koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  rok temu  »  

OUVERTURES-SUITES / KONCERT KAMERALNY

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 4 774 wyświetleń od 11 października 2023
  • 1 grudnia 2023, piątek
    » 19:00

W niektórych regionach XVIII-wiecznych Niemiec nazwisko Bach nie tylko jednoznacznie kojarzyło się z profesją muzyczną, ale wręcz było stosowane jako synonim słowa muzyk. Wśród utalentowanych przedstawicieli rodu wymienionych przez słynnego Johanna Sebastiana w rodzinnej genealogii, Johann Bernhard Bach (1676-1749) znalazł swoje miejsce pod numerem 18. Daleki krewny lipskiego kantora w 1695 roku objął posadę organisty w Erfurcie, w 1699 przeniósł się do Magdeburga, by od 1703 już na stałe osiąść w Eisenach. Tam kontynuował działalność organistowską, a także zyskał uznanie jako nadworny klawesynista, a od 1712 kierownik kapeli przejętej od Telemanna.

Doświadczenia nabyte w orkiestrze oraz wykonywany repertuar z pewnością odbiły się na jego stylu kompozytorskim. Choć do dziś zachowało się jedynie kilkanaście utworów, to już na podstawie tej niewielkiej próbki można rozpoznać oryginalny język kompozytorski Johanna Bernharda. W sposób szczególny wyróżniają się suity orkiestrowe – zgodnie z niemiecką tradycją (wywiedzioną w tym przypadku z muzyki francuskiej) – nazywane uwerturami. W dość swobodnie ułożonym szeregu krótkich części większość fragmentów utrzymanych jest w charakterze tańców (np. Gavotte, Sarabande, Menuet, Bourrée) lub obrazuje silne emocje (np. La Joye – radość, Les Plaisirs – przyjemności). O świetności kompozycji niech świadczy fakt, że szybko dotarły do Lipska i zostały włączone przez Johanna Sebastiana do repertuaru tamtejszego Collegium Musicum.

◆ PROGRAM ◆

Johann Bernhard Bach (1676-1749)

• Ouverture-Suite g-moll

Ouverture– Air – Rondeau – Loure – Fantaisie – Passepied

• Ouverture-Suite G-dur

Ouverture – Gavotte en Rondeau – Sarabande – Bourrée – Air – Menuet – Gigue

• Ouverture-Suite e-moll

Ouverture – Air – Les Plaisirs – Menuet I/II – Air – Rigaudon – Corante – Gavotte en Rondeau

• Ouverture-Suite D-dur

Ouverture – Caprice – Passepied I/II – Caprice – Air – La Joye – Caprice

◆ WYKONAWCY ◆

Zespół Instrumentów Dawnych polskiej Opery Królewskiej CAPELLA REGIA POLONA

KRZYSZTOF GARSTKA⎮klawesyn dyrygent

Bilety 👉https://kicket.com/embedded/rezerwacja/258888

zmodyfikowano  rok temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ