koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  rok temu  »  

III FESTIWAL BAROKOWY POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ / HAENDEL / RODELINDA

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 8 486 wyświetleń od 7 lipca 2023
  • 8 października 2023, niedziela
    » 19:00
  • 7 października 2023, sobota
    » 19:00

Rodelinda to jedna z najznakomitszych oper Georga Friedricha Haendla. Po premierze, która miała miejsce 13 lutego 1725 roku w King’s Theatre w Londynie, przedstawienie zostało pokazane jeszcze trzynastokrotnie. Nie mniejszym powodzeniem cieszyło się wznowienie opery z nową obsadą w roku 1731. Dzieło zostało zrealizowane także w Hamburgu (w 1735 i 1736), po czym zniknęło ze scen operowych na niemal dwieście lat. W 1920 roku Rodelinda, szczęśliwie odkryta na nowo przez Oskara Hagena – wykładowcę historii sztuki na Uniwersytecie w Getyndze, zainaugurowała powrót Haendlowskich dzieł na sceny operowe.

Zamiłowanie Haendla do opery jest powszechnie znane. Autor ponad czterdziestu tytułów, poświęcił wszak temu gatunkowi połowę swojego twórczego życia, nie szczędząc nie tylko zdrowia i energii, ale i środków finansowych. Powstanie Rodelindy przypada na okres rozkwitu prowadzonej przez Haendla Royal Academy of Music, hojnie wspieranej przez króla Jerzego I.

Zwarte, bardzo dobrze skonstruowane libretto przygotował Nicola Francesco Haym na podstawie wcześniejszego libretta autorstwa Antonia Salviego, fabuła zaś znajduje swe źródło u Pawła Diakona z Akwilei. To właśnie ten autor w swojej Historii Longobardów przywołuje opowieść o wiernej i niezłomnej królowej Rodelindzie. Niewykluczone zresztą, że i sam Haendel brał udział w ostatecznym ukształtowaniu tekstu wykorzystanego w operze. Znajduje on doskonałe odbicie w klarownej, a pod względem dramaturgicznym znakomicie rozplanowanej formie dzieła. Kontrastujące ze sobą afekty niosą niezwykle silne emocje – miłość spotyka się z nienawiścią, rozpacz z nadzieją.

KIEROWNICTWO MUZYCZNE KRZYSZTOF GARSTKA

REŻYSERIA ANDRZEJ KLIMCZAK

SCENOGRAFIA MARLENA SKONECZKO

OPIEKA ARTYSTYCZNA OLGA PASIECZNIK

REŻYSERIA ŚWIATEŁ KAROLINA GĘBSKA

PROJEKCJE MAREK ZAMOJSKI

REALIZACJA OŚWIETLENIA PIOTR RUDZKI

ASYSTENT REŻYSERA SŁAWOMIR JURCZAK

II ASYSTENT REŻYSERA AGNIESZKA KOZŁOWSKA

INSPICJENTKI TATIANA HEMPEL-GIERLACH (7.10), DOROTA LACHOWICZ (8.10)

◆ OBSADA 7.10.2023 → https://bit.ly/46NwAM8

◆ OBSADA 8.10.2023 → https://bit.ly/43FIrcB

Zespół Instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej CAPELLA REGIA POLONA

KRZYSZTOF GARSTKA⎮dyrygent

Bilety 7.10.2023 👉https://kicket.com/embedded/rezerwacja/252126

Bilety 8.10.2023 👉https://kicket.com/embedded/rezerwacja/252129

zmodyfikowano  rok temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ