koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  8 miesięcy temu

Kwiaty zła

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 3 436 wyświetleń od 18 marca 2023

Warszawa » Łaziebna 9 04-316 Warszawa » NA MAPIE

  • 17 marca 2024, niedziela
    » 19:00
  • 16 marca 2024, sobota
    » 19:00
  • 19 marca 2023, niedziela
    » 19:00

Kreacja zespołowa Teatru Akt

Kompozycja muzyki: Robert Jędrzejewski

Światło: Adam Sztorc

Dźwięk: Heniek Małolepszy

Kurator spektaklu: Marek Kowalski

Współpraca plastyczna: Urszula Kubicz-Fik, Julie Esther

Premiera spektaklu Kwiaty zła – 18 marca 2016 w Teatrze Akt, Łaziebna 9

występują: Agnieszka Musiałowicz (), Marta Suzin (), Tomasz Musiałowicz (), Marek Kowalski (), Janusz Porębski (), Krzysztof Skarżyński ()

Poezja Charlesa Baudelaire’a, głównie zbiór Kwiaty zła, wzbogacona o teatralne środki wyrazu i ekspresji artystycznej jest próbą ukazania piękna w rzeczach, które na pierwszy rzut oka piękne nie są. Wizje spektaklu odzwierciedlają poszukiwania sensu sztuki, roli artysty w odkrywaniu sacrum, odkrywanie absolutnego piękna w świecie „spleenu i ideału” poety. Wrażenia artystyczne dopełnia lokalizacja miejsca przedstawień, siedziba Teatru Akt na zapuszczonych terenach Olszynki Grochowskiej, współgrająca z turpistyczną poetyką wierszy. Spektakl jest połączeniem teatru plastycznego i teatru ruchu. Punktem wyjścia spektaklu jest zdarzenie u schyłku życia Charlesa Baudelaire’a, kiedy w marcu 1866 roku upada w kościele Saint-Loup w Namur w Belgii. Następstwem tego wypadku jest częściowy paraliż i niewyraźna mowa z zachowaniem jasności umysłu. Ta egzystencja ciągnie się jeszcze rok w zakładzie leczniczym w Paryżu. Rok z życia Baudelaire’a to cierpienie, na które można spojrzeć przez pryzmat twórczości; „Cierpi Pan to prawda; ale kto wie, czy to cierpienie nie stworzy pańskiej wielkości i czy nie jest Panu równie potrzebne, jak innym-szczęście” – wypowiedź Madame Cosmelly z noweli Panna Fanfarlo.

zmodyfikowano  8 miesięcy temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ