koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  3 lata temu  »  

IL BARBIERE DI SIVIGLIA / GIOACCHINO ROSSINI

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 493 wyświetleń od 7 grudnia 2021
  • 5 lutego 2022, sobota
    » 19:00
  • 4 lutego 2022, piątek
    » 19:00
  • 30 stycznia 2022, niedziela
    » 19:00
  • 29 stycznia 2022, sobota
    » 19:00

Il barbiere di Siviglia (Cyrulik sewilski) to jedno z najsłynniejszych dzieł Gioacchina Rossiniego. Choć jego napisanie zajęło ponoć kompozytorowi zaledwie trzy tygodnie, to okazało się jednym ze szczytowych osiągnięć w gatunku opera buffa. Skrząca się od oryginalnych muzycznych pomysłów kompozycja obfituje w kunsztowne arie i zabawne dialogi. Doskonałość muzycznych rozwiązań potęguje znakomite libretto, które Cesare Sterbini ułożył na podstawie sztuki Pierre’a Beaumarchais’go.
Dziś nie każdy pamięta, że prapremiera słynnej opery Rossiniego odbyła się pod tytułem Almaviva, ossia L’inutile precauzione (Almaviva lub Zbyteczna ostrożność). Zmiana oryginalnego tytułu stanowiła jeden z licznych zabiegów mających na celu zjednanie rzymskiej publiczności. Spodziewano się bowiem, że wykorzystanie przez młodego Rossiniego tekstu, na kanwie którego powszechnie szanowany Giovanni Paisiello skomponował wcześniej własną operę, może wzbudzić negatywne emocje. I rzeczywiście. Na nic zdało się uzyskanie zgody mistrza oraz wyjaśnienie dołączone do programu. Wszelkie próby załagodzenia sytuacji okazały się daremne, a premiera, która odbyła się w Teatro Argentina w Rzymie 20 lutego 1816 roku, zakończyła się fiaskiem. Jednak już drugie przedstawienie publiczność przyjęła z należytym uznaniem. Wkrótce zaś opera zyskała sławę nie tylko we Włoszech, ale i na całym świecie. Przyjąwszy ostatecznie tytuł tożsamy z literackim pierwowzorem, Il barbiere di Siviglia Rossiniego bawi i zachwyca również dziś.

KIEROWNICTWO MUZYCZNE DAWID RUNTZ
REŻYSERIA JITKA STOKALSKA
SCENOGRAFIA MARLENA SKONECZKO
REŻYSERIA ŚWIATEŁ KAROLINA GĘBSKA
RUCH SCENICZNY ALISA MAKARENKO
ASYSTENT REŻYSERA SŁAWOMIR JURCZAK
II ASYSTENT REŻYSERA AGNIESZKA KOZŁOWSKA
II DYRYGENTKA LILIANNA KRYCH
ASYSTENT REŻYSERA ŚWIATEŁ MAREK ZAMOJSKI
REALIZACJA OŚWIETLENIA PIOTR RUDZKI
KONSULTACJE ILUZJONISTYCZNE MACIEJ POL
INSPICJENT AGNIESZKA ORLIKOWSKA

✅ OBSADA 29.01.2022 → https://bit.ly/3EfuyFR
✅ OBSADA 30.01.2022 → https://bit.ly/3GkxCkX

✅ OBSADA 4.02.2022 → https://bit.ly/3qSVRQQ ✅ OBSADA 5.02.2022 → https://bit.ly/3EW7v2x

ZESPÓŁ WOKALNY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ
ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ
DYRYGENTKA LILIANNA KRYCH

Czas trwania: 3 h (z 20-minutową przerwą).
Miejsca na widowni są nienumerowane.
Przedstawienie w oryginalnej wersji językowej z napisami w języku polskim.

📍 Teatr Królewski w Starej Oranżerii w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie
Miejsca na widowni są nienumerowane.
Uwaga: dojście do Teatru Królewskiego w Łazienkach od ul. Agrykola.
Godzinę przed przedstawieniem, a także przez godzinę po jego zakończeniu, publiczność może skorzystać z meleksa kursującego między Teatrem Królewskim a bramą Łazienek na rogu ulic Myśliwiecka/Agrykola.

zmodyfikowano  3 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ