koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
AMKL 75 latCO JEST GRANE - MAJ 2024 - nr 360
zmodyfikowano  2 dni temu  »  

VII LETNI FESTIWAL POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ / ROSSINI / LA CENERENTOLA

CO jest GRANE » 784 wyświetleń od 5 kwietnia 2024

Partnerem VII Letniego Festiwalu Polskiej Opery Królewskiej / Rossini jest RUCH MUZYCZNY.

Wszyscy doskonale znają pełną magii i fantastycznych postaci baśń o Kopciuszku w wersji Charles’a Perraulta. Lecz w operze Rossiniego próżno szukać dobrej wróżki, wyczarowanej karety czy szklanego pantofelka, który w całym królestwie pasuje na jedną tylko wyjątkową stópkę. W libretcie, sporządzonym przez Jacopa Ferrettiego na podstawie wcześniejszych tekstów Charles’a-Guillaume’a Étienne’a oraz Francesca Fioriniego, zamiast wróżki występuje mędrzec Alidoro, postać macochy zastąpiona zostaje niesprawiedliwym ojczymem, a miejsce bucika zajmuje bransoletka, dzięki której książę rozpoznaje swoją wybrankę. Niezmiennym pozostaje jednak triumf skromności i wdzięku Kopciuszka nad chciwością i próżnością przyrodnich sióstr oraz bezwarunkowa dobroć głównej bohaterki, która w szczęśliwym zakończeniu wybacza swoim dotychczasowym oprawczyniom.

Rossini, opowiadając pół żartem – pół serio baśniową historię, nie stroni od wirtuozerii, stawiając przed wszystkimi solistami ambitne zadania. Od czasów prapremiery, która odbyła się w karnawale 1817 roku w Teatro Valle w Rzymie, z głównymi rolami zmierzyła się plejada śpiewaczek i śpiewaków, bowiem po chłodnym przyjęciu pierwszego spektaklu, podobnie jak to miało miejsce w przypadku Cyrulika sewilskiego, każde kolejne przedstawienie spotykało się już z ogromnym uznaniem. Wkrótce opera podbiła sceny nie tylko we Włoszech, ale i w całej Europie, a zainteresowanie tym tytułem nie gaśnie i dziś. W inscenizacji przygotowanej przez Polską Operę Królewską typowy dla Rossiniego „rozbrykany komizm” z lekkością i właściwą sobie wirtuozerią interpretuje na nowo znakomita reżyserka Jitka Stokalska.

KIEROWNICTWO MUZYCZNE DAWID RUNTZ

REŻYSERIA JITKA STOKALSKA

SCENOGRAFIA I KOSTIUMY MARLENA SKONECZKO

RUCH SCENICZNY JOANNA LICHOROWICZ-GREŚ

PRZYGOTOWANIE ZESPOŁU WOKALNEGO JAKUB SZAFRAŃSKI

II DYRYGENT KAROL SZWECH

REŻYSER ŚWIATŁA KAROLINA GĘBSKA

PROJEKCJE MAREK ZAMOJSKI

ASYSTENCI REŻYSERA SŁAWOMIR JURCZAK, AGNIESZKA KOZŁOWSKA

INSPICJENTKI TATIANA HEMPEL-GIERLACH, AGNIESZKA ORLIKOWSKA

◆ OBSADA ◆

DON RAMIRO Sebastian Mach / Quan Zhou

DANDINI Kamil Zdebel / Witold Żołądkiewicz

DON MAGNIFICO Michał Kijewski / Dariusz Machej

CLORINDA Karolina Róża Kozłowska / Marta Mazanek Matuszewska

TISBE Aleksandra Klimczak / Julia Mach

ANGELINA Zuzanna Nalewajek / Katarzyna Szymkowiak

ALIDORO Paweł Michalczuk / Paweł Trojak

MIMOWIE Jerzy Klonowski, Maciej Jan Kraśniewski

PIANOFORTE Dagmara Dudzińska / Monika Kolasińska / Krzysztof Trzaskowski

Zespół Wokalny Polskiej Opery Królewskiej

Orkiestra Polskiej Opery Królewskiej

KAROL SZWECH⎮dyrygent

Bilety 👉https://kicket.com/embedded/rezerwacja/273011

📍Teatr Królewski w Starej Oranżerii w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie

zmodyfikowano  2 dni temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ