koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Elżbieta Terlikowska/ RowerekPOK - GRUDZIEŃ 2025/ STYCZEŃ 2026CO JEST GRANE - GRUDZIEŃ 2025 - nr 376NEON VOICETpL repertuar grudzień 2025
zmodyfikowano  4 lata temu  »  

Króliczek? Kijankatygryskomar... Biały rekin! - W.Bauer: "Insalata mista" - z cyklu Pracownia teatru austriackiego / ONLINE

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 1 430 wyświetleń od 4 marca 2022
  • 14 marca 2022, poniedziałek
    » 19:00

Wolfgang Bauer, Insalata mista, przeł. Karolina Bikont

Prowadzenie: Agnieszka Jezierska-Wiśniewska (Uniwersytet Warszawski), Edward Białek (Uniwersytet Wrocławski), Krzysztof Tkaczyk (Uniwersytet Warszawski)

Bauerowi z całą pewnością o coś chodziło... to nie jest jakaś farsa... tekst jest zabawny... ale za tym kryje się brutalna prawda o rzeczywistości... rzeczywistości mieszanej sałaty... genialnie to autor skomponował… przekaz musi być klarowny... tak klarowny, jak chciał tego autor... - Henrick, dyrektor off-offowego teatru na Broadwayu

Gdy przez dobre pół godziny przedstawienia widz teatralny jest świadkiem osobliwych (żeby nie powiedzieć: dziwacznych) rozmów prowadzonych przez postaci, z których każda posługuje się swoim własnym, specyficznym kodem językowym – nazwami zwierząt, liczbami, częściami ciała, pojęciami z dziedziny kryminalistyki czy nazwiskami aktorów i aktorek, może poczuć się zaiste mocno zdziwiony czy wręcz skonfundowany.

A jednak warto dać się uwieść Wolfgangowi Bauerowi – austriackiemu dramatopisarzowi skutecznie wymykającemu się wszelkim próbom łatwego sklasyfikowania i jego powstałej w 1987 roku jako surrealistyczny skecz i dwa lata później rozbudowanej do pełnowymiarowego utworu scenicznego sztuce. Powód jest przynajmniej jeden, ale za to istotny. W tym szaleństwie jest metoda! Ekscentryczne gry językowe z pierwszej części „Insalata Mista” i jak najbardziej spójne wypowiedzi z części drugiej są impulsem do wymagającego i trudnego dialogu z widzem, który pyta o sens i rodzaj swojego bycia w teatrze, przyczynkiem do refleksji nad naturą zdarzenia scenicznego i zachętą do namysłu nad liminalną przestrzenią, która powstaje w trakcie przedstawienia pomiędzy sceną a widownią.

Rejestracja: https://us02web.zoom.us/meeting/register/tZEpcuGrrjgvE9PvJGvqpQLPtsfwpJBRKNHi

zmodyfikowano  4 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ