koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
POKazujemy śpiewKRUPASIŁY PRZEPŁYWU BWA SICCO JEST GRANE - LIPIEC/SIERPIEŃ 2024 - nr 362NON SOLA SCRIPTA 2024KOMEDA
zmodyfikowano  5 miesięcy temu  »  

KONCERT SYMFONICZNY / KUSZLIK — MAKSYMIUK

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 1 227 wyświetleń od 6 lutego 2024

„Autentycznie lubię jesień, kiedy spadają liście, moje myśli stają się bogatsze i ważniejsze” – przyznał w jednym z wywiadów maestro Jerzy Maksymiuk. Owocem tej szczególnej inspiracji jest otwierający program koncertu utwór Liście gdzieniegdzie spadające. Kompozytor osobiście wykona partię fortepianu i wraz z Orkiestrą Polskiej Opery Królewskiej wprowadzi publiczność w nastrój skupienia i zadumy, by następnie – już w roli dyrygenta – odmalować paletę barw i odcieni Beethovenowskiej twórczości.

Podczas wydarzenia solową partię w III Koncercie fortepianowym c-moll ostatniego z wiedeńskich klasyków wykona laureat XVIII Konkursu Chopinowskiego – Jakub Kuszlik. Po raz pierwszy utwór ten zabrzmiał w interpretacji samego kompozytora w roli solisty – w kwietniu 1803 roku. Beethoven już wówczas doskonale zdawał sobie sprawę z choroby, która powoli wyrywała go ze świata dźwięków. Stąd być może siła wewnętrznych napięć tkwiąca w tematach i ich przetworzeniach oraz cały wachlarz emocji zaklętych w kolejnych częściach – od poczucia zwątpienia, przez głęboką uczuciowość środkowego Largo, aż po nieco żartobliwe, lecz nie pozbawione cienia melancholii finałowe rondo.

Zmienność nastrojów tkwi także w IV Symfonii B-dur op. 60. Określana jako najbardziej pogodna z dziewięciu symfonii mistrza, rozpoczyna się ustępem zgoła ponurym. Z tajemnicy wyłania się jednak radosne światło, które nie gaśnie aż do wirtuozowskiego finału, wymagającego niezwykłej precyzji wykonania. Czy wobec takiego żywiołu można się zatem dziwić, że Hector Berlioz, urzeczony geniuszem opracowania drugiej części kompozycji, stwierdził, że „ten, kto to napisał, nie był zwykłym człowiekiem”?

◆ PROGRAM ◆

Jerzy Maksymiuk – Liście gdzieniegdzie spadające na smyczki i fortepian

(partia fortepianu w wykonaniu kompozytora)

Ludwig van Beethoven – III Koncert fortepianowy c-moll op. 37

  1. Allegro con brio

  2. Largo

  3. Rondo. Allegro – Presto

— PRZERWA —

Ludwig van Beethoven – IV Symfonia B-dur op. 60

  1. Adagio – Allegro vivace

  2. Adagio

  3. Allegro vivace

  4. Allegro ma non troppo

◆ WYKONAWCY ◆

JAKUB KUSZLIK fortepian

ORKIESTRA POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ

JERZY MAKSYMIUK dyrygent

Bilety 👉 https://kicket.com/embedded/rezerwacja/268227

📍Studio Koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, ul. Modzelewskiego 59

zmodyfikowano  5 miesięcy temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ