koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
AMKL 75 latTpL repertuar
zmodyfikowano  rok temu

Bitwa o tron. Musicalowy talent show

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 3 711 wyświetleń od 10 lutego 2023

Warszawa » nie podano » NA MAPIE

  • 21 maja 2023, niedziela
    » 18:00
  • 10 lutego 2023, piątek
    » 19:00

Libretto i teksty piosenek: Jacek Mikołajczyk

Muzyka: Tomasz Filipczak Reżyseria: Jacek Mikołajczyk Przygotowanie wokalne i kierownictwo muzyczne: Tomasz Filipczak Scenografia: Jake Smart Kostiumy: Tomasz Jacyków Choreografia: Santi Bello Projekcje: Tomasz Grimm Reżyseria światła: Artur Wytrykus Dźwięk: Julia Papis Charakteryzacja: Aleksandra Tomaszewicz Asystentka reżysera: Aleksandra Ślązak Współpraca choreograficzna: Patryk Gładyś Inspicjentka: Marta Skoczek Suflerka: Małgorzata Zaufal Kierownictwo produkcji: Grzegorz Rychlik Produkcja: Aleksandra Ślązak

występują: Łukasz Szczepanik Anna Terpiłowska/ Agnieszka Tylutki Maciej Dybowski Albert Osik Przemysław Glapiński Michał Konarski Marcin Wortmann Agnieszka Rose Beatrycze Łukaszewska Katarzyna Walczak Magdalena Placek-Boryń/ Karolina Gwóźdź Marta Walesiak-Łabędzka Piotr Siejka Jacek Pluta

W "Bitwie o tron" o uznanie widowni zabiega ośmiu polskich królów elekcyjnych, każdy z przebojową piosenką. To show, któremu blisko do konwencji Eurowizji - to widownia wybiera zwycięzcę. "Bitwa o tron. Musicalowy talent show” to autorska produkcja Syreny. Za libretto i reżyserię odpowiada Jacek Mikołajczyk, zastępca dyrektora teatru ds. artystycznych, a kompozytorem musicalu jest kierownik muzyczny Syreny Tomasz Filipczak.

Musical o wybranych królach elekcyjnych jest utrzymany w konwencji popowego talent show. Jego bohaterowie prezentują się w przebojach skomponowanych w stylistykach charakterystycznych dla krajów, z których pochodzą. I tak Zygmunt III, wywodzący się ze szwedzkiej dynastii Wazów, śpiewa piosenkę nawiązującą do estetyki Abby, z kolei August Mocny łączy w jednym utworze metalowe brzmienia bliskie zespołowi Rammstein oraz mozartowską arię. Jurorkami show są cztery cudzoziemki – żony, siostry i kochanki polskich władców, a zmagania królów prowadzą dwaj księża – to nawiązanie do epoki, w której przedstawiciele stanu duchownego byli głównymi komentatorami życia publicznego Rzeczpospolitej.

  • Zaczęło się od mojej fascynacji dynastią Wazów. Potem w głowie pojawił się pomysł innego spojrzenia na królów: odkurzenia ich, pokazania, że to pełnokrwiste postaci, często kontrowersyjne, zaskakujące i – czego już pewnie nie pamiętamy ze szkoły – bardzo ciekawe! – opowiada Jacek Mikołajczyk. - Temat królów elekcyjnych od razu skojarzył mi się z konwencją talent show. W końcu elekcja to wybory, a więc widowisko, pojedynek, walka o głosy, słowem - wielkie przedstawienie. Stworzyliśmy spektakl, na którym będzie się bawić i dorosła, i młodzieżowa widownia. Znajomość historii nie jest wymagana, przez jej meandry sprawnie prowadzą widzów postaci jurorek.

Niebanalna opowieść o historii to jedno z ważniejszych zjawisk współczesnego światowego musicalu. Trend wyznaczyli Amerykanie, którzy o Alexandrze Hamiltonie, jednym z ojców-założycieli USA, opowiadają w musicalu utrzymanym w stylistyce rapu, oraz Brytyjczycy przedstawiający sześć żon Henryka VIII jako diwy muzyki disco.

zmodyfikowano  rok temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ