koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  3 lata temu  »  

LE NOZZE DI FIGARO / Wolfgang Amadeus Mozart

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 10 092 wyświetleń od 12 marca 2022

Inscenizacja opery Le nozze di Figaro (Wesele Figara) Wolfganga Amadeusza Mozarta przygotowana przez Polską Operę Królewską cieszy się niegasnącym zainteresowaniem publiczności. Dzieło, które od ponad dwustu lat jest obecne w repertuarze teatrów operowych całego świata, zachwyca bowiem doskonałością formy i lekkością muzycznych przebiegów.
Libretto opery sporządził Lorenzo da Ponte. Jest ono adaptacją komedii Le mariage de Figaro, ou La folle journée Pierre’a Augustina Beaumarchais’go. Choć pomysł na wykorzystanie tej właśnie sztuki należał do Mozarta, to Da Ponte doskonale wywiązał się z zadania. Natomiast Mozart, otrzymawszy świetnie skomponowany scenariusz, stworzył muzyczne arcydzieło. W rzeczywistości libretto opery jest skutecznym połączeniem ciekawej i wartkiej akcji z szeregiem komediowych intryg. Na szczególną uwagę zasługuje też wachlarz portretów ludzkich charakterów, co w doskonały sposób potrafi wykorzystać Mozart. Rozterki i radości postaci ukazane są w popisowych ariach oraz licznych scenach zespołowych. Tymczasem duety i tercety ożywiają akcję, a ich muzyczna treść świadczy o wrażliwości kompozytora na zmienność i głębię ludzkich emocji.
Słowa i dźwięki, a także środki sceniczne i muzyczne, zostały w Le nozze di Figaro doskonale zespolone. Geniusz muzyczny i dramatyczny, uniwersalne przesłanie oraz komizm sytuacji sprawiają, że ta czteroaktowa opera buffa – począwszy od swej wiedeńskiej prapremiery w 1786 roku, aż po dziś – bawi i wzrusza kolejne pokolenia muzycznych koneserów.

KIEROWNICTWO MUZYCZNE DAWID RUNTZ
INSCENIZACJA, SCENOGRAFIA, REŻYSERIA RYSZARD PERYT
KOSTIUMY, REKWIZYTY MARLENA SKONECZKO
REŻYSERIA ŚWIATEŁ PAULINA GÓRAL
PROJEKCJE GRZEGORZ ROGALA
PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO JAKUB SZAFRAŃSKI ASYSTENT DYRYGENTA KAROL SZWECH
ASYSTENT REŻYSERA SŁAWOMIR JURCZAK
INSPICJENT AGNIESZKA ORLIKOWSKA

◆ OBSADA 9.04.2022 → https://bit.ly/3sFNmuE
◆ OBSADA 10.04.2022 → https://bit.ly/3vCXgip

zmodyfikowano  3 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ