koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
GASTRO Miasto 4LATO w biblioteceKRUPACO JEST GRANE - lipiec/sierpień 2024 - nr 362
zmodyfikowano  2 miesiące temu  »  

MIĘDZYNARODOWY FESTIWAL ORGANOWY JOHANN SEBASTIAN BACH | LUBAŃSKA | ŁYJAK

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 640 wyświetleń od 25 czerwca 2024

Nadeszło lato, więc serdecznie zapraszamy wszystkich miłośników dobrej muzyki organowej w najlepszych, międzynarodowych interpretacjach na kolejną edycję naszego wyjątkowego Festiwalu!

Po raz kolejny spotykamy się w gościnnych wnętrzach Katedry Polskokatolickiej pw. św. Ducha w Warszawie przy ul..Szwoleżerów 2 by wysłuchać mistrzowskich recitali organowych i kameralnych.

Wejście do Katedry Polskokatolickiej znajduje się u zbiegu ul. Czerniakowskiej (przystanek autobusowy SZWOLEŻEROW), niedaleko od dolnego wejścia do Łazienek Królewskich.

♫♪♩ KONCERT INAUGURACYJNY

3 lipca (środa), godz. 19.00

♫♪♩ WYKONAWCY:

ANNA LUBAŃSKA - mezzosopran

WIKTOR ŁYJAK - organy

♫♪♩ PROGRAM:

Johann Sebastian Bach (1685-1750)

  • Toccata i fuga d-moll BWV 565

  • chorał Komm, heiliger Geist, Herre Gott BWV 652

Antonin Leopold Dvořák (1841-1904)

Pieśni biblijne op. 99

  • Oblak a mrákota jest vůkol Nĕho

  • Skrýše má a paveza má Ty jsi, na slovo Tvé

  • Slyš, ó Bože! slyš modlitbu mou

  • Hospodin jest můj pastýř

  • Bože! Bože! Piseň novou zpivati budu

Johann Sebastian Bach

  • chorał O Mensch, bewein‘ dein‘ Sünde groß BWV 622

Antonin Leopold Dvořák

  • Slyš, ó Bože, voláni mé

  • Při řekách babylonských

  • Popatřiž na mne a smiluj se nade mnou

  • Pozdvihuji oči svých k horám

  • Zpivejte Hospodinu piseň novou

♫♪♩·.¸¸.·♩♪♫ ZAPRASZAMY SERDECZNIE! ♫♪♩·.¸¸.·♩♪♫

🎼 BILETY:

15 zł. ulgowy

25 zł. normalny

Do nabycia przed koncertem w przedsionku Kościoła, ale tylko za gotówkę.

Zachęcamy do skorzystania z systemu

http://kicket.com/.../warszawskie-towarzystwo-muzyczne,879

📱📧 Informacje, rezerwacja biletów:

WARSZAWSKIE TOWARZYSTWO MUZYCZNE im. Stanisława Moniuszki 22 849 56 51, 509 019 934

🌎 www.wtm.org.pl

e-mail: wtm@wtm.org.pl

warszawskietowarzystwomuzyczne@gmail.com

🔷 Współfinansowanie: m.st. Warszawa

🔷 Organizator: Warszawskie Towarzystwo Muzyczne im. Stanisława Moniuszki

ANNA LUBAŃSKA mezzosopran, ukończyła z wyróżnieniem warszawską Akademię Muzyczną w klasie Krystyny Szostek-Radkowej. Jest laureatką Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Ady Sari, gdzie otrzymała I nagrodę i trzy wyróżnienia: za najlepsze wykonanie pieśni francuskiej i utworu W.A. Mozarta, a także za najlepsze wykonanie utworu W. Lutosławskiego. Już podczas ostatniego roku studiów zaczęła występować na warszawskiej scenie operowej, z którą związana jest do dzisiaj.

Na scenie Teatru Wielkiego debiutowała jako Blumenmadchen w Parsifalu R. Wagnera. Rozległy talent, temperament i zdolności aktorskie oraz różnorodny repertuar, czynią z niej jedną z najbardziej wszechstronnych współczesnych polskich śpiewaczek, zdolnych z równym powodzeniem wykonywać role tragiczne, a także partie o lżejszym charakterze. Do najważniejszych ról w jej repertuarze, które wykonywała na deskach Teatru Wielkiego Opery Narodowej, należą: Księżniczka Eboli w Don Carlos, Amneris w Aidzie i Fenena w Nabucco G. Verdiego, a także Herodiada w Salome R. Straussa, Jadwiga w Strasznym Dworze S. Moniuszki, Matka Ubu w Ubu Rex K. Pendereckiego, Olga w Eugeniuszu Onieginie P. Czajkowskiego, Suzuki w Madama Butterfly G. Pucciniego, Cześnikowa w Strasznym Dworze S. Moniuszki i Ortruda w Lohengrinie R. Wagnera.

Poza wymienionymi rolami, artystka ma w swoim repertuarze i chętnie śpiewa partie Azzuceny w Trubadurze G. Verdiego, Fryki w Pierścieniu Nibelunga R. Wagnera, Santuzzy w Cavallerii Rusticana P. Mascagniego, Carmen w Carmen G. Bizeta i wiele innych.

Jest cenioną interpretatorką pieśni. Jej repertuar obejmuje bardzo liczne utwory w języku niemieckim, francuskim, polskim, włoskim, hiszpańskim, czeskim, rosyjskim, jidysz i angielskim, takich kompozytorów jak: F. Schubert, R. Schumann, J. Brahms, R. Strauss, H. Wolf, A. Schönberg, G. Mahler, S. Moniuszko, M. Karłowicz, K. Szymanowski, F. Poulenc, H. Berlioz, G. Fauré, C. Debussy, M. Ravel, M. de Falla, P. Czajkowski, D. Szostakowicz.

Artystka często występuje w repertuarze oratoryjno-kantatowym. Do najważniejszych z tego gatunku należą partie w: Symfonii Dramatycznej Romeo i Julia H. Berlioza, III Symfonii Pieśń o Nocy K. Szymanowskiego, Mesjaszu G.F. Händla, Siedmiu Bramach Jerozolimy K. Pendereckiego, Missa pro Pace W. Kilara, liczne opracowania Stabat Mater, m.in. takich kompozytorów, jak A. Dvořák, K. Szymanowski, G.B. Pergolesi, G.A. Rossini, Requiem w opracowaniu W.A. Mozarta, G. Verdiego, V. Silvestrova i A. Dvořáka, a także Missa Solemnis i IX Symfonia L. van Beethovena, Msza Koronacyjna W.A. Mozarta, Magnificat, Pasja według Św. Mateusza i Pasja według Św. Jana oraz Wielka Msza h-moll J.S. Bacha i jego liczne kantaty.

Od 1993 roku jest stale związana z Teatrem Wielkim Operą Narodową i z tym zespołem występowała między innymi na scenie Moskiewskiego Teatru Bolszoj, na Festiwalu Operowym w Wiesbaden, na Festiwalu Afrodyty na Cyprze. Niezależnie od tego śpiewała na scenach operowych i estradach w Japonii, Norwegii, Niemczech, Wielkiej Brytanii, Belgii, Francji, Rosji, Monako, Hongkongu. W Polsce gościła między innymi na estradach filharmonicznych Warszawy, Krakowa, Katowic, Wrocławia i Bydgoszczy. Współpracowała też z Operą Poznańską, Operą Krakowską, Operą Śląską. Występowała na Festiwalu Wratislavia Cantans, Wielkanocnym Festiwalu L. van Beethovena oraz na Warszawskiej Jesieni i Międzynarodowym Festiwalu Muzycznym im. Krystyny Jamroz. Jest zapraszana do jury konkursów wokalnych.

WIKTOR ŁYJAK ur. w Skierniewicach, studiował w Państwowej Wyższej Szkole Muzycznej w Warszawie, w klasie organów prof. Joachima Grubicha. Koncertował w kraju (m.in. festiwale: we Fromborku, w Kamieniu Pomorskim, Koszalinie, Oliwie, w kaplicy Cudownego Obrazu na Jasnej Górze, w synagodze warszawskiej, gdzie 3 lutego 1994 r. wykonał jedyny recital organowy w historii tego miejsca) oraz za granicą: w Austrii, Belgii, na Białorusi, w Bułgarii, Czechach, Danii, Estonii, Finlandii, we Francji, w Gruzji, Hiszpanii, Holandii, Korei Płd., na Litwie, w Norwegii, Niemczech, Rosji, na Słowacji, w Szwajcarii, Szwecji, Turcji, na Ukrainie i we Włoszech. Dokonał nagrań dla Polskiego Radia (m.in. dzieł Johannesa Brahmsa, Augusta Freyera, utworów z tabulatur polskich XVI-XVIII w.). Utrwalił swe interpretacje, w tym z solistami i na fisharmonii, na kilkudziesięciu płytach kompaktowych wydanych w Anglii, Belgii, Korei Płd. i w Polsce. Jako jedyny polski organista posiada Złotą Płytę (1999 r.) i Platynową Płytę (obecnie jest to równowartość Podwójnej Platynowej Płyty) przyznaną w 2000 r. za CD z utworami J.S. Bacha. Jego nagranie CD z dziełami Augusta Freyera uznane zostało przez miesięcznik „Muzyka 21” za płytę miesiąca we wrześniu 2004 roku. Ma w repertuarze wszystkie dzieła organowe J.S. Bacha, J. Brahmsa, A. Freyera, C. Francka, F. Mendelssohna-Bartholdy’ego i W.A. Mozarta, a także wszystkie koncerty organowe J.F. Händla i Josefa Haydna. Zasiada w jury konkursów krajowych i zagranicznych.

Jest doktorem nauk humanistycznych Polskiej Akademii Nauk w zakresie Historii - nauki o sztuce (promotor Prof. dr hab. Jerzy Kowalczyk, 2002). Stopień doktora habilitowanego nauk humanistycznych w zakresie nauki o sztuce uzyskał na Uniwersytecie Wrocławskim. Z nadania Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej jest profesorem sztuk muzycznych.

Opublikował ponad sto siedemdziesiąt artykułów i książek z zakresu dziejów budownictwa organowego, historii muzyki polskiej i historii, m.in. jest autorem prac: Organy na Mazowszu (I nagroda Generalnego Konserwatora Zabytków 2006), Organy w kościołach ewangelickich w Królestwie Polskim w latach 1815-1864, Organy na Mazowszu (tom II) oraz hasła o polskich organach w znanej encyklopedii Die Musik Geschichte und Gegenwart. Dla Telewizji Polonia zrealizował cykl programów ARS ORGANI traktujących o dawnych organach w Polsce.

Jako ekspert w zakresie zabytków techniki bierze udział w pracach związanych z rekonstrukcjami zabytkowych organów i konsultuje projekty powstających współcześnie instrumentów. Będąc Rzeczoznawcą Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego, ekspertem Stowarzyszenia Konserwatorów Zabytków, działa także na Białorusi, w Gruzji, na Litwie i Ukrainie. Przewodniczy Radzie Naukowej Muzeum Historycznego Skierniewic, a także w tym mieście uczy gry organowej w Samorządowej szkole Muzycznej II stopnia.

Wiktor Łyjak, związany od lat z Warszawą, był organizatorem letnich koncertów organowych w kościele Św. Krzyża, a w latach 1976-1983 pełnił tam obowiązki organisty grając także na Mszach św. transmitowanych przez Polskie Radio. Przez przeszło trzydzieści lat, do 2015 roku był tytularnym organistą Kościoła Prokatedralnego (Seminaryjnego). Kieruje Międzynarodowym Festiwalem Organowym „Johann Sebastian Bach”, organizowanym przez Warszawskie Towarzystwo Muzyczne, w którym jest wiceprezesem.

zmodyfikowano  2 miesiące temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ