koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  3 lata temu  »  

U:NEW FESTIVAL DANCE HIGHWAYS / OPENING

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 11 353 wyświetleń od 6 grudnia 2021
  • 10 grudnia 2021, piątek
    » 19:00

Zapraszamy na pierwszą, pilotażową edycję nowego festiwalu w Warszawie, która odbędzie się w dniach 10-15.12.2021:

International Movement Festival U:NEW – DANCE HIGHWAYS ma na celu popularyzację tańca współczesnego w jego nowych formach oraz wzmocnienie współpracy polskich artystów i artystek z partnerami europejskimi.

Ideą festiwalu jest szczególne zwróceniem uwagi na tematykę związaną z ekologią: zieloną transformacją, zmianami klimatycznymi oraz przyszłością naszej planety, a także z tkanką miasta, prawami człowieka, tożsamością kulturową i tolerancją.

HARMONOGRAM FESTIWALU

10.12.2021 / GODZ. 19:00 / CPK

„Inflating” / Klara Szela / Polska

„HUMAN DILEMMAS” / Maria Salwińska, Zuzanna Strugacz / Polska / 10 min.

„Axiom of Choice” / HOTELOKO movement makers / Polska


International Movement Festival U:NEW

10.12.2021 / 19:00

PROGRAM

„INFLATING” / Klara Szela / Polska / 10 min.

„HUMAN DILEMMAS” / Maria Salwińska, Zuzanna Strugacz / Polska / 10 min.

„Axiom of Choice” / HOTELOKO movement makers / Polska / 40 min.

—-

„INFLATING” / KLARA SZELA / Polska / 10 min.

Spektakl powstał z inspiracji wystawą głośnego artysty młodego pokolenia, Oskara Zięty, który zdobył uznanie światowej publiczności. Przyciągające swym blaskiem lustrzane powierzchnie, bioniczne konstrukcje i organiczne formy to znaki rozpoznawcze twórczości Oskara Zięty. Artystyczne obiekty i rzeźby, inspirowane formami zaczerpniętymi z natury, dzięki zastosowaniu parametrycznych metod projektowania, otrzymują materialną formę w procesie „kontrolowanej” utraty kontroli. Na podstawie procesu kształtowania stali za pomocą sprężonego powietrza (FiDU) powstała praca „INFLATING”, bezpośrednio odnosząca się do wspomnianej technologii, a pośrednio do próby poznania samego twórcy poprzez obcowanie z jego dziełami. Dzięki technologii FiDU zimna stal zyskuje oryginalny wygląd i niezwykłą wytrzymałość, tak samo ciało, które samo w sobie nie ma wyrazu, dzięki „napompowaniu” ruchem staje się wyjątkowe. Jeden z obiektów Zięty o nazwie „Tafla mirrors” pozwala rzeczywistym obiektom wydłużać się i wyginać, dzięki czemu poprzez odbicia można uzyskać efekt optycznego powiększenia oraz zniekształcenia ruchu. Nazwa projektu bezpośrednio nawiązuje do nazwy wystawy, ze względu na fakt, że pomysł zrodził się w trakcie wernisażu i potem – podczas bliższej próby zrozumienia zamysłu twórcy. Zięta zaznacza, że ostateczna forma podąża za procesem produkcyjnym. Performance „INFLATING” także w swojej formie podąża za procesem. Proces ten polega na odwzorowaniu kształtu rzeźby, wewnętrznego przepływu energii obiektu (wytwarzanej podczas pompowania), na którym skupiona zostaje uwaga, głównie za pomocą zmysłu wzroku oraz indywidualnych przeżyć związanych z patrzeniem. Projekt jest próbą odpowiedzi na pytanie „ czy poprzez kontakt z dziełem można zbliżyć się do samego jego twórcy?” Znalezienie odpowiedzi na to pytanie oparte zostało na samym pojęciu procesu.

Koncepcja, choreografia i wykonanie: Klara Szela

Współpraca: Agata Życzkowska / Mirek Woźniak

Projekt kostiumu: Karolina Buszczak

Wideo i foto: Adrian Bystroń / Michał Borys / Aleksandra Włodarczyk / Dawid Wiecheć

Muzyka: Colin Stetson & Sarah Neufled

Koprodukcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’

Premiera: 15.05.2021 / Festival Internazionale Dissidanza / Palermo


„HUMAN DILEMMAS” / Maria Salwińska, Zuzanna Strugacz / 10 min.

Choreografia i wykonanie: Maria Salwińska, Zuzanna Strugacz

Utwór jest introspekcją wewnętrznych dylematów (konwersacji), z którymi każdy z nas ma doczynienia każdego dnia, o każdej godzinie i w każdej minucie. A ty, czym się kierujesz? Sercem czy Rozumem?

„Choreografia stworzona na Konkurs zorganizowany przez Stowarzyszenie Autorów ZAiKS z inicjatywy Sekcji Autorów Dzieł Choreograficznych”


AXIOM OF CHOICE (40 min.)

Teoria AXIOM OF CHOICE zostaje przetworzona przez pryzmat tożsamości artystów w aspekcie społecznym i choreograficznym. Selektory, które wybierają, to łączące ich wątki wspólne jak pokolenie, stosunek do ekologii, liczby, feromony, grupa krwi, bycie odmieńcem czy zapach mandarynek z dzieciństwa. Aksjomat wyboru w sytuacji kryzysu klimatycznego i apokaliptycznych czasów jest teorią optymistyczną. Jej optymizm ma jednak szansę wybrzmieć jedynie w momencie spotkania.

Ludzie mogą być sobie bliżsi, niż mogliby sądzić. Zbiory wspólne i zbiory rozłączne tworzą pewnik wyboru. Wspólne odkrycia oparte o analizę zbiorów i liczb budują bliskość, a ta rozumiana jako organiczna potrzeba, wiedzie ku intymności. Głęboki wgląd w osobiste historie każdego z artystów pozwala im zanurzyć się we wzajemnej perspektywie. To owocuje mnogością pojawiania się wspólnych zbiorów – selektorów, które nierzadko demaskują ich najskrytsze pragnienia i lęki.

Choreografia powstaje ze zderzenia elementów ruchu autentycznego z retrospektywą scenicznych wcieleń i wspomnień performerów. Działanie budzi się na skutek skojarzeń z zapachami, które traktowane są jako swoista kapsuła czasu. Przenikanie się synkretycznych środków wyrazu, charakterystyczne dla kolektywu HOTELOKO movement makers, tworzy mozaikową strukturę performansu w wykonaniu Mirka Woźniaka i Agaty Życzkowskiej.

Spektakl otrzymał pierwszą nagrodę – Dużą Konsekwencję Teatralną na festiwalu IV Sopockie Konsekwencje Teatralne – 2020. Był także prezentowany na Sycylii w ramach Festival Internazionale Dissidanza w Palermo (2021).

Koncepcja: Agata Życzkowska

Choreografia, reżyseria, dramaturgia, wykonanie:

Agata Życzkowska / Mirek Woźniak

Wideo: Wojtek Kaniewski / Agata Życzkowska

Produkcja: Fundacja Rozwoju Teatru ‘NOWA FALA’

Koprodukcja: Centrum Sztuki Tańca w Warszawie

Spektakl powstał dzięki współfinansowaniu m.st. Warszawa

PREMIERA: 5.12.2019

Spektakl w Języku Angielskim

autor:
zmodyfikowano  3 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ