koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  rok temu  »  

L’INCORONAZIONE DI POPPEA / CLAUDIO MONTEVERDI

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 7 580 wyświetleń od 2 listopada 2023

L’incoronazione di Poppea (Koronacja Poppei) po raz pierwszy zachwyciła publiczność podczas karnawału w 1643 roku w Wenecji. Doskonale skonstruowane libretto Giovanniego Francesca Busonellego opatrzone genialną muzyką mistrza Monteverdiego znakomicie wpisuje się w karnawałową atmosferę odwracania porządku świata. Dotyczy to nie tylko treści opery (wszak kurtyzana zostaje cesarzową), ale przede wszystkim jej społeczno-kulturowego wydźwięku. Twórcy sprzeciwiają się bowiem dominującej w ówczesnej operze konwencji idealizowania rzeczywistości, zwracając się ku przedstawianiu świata takim, jakim jest.

Wśród głównych bohaterów arcydzieła próżno szukać wzorów postaw godnych naśladowania. Motywy i postępki Poppei, Nerona czy Ottone nie wzbudzają sympatii, jednak dramatyczno-muzyczna charakterystyka oddająca psychologiczną głębię tychże postaci nie tylko zadziwia, ale i wprawia w zachwyt. Otwierająca operę dysputa Fortuny, Cnoty i Amora jest zapowiedzią druzgocącej gry, w której namiętność – mająca niewiele wspólnego z miłością – nie cofnie się przed żadnym niegodziwym czynem, by tylko osiągnąć swój cel. Czy jednak boski twórca Orfeusza mógłby pozostawić widza zanurzonego w ciemnych myślach o podłej naturze człowieka? Przecież nowatorski, jak na ówczesne czasy, wybór na bohaterów postaci historycznych nie jest przypadkowy, a świadomość ich tragicznego – choć niemieszczącego się w ramach przedstawienia – losu sprawia, że zwycięstwo Amora nad Fortuną i Cnotą wcale nie jest jednoznaczne.

KIEROWNICTWO MUZYCZNE KRZYSZTOF GARSTKA

REŻYSERIA NATALIA BABIŃSKA

SCENOGRAFIA MARTYNA KANDER

KOSTIUMY ALEKSANDRA REDA

RUCH SCENICZNY KAROL URBAŃSKI

REŻYSERIA ŚWIATEŁ MACIEJ IGIELSKI

REALIZACJA OŚWIETLENIA PIOTR RUDZKI

PROJEKCJE JAGODA CHALCIŃSKA

PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO JAKUB SZAFRAŃSKI

ASYSTENT REŻYSERA SŁAWOMIR JURCZAK

II ASYSTENT REŻYSERA AGNIESZKA KOZŁOWSKA

ASYSTENT KOSTIUMOGRAFA MAKSYMILIAN MAC

INSPICJENTKI TATIANA HEMPEL-GIERLACH (28.01), AGNIESZKA ORLIKOWSKA (26.01)

◆ OBSADA ◆

POPPEA Małgorzata Trojanowska

NERONE Kacper Szelążek

OTTONE Jan Jakub Monowid

OTTAVIA Anna Radziejewska

SENEKA Sławomir Jurczak

ARNALTA/NUTRICE Dorota Lachowicz

AMOR/DAMIGELLA Marta Schnura

DRUSILLA Paulina Horajska

FORTUNA Marta Boberska

VIRTU/PALLADE/VENUS Iwona Lubowicz

LITTORE/MERCURIO Robert Szpręgiel

LUCANO/PRIMO SOLDATO Sylwester Smulczyński

LIBERTO/SECONDO SOLDATO Jakub A. Grabowski

VALETTO Jakub Foltak

TANCERZ Karol Urbański

MIMOWIE Jerzy Klonowski, Maciej Jan Kraśniewski

Zespół Wokalny Polskiej Opery Królewskiej

Zespół Instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej CAPELLA REGIA POLONA

KRZYSZTOF GARSTKA⎮dyrygent

Bilety 26.01.2024 👉 https://kicket.com/embedded/rezerwacja/260001

Bilety 28.01.2024 👉 https://kicket.com/embedded/rezerwacja/260002

zmodyfikowano  rok temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ