koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAGCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  2 dni temu  »  

UWAGA! ZMIANA TERMINU KONCERTU! CANZONETTE VENEZIANE

CO BYŁO GRANE » CO jest GRANE » 2 167 wyświetleń od 13 września 2024
  • 16 listopada 2024, sobota
    » 19:00

‼ ZMIANA TERMINU KONCERTU ‼

Wydarzenie przeniesione na 30 listopada 2024, godz. 19.00.

Wenecja, której bogactwo i wyrafinowanie muzycznych tradycji sięga czasów średniowiecza, przyciągała i inspirowała wybitnych artystów z całej Europy. Urokowi Najjaśniejszej Republiki nie oparł się także jeden z najbardziej rozchwytywanych w XVIII wieku kompozytorów – Johann Adolf Hasse. Odwiedzał ją wielokrotnie, a w roku 1733 osiadł w niej na stałe. Wśród utworów podpisanych jego nazwiskiem – obok wysublimowanych drammi per musica – zachowało się kilka prostych pieśni przeznaczonych dla weneckich gondolierów. Znalazły się one w szeroko rozpowszechnionej publikacji angielskiego wydawcy Johna Walsha, który w latach 40. XVIII wieku wydrukował je pod chwytliwym tytułem Ballady weneckie skomponowane przez pana Hassego i słynnych włoskich mistrzów (Venetian Ballad’s Compos’d by Sigr. Hasse And all the Celebrated Italian Masters). Trudno dziś dociec, czy rzeczywiście oznaczone nazwiskiem Hassego melodie wyszły spod pióra Boskiego Saksończyka, wszak on sam – jak przyznawał – ze względu na ogromną liczbę napisanych dzieł miałby problem z rozpoznaniem wszystkich własnych utworów. Nie ulega jednak wątpliwości, że miłosne strofy i piękne melodie przywołują tajemniczy nastrój urokliwych uliczek, kanałów i mostów, które zachwycają odwiedzających do dziś.

Podczas koncertu zabrzmią również dzieła czysto instrumentalne barokowych mistrzów – poprzednika Hassego na stanowisku kapelmistrza saskiego dworu drezdeńskiego Jana Dismasa Zelenki, miłośnika i promotora stylu polskiego w muzyce Georga Philippa Telemanna oraz niezrównanego Georga Friedricha Haendla.

◆ PROGRAM ◆

J. D. Zelenka – Sinfonia concertante a 8, ZWV 189

Sinfonia

G. Ph. Telemann – Fantazja nr 4 D-dur TWV 40:17

Vivace / Grave / Allegro

wyk. Marta Korbel

J. A. Hasse – Ballady weneckie:

Grazie a gl’inganni tuoi

Perdonami o cara

Sento un dolce soffiretto

G. Ph. Telemann – Concerto a 7

Adagio / Allegro / Affettuoso / Allegro

G. Ph. Telemann – Fantazja nr 11 F-dur TWV 40:24

Un poco vivace / Soave / Allegro

wyk. Marta Korbel

J. A. Hasse – Ballady weneckie:

Amor gia’ che son colto

Se mi t’adoro

Chi non crede

G. F. Haendel – Concerto grosso g-moll, HWV 324

Larghetto e affettuoso / A tempo giusto / Musette / Allegro / Allegro

◆ WYKONAWCY ◆

MARTA BOBERSKA sopran

JUSTYNA STĘPIEŃ sopran

ZESPÓŁ INSTRUMENTÓW DAWNYCH POLSKIEJ OPERY KRÓLEWSKIEJ CAPELLA REGIA POLONA

KRZYSZTOF GARSTKA klawesyn, dyrygent

📍Pałac na Wyspie w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie

zmodyfikowano  2 dni temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ