koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  2 lata temu  »  

II FESTIWAL BAROKOWY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ / MONTEVERDI / L'INCORONAZIONE DI POPPEA

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 15 420 wyświetleń od 4 lipca 2022

L’incoronazione di Poppea (Koronacja Poppei) po raz pierwszy zachwyciła publiczność podczas karnawału w 1643 roku w Wenecji. Doskonale skonstruowane libretto Giovanniego Francesca Busonellego opatrzone genialną muzyką mistrza Monteverdiego znakomicie wpisuje się w karnawałową atmosferę odwracania porządku świata. Dotyczy to nie tylko treści opery (wszak kurtyzana zostaje cesarzową), ale przede wszystkim jej społeczno-kulturowego wydźwięku. Twórcy sprzeciwiają się bowiem dominującej w ówczesnej operze konwencji idealizowania rzeczywistości, zwracając się ku przedstawianiu świata takim, jakim jest.
Wśród głównych bohaterów arcydzieła próżno szukać wzorów postaw godnych naśladowania. Motywy i postępki Poppei, Nerona czy Ottone nie wzbudzają sympatii, jednak dramatyczno-muzyczna charakterystyka oddająca psychologiczną głębię tychże postaci nie tylko zadziwia, ale i wprawia w zachwyt. Otwierająca operę dysputa Fortuny, Cnoty i Amora jest zapowiedzią druzgocącej gry, w której namiętność – mająca niewiele wspólnego z miłością – nie cofnie się przed żadnym niegodziwym czynem, by tylko osiągnąć swój cel. Czy jednak boski twórca Orfeusza mógłby pozostawić widza zanurzonego w ciemnych myślach o podłej naturze człowieka? Przecież nowatorski, jak na ówczesne czasy, wybór na bohaterów postaci historycznych nie jest przypadkowy, a świadomość ich tragicznego – choć niemieszczącego się w ramach przedstawienia – losu sprawia, że zwycięstwo Amora nad Fortuną i Cnotą wcale nie jest jednoznaczne.

KIEROWNICTWO MUZYCZNE KRZYSZTOF GARSTKA
REŻYSERIA NATALIA BABIŃSKA
SCENOGRAFIA MARTYNA KANDER
KOSTIUMY ALEKSANDRA REDA
RUCH SCENICZNY KAROL URBAŃSKI
REŻYSERIA ŚWIATEŁ MACIEJ IGIELSKI
REALIZACJA OŚWIETLENIA PIOTR RUDZKI
PROJEKCJE JAGODA CHALCIŃSKA
PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO JAKUB SZAFRAŃSKI
ASYSTENT REŻYSERA SŁAWOMIR JURCZAK
II ASYSTENT REŻYSERA AGNIESZKA KOZŁOWSKA
ASYSTENT KOSTIUMOGRAFA MAKSYMILIAN MAC
INSPICJENTKI AGNIESZKA ORLIKOWSKA (22.09), TATIANA HEMPEL-GIERLACH (23.09)

◆ OBSADA ◆ POPPEA Małgorzata Trojanowska
NERONE Kacper Szelążek
OTTONE Jan Jakub Monowid
OTTAVIA Aneta Łukaszewicz (22.09), Anna Radziejewska (23.09)
SENEKA Sławomir Jurczak
ARNALTA/NUTRICE Dorota Lachowicz
AMOR/DAMIGELLA Marta Schnura
DRUSILLA Paulina Horajska
FORTUNA Marta Boberska
VIRTU/PALLADE/VENUS Iwona Lubowicz
LITTORE/MERCURIO Robert Szpręgiel
LUCANO/PRIMO SOLDATO Sylwester Smulczyński
LIBERTO/SECONDO SOLDATO Jakub A. Grabowski
VALETTO Jakub Foltak
TANCERZ Karol Urbański
MIMOWIE Jerzy Klonowski, Maciej Jan Kraśniewski

Zespół Wokalny Polskiej Opery Królewskiej

Zespół Instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej CAPELLA REGIA POLONA

DYRYGENT Krzysztof Garstka

Bilety 22.09.2022 👉 https://ewejsciowki.pl/embedded/rezerwacja/223990

Bilety 23.09.2022 👉 https://ewejsciowki.pl/embedded/rezerwacja/223991

zmodyfikowano  2 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ