koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365TP Repertuar 11.2024SPOTKANIA Z GWIAZDAMI: MAGDALENA KORDELSPOTKANIA Z GWIAZDAMI: FILIP ŁOBODZIŃSKIAVATAR Nowe szaty króla
zmodyfikowano  3 lata temu  »  

DIE ZAUBERFLÖTE / Wolfgang Amadeus Mozart

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 25 143 wyświetleń od 3 listopada 2021
  • 20 marca 2022, niedziela
    » 19:00
  • 19 marca 2022, sobota
    » 19:00
  • 14 stycznia 2022, piątek
    » 19:00
  • 13 stycznia 2022, czwartek
    » 19:00
  • 8 stycznia 2022, sobota
    » 19:00
  • 7 stycznia 2022, piątek
    » 19:00

Die Zauberflöte (Czarodziejski flet) Wolfganga Amadeusza Mozarta to z jednej strony dzieło genialne pod względem muzycznym, dramatycznym i wyrazowym, z drugiej – pełne zagadek i ukrytych znaczeń. Opera ukończona i prawykonana pod koniec września 1791 roku, na kilkadziesiąt dni przed śmiercią kompozytora, zachwyca i inspiruje kolejne pokolenia twórców i odbiorców.
Libretto do dwuaktowego singspielu przygotował aktor i dramaturg Emanuel Schikaneder, który zresztą wcielił się w rolę Papagena podczas wiedeńskiej prapremiery. Ta ostatnia z Mozartowskich oper natychmiast zdobyła serca publiczności i przyniosła finansowy sukces. Wykorzystanie wolnomularskiej symboliki i rychła śmierć kompozytora sprawiły, że tytuł owiany został aurą tajemniczości, a interpretatorzy muzyki wiedeńskiego mistrza prześcigali się w snuciu mniej lub bardziej prawdopodobnych domysłów. W rzeczywistości jednak masońska interpretacja jest tylko jedną z wielu możliwych – jest to bowiem historia o wędrówce, walce dobra ze złem, drodze do dorosłości, budowaniu ideału społecznej harmonii… Są to wszak motywy o charakterze uniwersalnym, które przez Mozarta ubrane zostały w niezwykle barwną i niekiedy zaskakującą muzykę.

KIEROWNICTWO MUZYCZNE DAWID RUNTZ
REŻYSERIA ANDRZEJ KLIMCZAK
SCENOGRAFIA I KOSTIUMY MARLENA SKONECZKO
PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO LILIANNA KRYCH
ASYSTENT DYRYGENTA / II DYRYGENT KAROL SZWECH
ASYSTENT REŻYSERA SŁAWOMIR JURCZAK
II ASYSTENT REŻYSERA AGNIESZKA KOZŁOWSKA
INSPICJENT AGNIESZKA ORLIKOWSKA

✅ OBSADA:
SARASTRO WOJTEK GIERLACH, SŁAWOMIR JURCZAK
TAMINO SYLWESTER SMULCZYŃSKI, JACEK SZPONARSKI
ZAPOWIADACZ PIOTR CHWEDOROWICZ, SŁAWOMIR JURCZAK
KAPŁAN I PIOTR KĘDZIORA, BOGDAN ŚLIWA, GRZEGORZ ŻOŁYNIAK
KAPŁAN II JAKUB A. GRABOWSKI, RAFAŁ ŻUREK, MATEUSZ ZAJDEL
KAPŁAN III PIOTR CHWEDOROWICZ, SŁAWOMIR JURCZAK
KRÓLOWA NOCY PAULINA HORAJSKA, ALEKSANDRA OLCZYK, ALEKSANDRA RESZTIK
PAMINA MARTA BOBERSKA, OLGA PASIECZNIK, GABRIELA KAMIŃSKA
DAMA I TATIANA HEMPEL-GIERLACH, GABRIELA KAMIŃSKA, ANNA WYRZYKOWSKA
DAMA II ANETA ŁUKASZEWICZ, ANNA WIERZBICKA, MARTA WYŁOMAŃSKA
DAMA III KATARZYNA KRZYŻANOWSKA, DOROTA LACHOWICZ, MONIKA LEDZION-PORCZYŃSKA
PAPAGENO ROBERT GIERLACH, ANDRZEJ KLIMCZAK, PAWEŁ MICHALCZUK
PAPAGENA MARTA BOBERSKA, ALEKSANDRA KLIMCZAK, AGNIESZKA KOZŁOWSKA
MONOSTATOS LESZEK ŚWIDZIŃSKI, WOJCIECH PARCHEM
GENIUSZ I JULITA MIROSŁAWSKA, JUSTYNA RECZENIEDI
GENIUSZ II IWONA LUBOWICZ, ANNA PARYSZ
GENIUSZ III MARTA SCHNURA, ANDŻELIKA WIŚNIEWSKA
ZBROJNY I JAKUB A. GRABOWSKI, RAFAŁ ŻUREK, MATEUSZ ZAJDEL
ZBROJNY II PIOTR KĘDZIORA, BOGDAN ŚLIWA, GRZEGORZ ŻOŁYNIAK
ZESPÓŁ WOKALNY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ
ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ
DYRYGENT DAWID RUNTZ

📍 Teatr Królewski w Starej Oranżerii w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie
Miejsca na widowni są nienumerowane.
Uwaga: dojście do Teatru Królewskiego w Łazienkach od ul. Agrykola.
Godzinę przed przedstawieniem, a także przez godzinę po jego zakończeniu, publiczność może skorzystać z meleksa kursującego między Teatrem Królewskim a bramą Łazienek na rogu ulic Myśliwiecka/Agrykola.

zmodyfikowano  3 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ