koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wieczory w Arsenale 2024Wieczory CharytatywnyPOKazujemy śpiew
zmodyfikowano  8 dni temu  »  

VII LETNI FESTIWAL POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ / ROSSINI / LA CENERENTOLA – II PREMIERA

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 7 666 wyświetleń od 5 kwietnia 2024

Partnerem VII Letniego Festiwalu Polskiej Opery Królewskiej / Rossini jest RUCH MUZYCZNY.

Wszyscy doskonale znają pełną magii i fantastycznych postaci baśń o Kopciuszku w wersji Charles’a Perraulta. Lecz w operze Rossiniego próżno szukać dobrej wróżki, wyczarowanej karety czy szklanego pantofelka, który w całym królestwie pasuje na jedną tylko wyjątkową stópkę. W libretcie, sporządzonym przez Jacopa Ferrettiego na podstawie wcześniejszych tekstów Charles’a-Guillaume’a Étienne’a oraz Francesca Fioriniego, zamiast wróżki występuje mędrzec Alidoro, postać macochy zastąpiona zostaje niesprawiedliwym ojczymem, a miejsce bucika zajmuje bransoletka, dzięki której książę rozpoznaje swoją wybrankę. Niezmiennym pozostaje jednak triumf skromności i wdzięku Kopciuszka nad chciwością i próżnością przyrodnich sióstr oraz bezwarunkowa dobroć głównej bohaterki, która w szczęśliwym zakończeniu wybacza swoim dotychczasowym oprawczyniom.

Rossini, opowiadając pół żartem – pół serio baśniową historię, nie stroni od wirtuozerii, stawiając przed wszystkimi solistami ambitne zadania. Od czasów prapremiery, która odbyła się w karnawale 1817 roku w Teatro Valle w Rzymie, z głównymi rolami zmierzyła się plejada śpiewaczek i śpiewaków, bowiem po chłodnym przyjęciu pierwszego spektaklu, podobnie jak to miało miejsce w przypadku Cyrulika sewilskiego, każde kolejne przedstawienie spotykało się już z ogromnym uznaniem. Wkrótce opera podbiła sceny nie tylko we Włoszech, ale i w całej Europie, a zainteresowanie tym tytułem nie gaśnie i dziś. W inscenizacji przygotowanej przez Polską Operę Królewską typowy dla Rossiniego „rozbrykany komizm” z lekkością i właściwą sobie wirtuozerią interpretuje na nowo znakomita reżyserka Jitka Stokalska.

KIEROWNICTWO MUZYCZNE DAWID RUNTZ

REŻYSERIA JITKA STOKALSKA

SCENOGRAFIA I KOSTIUMY MARLENA SKONECZKO

RUCH SCENICZNY JOANNA LICHOROWICZ-GREŚ

PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO JAKUB SZAFRAŃSKI

II DYRYGENT KAROL SZWECH

REŻYSERIA ŚWIATEŁ KAROLINA GĘBSKA

PROJEKCJE MAREK ZAMOJSKI

ASYSTENCI REŻYSERA SŁAWOMIR JURCZAK, AGNIESZKA KOZŁOWSKA

INSPICJENT TATIANA HEMPEL-GIERLACH

◆ OBSADA ◆

DON RAMIRO Sebastian Mach

DANDINI Kamil Zdebel

DON MAGNIFICO Dariusz Machej

CLORINDA Marta Mazanek Matuszewska

TISBE Julia Mach

ANGELINA Zuzanna Nalewajek

ALIDORO Paweł Michalczuk

MIMOWIE Jerzy Klonowski, Maciej Jan Kraśniewski

PIANOFORTE Krzysztof Trzaskowski

Zespół Wokalny Polskiej Opery Królewskiej

Orkiestra Polskiej Opery Królewskiej

DAWID RUNTZ⎮dyrygent

Bilety 👉https://kicket.com/embedded/rezerwacja/273010

📍Teatr Królewski w Starej Oranżerii w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie

zmodyfikowano  8 dni temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ