Schlatter, Milva Stutz
Sound: Lucia Cadotsch, Ludwig Wandinger
Producer: Milva Stutz
Production: Milva Stutz
World sales: Milva Stutz
Language: no dialogue
Website: https://www.milvastutz.ch/8997763/bay-of-plenty
„Intymność” reż. Élodie Dermange (Szwajcaria / 2017 / 5 min.)
“Intimity” dir. Élodie Dermange (Switzerland / 2017 / 5’)
PL:
Animacja o branży porno. Z mocnego, jakby nieco dziecięcego rysunku – kilka kredek, tylko najważniejsze kolory, dużo niebieskiego, czerwony, czarny – wyłania się naga bohaterka. Jesteśmy z nią w zaciszu łazienki: opowie nam historię swojego życia. Swojego dojrzewania, nieakceptacji własnego ciała, o tym, jak doświadczenie fotografii zmieniło jej tożsamość, sprawiło, że zaczęła siebie lubić. Obrazy się mnożą, wibrują kolorystycznie, układają w dziecięce kalejdoskopy. (Klara Cykorz)
Wybrane festiwale i nagrody: Sundance Film Festival, SXSW, DOK Leipzig, International Short Film Festival Tampere (Grand Prix), Edinburgh International Film Festival, Tricky Women/Tricky Realities Animation Festival, International Animated Film Festival Animateka, Anim’est International Animation Film Festival, Busan International Short Film Festival, Les 17es sommets du cinéma d'animation de Montréal, Bucheon International Animation Festival, Milano Film Festival, Internationales Festival für Animationsfilm Baden, Odense International Film Festival, Festival Internacional de Animação do Brasil Anima Mundi, Guanajuato International Film Festival, Solothurner Filmtage, Internationale Kurzfilmtage Winterthur, Anibar International Animation Festival, Palm Springs International Animation Festival, Lviv International Short Film Festival Wiz-Art, KLIK! Amsterdam Animation Festival, Balkanima - European Animated Film Festival, Concorto Film Festival, Anima Mundi, Florida Film Festival, ANIMASIVO - Festival Internacional de Animación de México
Élodie Dermange
Élodie Dermange, urodzona w 1992 r. w Genewie, dorastała między Szwajcarią a Paryżem. Przez dwa lata pracowała jako niezależna ilustratorka, po czym zdecydowała się wyruszyć w roczną podróż z plecakiem. Po powrocie uczęszczała na zajęcia z animacji do Atelier de Sèvres w Paryżu. W 2016 r. wróciła do Szwajcarii, gdzie stworzyła swój pierwszy animowany krótki metraż „Intymność” („Intimity”) we współpracy z Nadasdy Film. W latach 2017-2019 uczęszczała do La Poudrière w Valence.
TWÓRCZYNIE I TWÓRCY
Reżyseria: Élodie Dermange
Scenariusz: Élodie Dermange
Animacja: Élodie Dermange
Montaż: Élodie Dermange, Zoltán Horváth
Dźwięk: Élodie Dermange, Jérôme Vittoz
Muzyka: Fatima Dunn
Producent: Nicolas Burlet
Produkcja: Nadasdy Film in co-production with: RTS - Radio Télévision Suisse
Właściciel praw: Nadasdy Film
Język: angielski
Strona: https://www.nadasdyfilm.ch/intimity
EN:
As she is showering, dressing, putting on her make-up, a woman bares her soul. She speaks of her fears, her complexes, and the process of accepting – even loving – herself. Insecure, she loves neither her body nor her face. Then, one day, she starts posing as a photo model for a friend. With the passing of time, the photographs reveal to her the beauty of herself.
Selected festivals and awards: Sundance Film Festival, SXSW, DOK Leipzig, International Short Film Festival Tampere (Grand Prix), Edinburgh International Film Festival, Tricky Women/Tricky Realities Animation Festival, International Animated Film Festival Animateka, Anim’est International Animation Film Festival, Busan International Short Film Festival, Les 17es sommets du cinéma d'animation de Montréal, Bucheon International Animation Festival, Milano Film Festival, Internationales Festival für Animationsfilm Baden, Odense International Film Festival, Festival Internacional de Animação do Brasil Anima Mundi, Guanajuato International Film Festival, Solothurner Filmtage, Internationale Kurzfilmtage Winterthur, Anibar International Animation Festival, Palm Springs International Animation Festival, Lviv International Short Film Festival Wiz-Art, KLIK! Amsterdam Animation Festival, Balkanima - European Animated Film Festival, Concorto Film Festival, Anima Mundi, Florida Film Festival, ANIMASIVO - Festival Internacional de Animación de México
Élodie Dermange
Born in 1992 in Geneva, Élodie Dermange grew up between Switzerland and Paris. She worked as an independent illustrator for two years and then decided to go backpacking for a year. Upon returning she attended the Atelier de Sèvres in Paris where she studied animation. In 2016, she came back to Switzerland where she made her first animated short film “Intimity” with Nadasdy Film. From 2017 to 2019 she attended La Poudrière in Valence.
CREDITS
Director: Élodie Dermange
Screenplay: Élodie Dermange
Animation: Élodie Dermange
Editing: Élodie Dermange, Zoltán Horváth
Sound: Élodie Dermange, Jérôme Vittoz
Music: Fatima Dunn
Producer: Nicolas Burlet
Production: Nadasdy Film in co-production with: RTS - Radio Télévision Suisse
World sales: Nadasdy Film
Language: English
Website: https://www.nadasdyfilm.ch/intimity
Turistas
3 maja 2007 - 22:00jest więcej terminów
Cinema City Arkadia
Aleja Jana Pawła II 82 Warszawajest więcej miejsc
903 515kino
The Grudge - Klątwa 2
3 maja 2007 - 12:15jest więcej terminów
Cinema City Arkadia
Aleja Jana Pawła II 82 Warszawajest więcej miejsc
1 773 249kino
Vstrechnyy
30 kwietnia 2007 - 18:00
Iluzjon Filmoteki Narodowej
Narbutta 50A Warszawa
24 711kino
Dwie brygady
30 kwietnia 2007 - 16:30
Iluzjon Filmoteki Narodowej
Narbutta 50A Warszawa
24 609kino
Purpurowe rzeki
30 kwietnia 2007 - 20:15
Iluzjon Filmoteki Narodowej
Narbutta 50A Warszawa
24 774kino
Hannibal: Po drugiej stronie maski
30 kwietnia 2007 - 21:00jest więcej terminów
Luna
Marszałkowska 28 Warszawajest więcej miejsc
1 760 835kino
Córka botanika
30 kwietnia 2007 - 17:00jest więcej terminów
Luna
Marszałkowska 28 Warszawajest więcej miejsc
627 807kino
Czerwone liście
29 kwietnia 2007 - 20:15
Iluzjon Filmoteki Narodowej
Narbutta 50A Warszawa
24 758kino
Żyd Süss
29 kwietnia 2007 - 18:30
Iluzjon Filmoteki Narodowej
Narbutta 50A Warszawa
24 897kino
Jasne łany
29 kwietnia 2007 - 16:30
Iluzjon Filmoteki Narodowej
Narbutta 50A Warszawa
25 092kino
Powrót
28 kwietnia 2007 - 20:15
Iluzjon Filmoteki Narodowej
Narbutta 50A Warszawa
73 786kino
Tajna misja
28 kwietnia 2007 - 16:15
Iluzjon Filmoteki Narodowej
Narbutta 50A Warszawa
25 151kino
Nocny Maraton Filmowy - Polskie komedie: Chłopaki nie płaczą, Testosteron, Poranek Kojota
27 kwietnia 2007 - 22:00
Atlantic
Chmielna 33 Warszawa
25 557kino
Przegląd Filmów Azerbejdżańskich
26 kwietnia 2007 - 19:45jest więcej terminów
Iluzjon Filmoteki Narodowej
Narbutta 50A Warszawa
25 469kino
Przysięga
26 kwietnia 2007 - 17:30
Iluzjon Filmoteki Narodowej
Narbutta 50A Warszawa
25 699kino
WizjoFon
26 kwietnia 2007 - 20:00
Klub Dobra Karma
Górczewska 67 Warszawa
78 455sztuka
Leonard Cohen I`m Your Man
25 kwietnia 2007 - 18:30
Kino Paradiso
al. Solidarności 62 Warszawa
69 753kino