koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - listopad 2024 - nr 365
zmodyfikowano  10 miesięcy temu  »  

KONCERT SYMFONICZNY / SZYMCZEWSKA – RUNTZ

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 5 574 wyświetleń od 2 stycznia 2024

„Usłyszy Pan moją muzykę do Egmonta. Czytając to dzieło, przeżywałem i przemyślałem je tak samo głęboko i serdecznie jak Pan, i starałem się oddać je w muzyce”. Tak pisał Ludwig van Beethoven w 1809 roku do Johanna Wolfganga von Goethego – autora tragedii o losach nieustraszonego hrabiego, księcia Guwru. Dramatyzm postaci i bezkompromisowa postawa wobec narodowej sprawy tkwią już w pierwszych nutach słynnej uwertury. Bohaterski akord Es-dur i następujące po nim współbrzmienia dostojnie rozbrzmiewają w niskim rejestrze, stanowiąc zaledwie zapowiedź niezwykle silnego w wyrazie muzycznego obrazu.

Inny rodzaj ekspresji tkwi w Koncercie skrzypcowym KV 218 Wolfganga Amadeusza Mozarta. W lekkim i melodyjnym utworze młody kompozytor nie stroni od żartu. Obeznany z włoską praktyką koncertowania i z francuskim umiłowaniem tańca elementy zaczerpnięte z tradycji przepuszcza przez filtr swojej niepowtarzalnej wrażliwości. Uroku dodaje doskonałe wykorzystanie możliwości solowego instrumentu – wszak utwór powstał w 1775 w Salzburgu, gdzie Mozart pełnił funkcję koncertmistrza orkiestry działającej na arcybiskupim dworze.

Zamykająca program Symfonia C-dur stanowi ukoronowanie twórczości mistrza z Wiednia z tego gatunku. Zdecydowane, ostre akordy kontrastują ze śpiewną melodyką, a Mozartowski wdzięk idzie w parze z kunsztem technicznych i harmonicznych rozwiązań. Niczym fajerwerk rozbłyska finałowe Molto allegro zwieńczone pięciogłosową fugowaną kodą, w której znane już motywy splatają się w jedną nierozerwalną całość, zbliżając się ku kontrapunktycznej pełni.

◆ PROGRAM ◆

Ludwig van Beethoven (1770-1827)

Uwertura Egmont op. 84

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)

Koncert skrzypcowy nr 4 D-dur KV 218

  1. Allegro

  2. Andante cantabile

  3. Rondeau: Andante grazioso

— PRZERWA —

Wolfgang Amadeus Mozart (1756-1791)

Symfonia nr 41 C-dur KV 551 Jowiszowa

  1. Allegro vivace

  2. Andante cantabile

  3. Menuetto: Allegretto 4. Molto allegro

◆ WYKONAWCY ◆

AGATA SZYMCZEWSKA – skrzypce

ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ

DAWID RUNTZ – dyrygent

Bilety 👉https://kicket.com/embedded/rezerwacja/264745

📍Sala Koncertowa „Nowa Miodowa” w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych Nr 1 w Warszawie, ul. Rakowiecka 21

zmodyfikowano  10 miesięcy temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ