koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  2 lata temu  »  

W niemożliwym miejscu. Joan Laage/Sylwia Hanff. Performance butoh

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 9 692 wyświetleń od 8 grudnia 2022

//English below//
W MIEJSCU NIEMOŻLIWYM
Joan Laage/Kogut Butoh & Sylwia Hanff/Limen Butoh
Muzyka: Pierre Boeswillwald
BUTOH PERFORMANCE
Improwizacja
17 grudnia 2022, godz. 19.00
Galeria Elektra, ul. Dobra 31,
Warszawa
WSTĘP WOLNY
Joan Laage/Kogut Butoh - Po studiach u mistrzów Butoh Kazuo Ohno i Yoko Ashikawa w Tokio pod koniec lat 80. i występach z grupą Ashikawy Gnome, Joan Laage osiedliła się w Seattle i założyła Dappin' Butoh w 1990 roku, którą kierowała do 2001 roku. Jest współzałożycielką DAIPANbutoh Kolektyw, który co roku organizuje festiwal Butoh. Joan występowała na festiwalach Butoh w Santiago, Nowym Jorku, Chicago, Portland, Boulder, Seattle i Paris Butoh oraz sympozjum Butoh na Uniwersytecie Kalifornijskim (LA). Obroniła doktorat w dziedzinie tańca i sztuk pokrewnych na Texas Woman’s University oraz jest Certyfikowanym Analitykiem Ruchu. Pojawiła się w książkach Sondry Fraleigh – Dancing into Darkness: Butoh, Zen, and Japan oraz Butoh: Metamorphic Dance and Global Alchemy. Corocznie tworzy prace site-specific w ogrodach japońskich w Seattle i każdej zimy/wiosny podróżuje po Europie. Jest zapaloną praktykującą Tai Chi z doświadczeniem w tańcu/teatrze azjatyckim i profesjonalną ogrodniczką. Odkąd mieszkała w Krakowie w latach 2004-2006, jest znana jako Kogut (kogut). http://seattlebutoh-laage.com Sylwia Hanff/@Limen Butoh - pionierka i najbardziej rozpoznawalna tancerka butoh w Polsce, choreografka, reżyserka, Dyrektorka Artystyczna Butohpolis.
Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Butoh w Warszawie. Jest magistrem filozofii, zajmuje się także Antropologi Teatru. Sylwia uczyła się butoh u największych mistrzów, by następnie wypracować własną metodę. Trenowała także współczesne i tradycyjne techniki tańca zachodniego i wschodniego oraz mim ciała. Istotnym elementem jej treningu jest praktyka medytacji. Na scenie od 26 lat, do tej pory wystąpiła w ponad 40 spektaklach teatru instytucjonalnego i niezależnego. Od 2002 roku prowadzi Teatr Limen Butoh, w którym stworzyła ponad 25 spektakli solowych i grupowych. Została opisana w książce J. Majewskiej „The Body Revolving Stage. New Dance in New Poland” ( Instytut Teatralny, 2011) oraz w książce „Obecni ciałem. Warsztat polskich tancerzy Butō” Magdaleny Zamorskiej (wydanej w jęz. angielskim pt. Intense Bodily Presence: Practices of Polish Butō przez Peter Lang GmbH, wrzesień 2018). Występuje w Polsce i na świecie (USA, Japonia, Francja, Włochy, Holandia, Łotwa) i od 20 lat prowadzi współpracę międzynarodową. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
www.limenbutoh.net
Muzyka:
Pierre Boeswillwald - Urodzony w 1934 francuski kompozytor muzyki elektroakustycznej. Studiował sztuki wizualne i elektronikę, ale poświęcił się głównie teatrowi (Étienne Decroux, Wofram Mérhing, Jean Louis Barrault itp.). W 1953 pracował w Club d'Éssais (Jean Taedieu), gdzie zdobył pierwsze podstawy rodzącej się sztuki elektroakustycznej. Następnie nieprzerwanie kontynuował swoje eksperymenty na tym polu, stosując je szczególnie w teatrze. Kształcił się w zakresie muzyki elektronicznej (m. in. studia u P. Schaeffera w CNSM w Paryżu. W 1972 dołączył do Christiana Cloziera i Françoise Barriére w Experimental Music Group of Bourges. Jest autorem licznych kreacji muzycznych, audycji, radia oraz oryginalnych osiągnięć technicznych.
BUTOH - kontrkulturowa forma współczesnego (post)tańca, która narodziła się w Japonii na pod koniec lat 50 XX w. Inspiracją powstania butoh był europejska awangardowa sztuka i filozofia: koncepcja teatru okrucieństwa Antonin'a Artaud'a, surrealizm, dadaizm, filozofia Nietzsche’go, pisma Bataille’a, twórczość Genet’a. Butoh odwołuje się do ludowej estetyki brzydoty, sam w sobie jest rytuałem wyzwalającym wewnętrzną energię i eksplorującym mroki podświadomości. Z premedytacją ukazuje zakazane dotąd obszary życia.
//ENGLISH//
IN AN IMPOSSIBLE PLACE
Joan Laage/Kogut Butoh & Sylwia Hanff/Limen Butoh
Music: Pierre Boeswillwald
BUTOH PERFORMANCE.
Improvisation
December 17, 2022, 7PM
Galeria Elektra, 31 Dobra Street,
Warsaw
Free entrance
Joan Laage/Kogut Butoh settled in Seattle in 1990 after living in Tokyo where she studied with Kazuo and Yoshito Ohno and performed in Yoko Ashikawa’s group Gnome and conducted dissertation research. Known as Kogut (rooster) since living in Krakow 2004-2006, Joan has performed in Paris at the butoh festival three times and at Boris Vian organized by Moeno Wakamatsu. She frequently collaborates with Kea Tonetti and Maruska Ronchi (Italy) and Sylwia Hanff (Poland). Known as the NW pioneer (USA), she is featured in Tanya Calamoneri’s recent book Butoh America. Joan is a professional gardener and longtime Tai Chi practitioner. http://seattlebutoh-laage.com Sylwia Hanff/@Limen Butoh - a pioneer and the most recognizable butoh dancer in Poland, choreographer, theatre director, Artistic Director of Butohpolis Festival. She has an M.A. in philosophy, with a theoretical background in Theatre Anthropology. Sylvia has studied butoh with the greatest masters, Western and Eastern, contemporary and ancient dance techniques. The practice of meditation is a crucial element of her training. On stage for 26 years, so far she has performed in over 40 institutional and independent theater performances. Since 2002, she has been running the Limen Butoh Theater, where she has created over 25 solo and group performances. www.limenbutoh.net
Music:
Pierre Boeswillwald - French composer, born in 1934, he studied visual arts and electronics, but devoted himself mainly to theater (Étienne Decroux, Wofram Mérhing, Jean Louis Barrault, etc.). In 1953, he worked at the Club d'Éssais (Jean Taedieu) where he acquired the first bases of the emerging electroacoustic art. Subsequently, he continued his experiments in this field without interruption, applying it particularly to the Theatre. In 1968, he enrolled in the fundamental music class that Pierre Schaeffer inaugurated at the CNSM in Paris. In 1972, he joined Christian Clozier and Françoise Barriére in the Experimental Music Group of Bourges. In 1983, he founded the ∆p studio in La Rochelle with Éric Mullar and opened the first department of Sound Arts and Techniques at the CNR in Amiens. He is the author of numerous creations of music, shows, radio and original technical achievements.
BUTOH - a countercultural form of contemporary (post)dance, which was born in Japan in the late 1950s. The inspiration for butoh was European avant-garde art and philosophy: Antonin Artaud's concept of the theater of cruelty, surrealism, dadaism, Nietzsche's philosophy him, Bataille's writings, Genet's work. Butoh refers to the folk aesthetics of ugliness, it is a ritual in itself that releases internal energy and explores the darkness of the subconscious. She deliberately shows areas of life that have been forbidden so far.

zmodyfikowano  2 lata temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ