koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  3 lata temu  »  

L'INCORONAZIONE DI POPPEA / CLAUDIO MONTEVERDI. II PREMIERA

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 9 051 wyświetleń od 8 lutego 2022

L’incoronazione di Poppea (Koronacja Poppei) po raz pierwszy zachwyciła publiczność podczas karnawału w 1643 roku w Wenecji. Doskonale skonstruowane libretto Giovanniego Francesca Busonellego opatrzone genialną muzyką mistrza Monteverdiego znakomicie wpisuje się w karnawałową atmosferę odwracania porządku świata. Dotyczy to nie tylko treści opery (wszak kurtyzana zostaje cesarzową), ale przede wszystkim jej społeczno-kulturowego wydźwięku. Twórcy sprzeciwiają się bowiem dominującej w ówczesnej operze konwencji idealizowania rzeczywistości, zwracając się ku przedstawianiu świata takim, jakim jest. Wśród głównych bohaterów arcydzieła próżno szukać wzorów postaw godnych naśladowania. Motywy i postępki Poppei, Nerona czy Ottone nie wzbudzają sympatii, jednak dramatyczno-muzyczna charakterystyka oddająca psychologiczną głębię tychże postaci nie tylko zadziwia, ale i wprawia w zachwyt. Otwierająca operę dysputa Fortuny, Cnoty i Amora jest zapowiedzią druzgocącej gry, w której namiętność – mająca niewiele wspólnego z miłością – nie cofnie się przed żadnym niegodziwym czynem, by tylko osiągnąć swój cel. Czy jednak boski twórca Orfeusza mógłby pozostawić widza zanurzonego w ciemnych myślach o podłej naturze człowieka? Przecież nowatorski, jak na ówczesne czasy, wybór na bohaterów postaci historycznych nie jest przypadkowy, a świadomość ich tragicznego – choć niemieszczącego się w ramach przedstawienia – losu sprawia, że zwycięstwo Amora nad Fortuną i Cnotą wcale nie jest jednoznaczne.

Wydarzenie pod Mecenatem Grupy PZU

KIEROWNICTWO MUZYCZNE KRZYSZTOF GARSTKA REŻYSERIA NATALIA BABIŃSKA SCENOGRAFIA MARTYNA KANDER KOSTIUMY ALEKSANDRA REDA RUCH SCENICZNY KAROL URBAŃSKI REŻYSERIA ŚWIATEŁ MACIEJ IGIELSKI REALIZACJA OŚWIETLENIA PIOTR RUDZKI PROJEKCJE JAGODA CHALCIŃSKA PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO JAKUB SZAFRAŃSKI ASYSTENT REŻYSERA SŁAWOMIR JURCZAK II ASYSTENT REŻYSERA AGNIESZKA KOZŁOWSKA INSPICJENTKI AGNIESZKA ORLIKOWSKA, TATIANA HEMPEL-GIERLACH

◆ OBSADA ◆ POPPEA MAŁGORZATA TROJANOWSKA NERONE KACPER SZELĄŻEK OTTONE JAN JAKUB MONOWID OTTAVIA ANETA ŁUKASZEWICZ / ANNA RADZIEJEWSKA SENEKA SŁAWOMIR JURCZAK ARNALTA/NUTRICE DOROTA LACHOWICZ AMOR/DAMIGELLA MARTA SCHNURA FORTUNA/DRUSILLA MARTA BOBERSKA / PAULINA HORAJSKA VIRTU/PALLADE/VENUS IWONA LUBOWICZ LITTORE/MERCURIO ROBERT SZPRĘGIEL LUCANO/PRIMO SOLDATO SYLWESTER SMULCZYŃSKI LIBERTO/SECONDO SOLDATO JAKUB A. GRABOWSKI VALETTO JAKUB FOLTAK TANCERZ KAROL URBAŃSKI MIMOWIE JERZY KLONOWSKI, MACIEJ JAN KRAŚNIEWSKI ZESPÓŁ WOKALNY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ ZESPÓŁ INSTRUMENTÓW DAWNYCH POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ CAPELLA REGIA POLONA DYRYGENT KRZYSZTOF GARSTKA

zmodyfikowano  3 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ