koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Muzyczne Opowieści EuropyCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuarBANKSY
zmodyfikowano  rok temu

„Armide” – Jean-Baptiste Lully

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 9 474 wyświetleń od 20 września 2022
  • 27 listopada 2022, niedziela
    » 18:00
  • 26 listopada 2022, sobota
    » 19:00

XI Festiwal Oper Barokowych
Teatr Warszawskiej Opery Kameralnej
Jean Baptiste Lully "Armide"

Tragedia muzyczna w pięciu aktach w oryginalnej francuskiej wersji językowej.

Kompozytor | Jean-Baptiste Lully
Libretto | Philippe Quinault
Premiera | 5 listopada 2017 r.

REALIZATORZY:
Reżyseria i choreografia | Deda Cristina Colonna
Kierownictwo muzyczne | Benjamin Bayl
Scenografia i reżyseria światła | Francesco Vitali
OBSADA:
Armide | Marcelina Román
Renaud | Aleksander Rewiński
Phénice | Sylwia Krzysiek
Sidonie | Aleksandra Borkiewicz-Cłapińska
Hidraot | Jarosław Bręk
Aronte/Ubaldo | Bartłomiej Misiuda
La Haine | Łukasz Klimczak
Artemidor / Rycerz Duński | Bartosz Nowak

Tancerze
Sławomir Greś, Noah Hellwig, Matilda Larsson, Valerie Lauer, Alberto Arcos, Aleksandra Pawluczuk, Joanna Lichorowicz-Greś

Zespół Wokalny Warszawskiej Opery Kameralnej
Kierownik Zespołu Wokalnego |Krzysztof Kusiel-Moroz

Zespół Instrumentów Dawnych Warszawskiej Opery Kameralnej
Musicae Antiquae Collegium Varsoviense

Dyrygent: Benjamin Bayl

Liczne nagrody oraz telewizyjna realizacja przyciągająca przed ekrany rekordową publiczność, to dowód, że mamy do czynienia z inscenizacją niezwykłą. „Armide” Jeana-Baptiste Lully’ego została zrealizowana przy współpracy Tygodnia Muzyki Dawnej w Innsbrucku, Muzycznego Festiwalu Sanssouci w Poczdamie oraz Centrum Muzyki Barokowej w Wersalu. Okazał się jednym z najważniejszych wydarzeń sezonu artystycznego 2017/2018 na operowej mapie nie tylko Polski, lecz również Europy.
Jeśli mierzyć sukces liczbą laurów, które wręcz obsypały „Armide”, to można wręcz mówić o fenomenie. Na pierwszy plan wysuwa się nagroda im. Giuseppe Di Stefano, często nazywana „Operowym Oscarem”, wręczona Alicji Węgorzewskiej-Whiskerd i Warszawskiej Operze Kameralnej w Taorminie na Sycylii. Równie znamienne są tytuły „Olśnienia Roku 2017” przyznawane przez krytyków teatralnych, które trafiły do kreującej tytułową rolę Marceliny Beucher oraz Dedy Cristiny Colonny za najlepszą choreografię.

***

Bezpieczne zakupy w Bilety24. W przypadku odwołania wydarzenia, gwarantujemy automatyczny zwrot środków potwierdzony komunikatem wysyłanym na adres e-mail, podany podczas zakupu.

zmodyfikowano  rok temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ