koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAG
zmodyfikowano  3 lata temu  »  

THE RAPE OF LUCRETIA / BENJAMIN BRITTEN

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 12 601 wyświetleń od 28 marca 2022
  • 13 maja 2022, piątek
    » 19:00
  • 12 maja 2022, czwartek
    » 19:00
  • 8 maja 2022, niedziela
    » 19:00
  • 7 maja 2022, sobota
    » 19:00

Opera The Rape of Lucretia (Gwałt na Lukrecji), napisana w 1946 roku, stanowi w twórczości Benjamina Brittena (1913-1976) zwrot ku formie o intymnym i kameralnym charakterze. Niewielka obsada – zarówno wokalna, jak i instrumentalna – ukazuje geniusz twórcy w zakresie kształtowania brzmienia zespołu. Poszczególne arie są niezwykle sugestywne, ale i zróżnicowane – przejmująca delikatność współbrzmień w scenach nocnych jest przeciwstawiona sile ekspresji fragmentów mocniej nacechowanych emocjonalnie.
Tematem opery jest na wpół legendarna historia Lukrecji, której piękno i wierność zostały zbrukane przez niegodny czyn Sekstusa z etruskiego rodu Tarkwiniuszy. Antyczna opowieść o miłości, honorze i zdradzie daje asumpt do psychologicznego spojrzenia na akt przemocy i los ofiary, nierówność w relacji mężczyzny i kobiety, ich różne postawy wobec świata. W dramacie Lukrecji, w sposób symboliczny, odbija się także sytuacja ówczesnego Rzymu, niszczejącego pod panowaniem etruskiej dynastii. Dodatkowo, w dziele Brittena podjęta zostaje próba wpisania tej historii w chrześcijański kontekst. Wielowymiarowość dzieła daje pole do popisu dla interpretatorów – zarówno realizatorów, jak i wykonawców, spośród których nie tylko każdy śpiewak, ale i każdy instrumentalista jest solistą.
Reżyserii nowej inscenizacji dzieła, przygotowanej przez Polską Operę Królewską, podjęła się Kamila Siwińska – artystka, która już nie raz poruszała w swoich spektaklach tematy związane z rolą kobiety w kulturze. Serdecznie zapraszamy na jej interpretację antycznej opowieści, zaklętej w muzyce jednego z najważniejszych brytyjskich kompozytorów XX wieku.

KIEROWNICTWO MUZYCZNE LILIANNA KRYCH
REŻYSERIA, SCENOGRAFIA, WIZUALIZACJE KAMILA SIWIŃSKA
RUCH SCENICZNY TOBIASZ BERG
REŻYSERIA ŚWIATEŁ PAULINA GÓRAL
KOSTIUMY SCENICZNE TOMASZ ARMADA
KOSTIUMY FILMOWE MARLENA SKONECZKO
PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO JAKUB SZAFRAŃSKI
ASYSTENT DYRYGENTKI KAROL SZWECH
ASYSTENTKA REŻYSERKI AGNIESZKA KOZŁOWSKA
INSPICJENTKI TATIANA HEMPEL–GIERLACH, DOROTA LACHOWICZ
KONSULTACJE JĘZYKOWE SEAN PALMER

◆ OBSADA 7.05.2022 → https://bit.ly/3wzzG6X
◆ OBSADA 8.05.2022 → https://bit.ly/3Nkt7ec

ZESPÓŁ WOKALNY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ
ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ
DYRYGENTKA LILIANNA KRYCH

zmodyfikowano  3 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ