koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  rok temu  »  

VI LETNI FESTIWAL POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ / OPERA BUFFA / L’ITALIANA IN ALGERI

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 13 063 wyświetleń od 13 kwietnia 2023

L’Italiana in Algeri (Włoszka w Algierze) to jedno z tych dzieł Gioacchina Rossiniego, które przypieczętowały wysoką pozycję młodego kompozytora i otworzyły mu drogę do międzynarodowej sławy. Dwuaktowa dramma giocoso, po raz pierwszy wystawiona w Wenecji w maju 1813 roku, spotkała się z tak wielkim aplauzem publiczności, że już niebawem tytuł zagościł na afiszach teatrów nie tylko we Włoszech, ale i w całej Europie.

Ze smakiem, ale i rozmachem kompozytor parodiuje to, co charakterystyczne dla opery seria. Rozbudowane arie z chórami, wyszukane koloratury, groteskowe dialogi, ironiczne westchnienia – wszystkie środki zostają zaprzęgnięte w służbę zabawie. Nietuzinkowa inteligencja tytułowej Włoszki kontrastuje z rozpasaniem znudzonego swoim dotychczasowym związkiem beja Mustafy, a i pozostałym bohaterom nie brakuje charakteru, co znajduje stosowne odzwierciedlenie w różnorodności środków muzycznych. Do tego należy dodać tak modny w XIX wieku orientalizm oraz fakt, iż ta porywająca opowieść ma swoje źródła w prawdziwej historii. Nic zatem dziwnego, że Piotr Kamiński w dziele tym dostrzega „[…] specyfikę i… nowoczesność rossiniowskiego komizmu, gdzie szaleństwo jest muzyczne, nierealne – w stanie nieważkości”.

KIEROWNICTWO MUZYCZNE DAWID RUNTZ REŻYSERIA JITKA STOKALSKA SCENOGRAFIA I KOSTIUMY MARLENA SKONECZKO RUCH SCENICZNY ALISA MAKARENKO REŻYSERIA ŚWIATEŁ KAROLINA GĘBSKA PROJEKCJE MAREK ZAMOJSKI PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO JAKUB SZAFRAŃSKI II DYRYGENT KAROL SZWECH ASYSTENT DYRYGENTA DANIEL MIECZKOWSKI ASYSTENCI REŻYSERA SŁAWOMIR JURCZAK, AGNIESZKA KOZŁOWSKA INSPICJENTKI AGNIESZKA ORLIKOWSKA (28.06), WANDA KARPIŃSKA (29.06)

◆ OBSADA ◆

MUSTAFA Robert Gierlach (28.06), Paweł Michalczuk (29.06)

ELVIRA Tatiana Hempel-Gierlach (28.06), Iwona Handzlik (29.06)

LINDORO Sebastian Mach

ISABELLA Aneta Łukaszewicz (28.06), Zuzanna Nalewajek (29.06)

ZULMA Aleksandra Klimczak(29.06), Dorota Lachowicz (28.06)

HALY Samuel Ferreira (29.06), Sławomir Jurczak (28.06)

TADDEO David Roy (29.06), Witold Żołądkiewicz (28.06)

MIMOWIE Maja Bilek, Aleksandra Bożek, Jerzy Klonowski, Maciej Jan Kraśniewski, Alisa Makarenko (29.06), Bartłomiej Marszałek, Marta Pieczul, Klara Twardowska

Zespół Wokalny Polskiej Opery Królewskiej

Orkiestra Polskiej Opery Królewskiej

Pianoforte – Dagmara Dudzińska (28.06), Monika Kolasińska (29.06)

KAROL SZWECH⎮dyrygent

Bilety 28.06.2023 👉
https://ewejsciowki.pl/embedded/rezerwacja/245850

Bilety 29.06.2023 👉
https://ewejsciowki.pl/embedded/rezerwacja/245851

zmodyfikowano  rok temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ