koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
TP Repertuar 11.2024CO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGWrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  8 miesięcy temu  »  

GRA O MĘCE I ZMARTWYCHWSTANIU

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 5 739 wyświetleń od 6 lutego 2024

Tradycja przedstawień o tematyce pasyjnej sięga czasów średniowiecza. Odgrywane w kościołach i szkołach, podczas religijnych procesji i dworskich uroczystości na przestrzeni wieków stanowiły świadectwo wciąż na nowo aktualizującego się dramatu – pierwotnie utrwalonego na kartach Nowego Testamentu, a potem po wielokroć interpretowanego w literaturze, sztuce i muzyce. Polska Opera Królewska odwołuje się do bogactwa staropolskich obyczajów, a poprzez nowe odczytanie dawnych tekstów oraz utworów muzycznych, wskazuje na uniwersalne przesłanie pasyjnego misterium.

„Gra o męce i zmartwychwstaniu” to historia o niezawinionym cierpieniu i ludzkiej słabości, ale także o nadziei i zwycięstwie dobra oraz prawdy. Ułożony ze staropolskich tekstów scenariusz Patryka Kenckiego wypełniony został najdawniejszymi rodzimymi pieśniami i tańcami w opracowaniu Jacka Urbaniaka. Obok utworów znanych z imienia twórców, jak Cyprian Bazylik, Krzysztof Klabon, Mikołaj Gomółka czy Wacław z Szamotuł, zabrzmią anonimowe kompozycje z renesansowych tabulatur. Wykonane na historycznych instrumentach przywołają atmosferę, koloryt i różnorodność Polski minionych wieków. Spektakl nie stanowi jednak próby rekonstrukcji renesansowego czy barokowego teatru. Biblijna historia jest przedstawiona w oryginalny sposób przy wykorzystaniu nowoczesnych środków, właściwych wrażliwości współczesnego widza.

KIEROWNICTWO MUZYCZNE KRZYSZTOF GARSTKA

REŻYSERIA, REŻYSERIA ŚWIATEŁ JERZY MACHOWSKI

SCENARIUSZ PATRYK KENCKI

SCENOGRAFIA I KOSTIUMY ALEKSANDRA REDA

MUZYKA, OPRACOWANIE MUZYCZNE JACEK URBANIAK

PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO JAKUB SZAFRAŃSKI

ASYSTENCI REŻYSERA SŁAWOMIR JURCZAK, AGNIESZKA KOZŁOWSKA

ASYSTENTKA SCENOGRAFKI PAULINA ARASZKIEWICZ

INSPICJENTKI TATIANA HEMPEL-GIERLACH, AGNIESZKA ORLIKOWSKA

◆ OBSADA ◆

PROLOGUS / JEZUS / EPILOGUS Adam Kruszewski

ZACHARYJASZ / PIOTR Paweł Michalczuk

PRIMUS Andrzej Klepacki

SECUNDUS Jakub A. Grabowski

TERTIUS Jan Machowski

IWAN Piotr Chwedorowicz

FARYZEUSZ Wojtek Gierlach

ANNASZ Mateusz Zajdel

KAJFASZ Leszek Świdziński

JUDASZ Witold Żołądkiewicz

JAN Robert Szpręgiel

MARYJA Aneta Łukaszewicz

PIŁAT Sylwester Smulczyński

ANIOŁ Barbara Rogala

MARYJA MAGDALENA Gabriela Kamińska

MARYJA SALOME Dorota Lachowicz

MARYJA JACOBI Justyna Stępień

DIABEŁ Piotr Kędziora

APOSTOŁ KRZYŻA Marta Schnura

Zespół Wokalny Polskiej Opery Królewskiej

Zespół Instrumentów Dawnych Polskiej Opery Królewskiej CAPELLA REGIA POLONA

Bilety 👉https://kicket.com/embedded/rezerwacja/268226

📍 Teatr Królewski w Starej Oranżerii w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie

zmodyfikowano  8 miesięcy temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ