koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT Wrocław
zmodyfikowano  rok temu

Polowanie na osy. Historia na śmierć i życie.

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 3 723 wyświetleń od 14 grudnia 2023

Warszawa » pl. Defilad 1 PKiN (wejście od ulicy Marszałkowskiej) 00-901 Warszawa » NA MAPIE

  • 20 stycznia 2024, sobota
    » 19:00
  • 15 grudnia 2023, piątek
    » 19:00

TEKST

Wojciech Tochman

REŻYSERIA Natalia Korczakowska

ADAPTACJA TEKSTU Natalia Korczakowska, Marcin Cecko

DRAMATURGIA Marcin Cecko

SCENOGRAFIA I KOSTIUMY Marek Adamski

MULTIMEDIA Marek Kozakiewicz

REŻYSERIA ŚWIATEŁ Bartosz Nalazek

CHOREOGRAFIA Ramona Nagabczyńska

ASYSTENT REŻYSERA Marcel Osowicki

KIEROWNICZKA PRODUKCJI Monika Balińska

INSPICJENTKA Zuzanna Prusińska

występują: Daniel Dobosz (), Wiktoria Kruszczyńska (), Dominika Ostałowska (), Maja Pankiewicz (), Bartosz Porczyk (), Sonia Roszczuk (), Rob Wasiewicz (), Ewelina Żak (), Halina Rasiakówna ((nagranie video))

Jedna z najgłośniejszych i najbardziej szokujących zbrodni lat 90. w Polsce. Brutalne morderstwo pod pozorem napadu rabunkowego. Sprawcy: troje maturzystów. Wyrok: kara dożywotniego więzienia.

W trakcie procesu odbywa się medialny spektakl, w którym dużą rolę odgrywa szwagier ofiary morderstwa. Zatrudnia jasnowidzów, udziela się w telewizji. Opinia publiczna jest rozgorączkowana faktem, że w zdarzeniu brała udział dziewczyna - Monika Osińska. Cała uwaga mediów kieruje się na nią. Monika jest opisywana jako chłodno kalkulująca manipulatorka i pomysłodawczyni napadu. Książka Wojciecha Tochmana, będąca podstawą adaptacji stawia znak zapytania czy Monika jest sprawczynią morderstwa w takim wymiarze, w jakim uznał sąd. Monika jest winna, ale czy aż tak jak przedstawiały to media? Czy jej płeć i uroda miały wpływ na proces i wyrok? Czy rzeczywiście zasłużyła na karę dożywotniego więzienia? Czy jest w stanie odkupić swoją winę?

Od czasów starożytnych rolą teatru była refleksja nad sprawiedliwością, badanie paradoksów prawa, kwestie winy oraz kary. W Polsce, w październiku, zostaną zaostrzone najcięższe kary więzienia. W ten sposób praktycznie odbiera się skazanym możliwość powrotu do społeczeństwa.

Razem z zespołem STUDIO, reżyserka i dyrektorka artystyczna Natalia Korczakowska tworzy spektakl na podstawie opowieści dokumentalnej Wojciecha Tochmana, która podważa nasze stereotypowe myślenie o osobach znienawidzonych i wyłączonych ze społeczeństwa. Opowieść o skazanej na dożywocie w latach 90. Monice Osińskiej to studium tego, jak emocje wpływają na tak poważne instytucje jak sąd.

zmodyfikowano  rok temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ