koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
BANKSYMuzyczne Opowieści EuropyCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359POK KWIECIEŃ - MAJ 2024TpL repertuar
zmodyfikowano  rok temu

ACIS AND GALATEA / GEORG FRIEDRICH HAENDEL

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 384 wyświetleń od 18 marca 2023

KIEROWNICTWO MUZYCZNE - KRZYSZTOF GARSTKA

REŻYSERIA, REŻYSERIA ŚWIATEŁ - NATALIA KOZŁOWSKA SCENOGRAFIA - MARIANNA OKLEJAK KOSTIUMY - PAULINA CZERNEK PROJEKCJE - MAREK ZAMOJSKI PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO - JAKUB SZAFRAŃSKI KONSULTACJE CHOREOGRAFICZNE - JOANNA LICHOROWICZ - GREŚ ASYSTENCI REŻYSERA - SŁAWOMIR JURCZAK, AGNIESZKA KOZŁOWSKA ASYSTENTKA KOSTIUMOGRAFA - ANNA PUCHALSKA INSPICJENTKI - AGNIESZKA ORLIKOWSKA, TATIANA HEMPEL-GIERLACH

występują: ACIS - ŁUKASZ KÓZKA / JACEK SZPONARSKI GALATEA - SYLWIA STĘPIEŃ / DOROTA SZCZEPAŃSKA DAMON - ALEKSANDER REWIŃSKI / SYLWESTER SMULCZYŃSKI POLYPHEMUS - MIKOŁAJ BOŃKOWSKI / PAWEŁ MICHALCZUK PASTERZE (CHÓR) - ZESPÓŁ WOKALNY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ

ZESPÓŁ INSTRUMENTÓW DAWNYCH POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ CAPELLA REGIA POLONA

DYRYGENT - KRZYSZTOF GARSTKA

Opowieści zaczerpnięte z Owidiuszowych Metamorfoz stały się inspiracją dla wielu barokowych dzieł. Trudno się dziwić, wszak starorzymski poemat obfituje w zachwycające i pełne symboli historie, a tytułowy motyw przemiany daje twórcom przestrzeń do różnorakich interpretacji. Doskonałym tego przykładem jest mit o miłości pasterza Acisa i nimfy Galatei, który przekuty przez Johna Gaya (zapewne z pomocą innych poetów) w znakomite libretto stał się podstawą jednoaktowej opery Georga Friedricha Haendla. Nowej scenicznej interpretacji tego mieniącego się barokowym światłocieniem dzieła podjęła się Natalia Kozłowska.

Treść opery jest z pozoru prosta. Młodzi pałają wzajemną miłością, lecz ich szczęście przerywa okrutny atak cyklopa Polifemusa. Odrzucony przez nimfę olbrzym pozbawia Acisa życia. Galatea jednak swą czarodziejską mocą przemienia kochanka w strumyk, czyniąc go nieśmiertelnym. Jakże piękne odzwierciedlenie znajdują uczucia targające bohaterami w muzyce Haendla – z jednej strony rozbrzmiewa miłość, szczęście i spełnienie, z drugiej grzmi rozczarowanie i wściekłość. Pełne życia i radości arie kochanków zwieńczone duetem Happy we! kontrastują z wprowadzającym złowieszczy nastrój chórem Wretched lovers obfitującym w muzyczne symbole – od galopujących imitacji, po przerywane pauzami akordy. Czarowne brzmienie utrzymanej w pastoralnym nastroju finałowej arii Galatei niesie ukojenie i wiarę w niepokonaną siłę miłości.

Marta Dziewanowska-Pachowska

🔴 Dojście do Teatru Królewskiego w Łazienkach od ul. Agrykola. 🔴 Spóźnieni widzowie mogą nie zostać wpuszczeni na widownie. 🔴 Widownia w Teatrze Królewskim jest nienumerowana 🔴 Godzinę przed przedstawieniem, a także przez godzinę po jego zakończeniu, publiczność może skorzystać z meleksów kursujących między Teatrem Królewskim a bramą Łazienek na rogu ulic Myśliwiecka/Agrykola.


Regulamin zakupu biletów dostępny na stronie --> KLIKNIJ TUTAJ


W razie pytań jesteśmy do dyspozycji telefonicznie od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00 +48 500 309 424

zmodyfikowano  rok temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ