koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - lipiec/sierpień 2024 - nr 362KRUPA
zmodyfikowano  3 dni temu

„Perspektywa Nova” Kumorek & Tubis

CO jest GRANE » 35 wyświetleń od 24 lipca 2024

#

Koncert  „Perspektywa Nova” to muzyczny mariaż pianisty Macieja Tubis i aktorki/wokalistki Magdaleny Kumorek.

Bohater koncertu - KRZYSZTOF KOMEDA - to postać, która nie wymaga przedstawiania. Większość z nas bez zastanowienia wspomni jego „Kołysankę Rosemary” z tekstem Wojciecha Młynarskiego czy „Nim wstanie dzień” do wiersza Agnieszki Osieckiej. Nieliczni natomiast wiedzą, że był on też autorem muzyki do ponad sześćdziesięciu filmów największych polskich reżyserów. Duet „Tubis - Kumorek” wspólnie poszukuje nowych wersji popularnych i lubianych piosenek Krzysztofa Komedy. Niepowtarzalne „Tubisowe” radosne brzmienie, duża doza zabawy formą i melodią piosenek Komedy, a także świetne teksty autorstwa Agnieszki Osieckiej i Wojciecha Młynarskiego w świetnej interpretacji Magdaleny Kumorek, to niebanalna propozycja, rzucająca nowe światło na twórczość kompozytora w 55 rocznicę jego śmierci.

Żeński pierwiastek tego duetu w osobie MAGDALENY KUMOREK - szerszej publiczności znanej z filmów „Poranek kojota”, ”Układ zamknięty” czy serialu „Przepis na życie” - wnosi wrażliwość na synergię słowa i melodii w piosence. Wokalny warsztat laureatki wielu konkursów i festiwali piosenki aktorskiej, oparty jest o jej wieloletnią pracę na muzycznej scenie. Autorska płyta „Śmiercie”, z muzyką skomponowaną przez wokalistkę do słów wspaniałego polskiego poety - Bolesława Leśmiana - stała się jednym z ważnych etapów wokalistki na muzycznej scenie.

Element męski tego mariażu – MACIEJ TUBIS – to jeden z najbardziej rozpoznawalnych pianistów jazzowych ostatnich lat, który obronił tytuł doktora, analizując wpływ muzyki klasycznej na estetykę improwizacji na przykładzie utworów K. Komedy. Jego kompozycje z płyty „The Truth”, czy ostatniej „Flashback”, doceniło wielu recenzentów muzycznych, którzy podkreślają, że twórczość muzyka „ocieka wręcz radością gry, feerią melodyjnych, niezwykle chwytliwych fraz, oferując słuchaczom zaraźliwie pogodne dźwięki, bez uszczerbku dla muzycznej inteligencji samych utworów” (Geno Thackara „All About Jazz).

zmodyfikowano  3 dni temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ