koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Tłumacz w muzeumLife in this House is Over / PREMIERACO JEST GRANE - październik 2024 - nr 364KONGRES KULTURYWRZESIEŃ POKDBP PinakotekaAVATAR Nowe szaty króla
zmodyfikowano  6 dni temu

HI§TORY / MICHAŁ DOBRZYŃSKI - II PREMIERA

CO jest GRANE » 43 wyświetleń od 12 października 2024

Warszawa » ul. Agrykola 1, Warszawa » NA MAPIE

Utwór zamówiony przez Polską Operę Królewską

Wydarzenie objęte patronatem honorowym Marszałka Senatu Rzeczpospolitej Polskiej Pani Małgorzaty Kidawy-Błońskiej.

Wydarzenie pod honorowym patronatem Pani Rity Gombrowicz.

Opera w dwóch aktach Opracowanie libretta: Michał Dobrzyński na podstawie manuskryptów (także fragmentów dotąd niepublikowanych) dramatu Historia (Operetka) Witolda Gombrowicza

Ja mam głos. Nie możecie odebrać mi głosu. […]

Niech moja bosa noga towarzyszy
Mym ustom…
będę mówił, boso…

– oto pierwsza deklaracja Witolda, głównego bohatera opery. Siedemnastoletni chłopak – bez butów – staje do konfrontacji z własną rodziną i reprezentowanymi przez jej członków złudnymi społecznymi ideałami, a także z twórcami wielkiej Historii. Przeplatające się wątki osobiste i polityczne tworzą mozaikę znaczeń, groteskową plątaninę zdarzeń realnych i wyobrażonych. To, co miało być „muzyczną komedią” staje się obrazem tęsknoty za nie-uwikłaniem, za wolnością od „formy”, od „gęby”, od „stroju”, od „buta”, od zwodniczości świata, od małej i wielkiej historii.

Michał Dobrzyński występuje w podwójnej roli – kompozytora i librecisty. Tekst opery opracował na podstawie nieukończonego dramatu Historia Witolda Gombrowicza oraz nigdy nieopublikowanych dotąd manuskryptów pisarza. Kompozytor wraca więc do twórczej myśli towarzyszącej jego Operetce, sięgając do literackich praźródeł zrealizowanego w 2015 roku utworu. „Jednym z naczelnych zadań mojego pisania to przedrzeć się poprzez Nierzeczywistość do Rzeczywistości” – powiedział kiedyś Gombrowicz, a Michał Dobrzyński za pomocą uniwersalnego języka muzyki przenosi tę myśl w nowy wymiar.

🔴 Zasady uczestnictwa w wydarzeniach organizowanych przez Polską Operę Królewską --> KLIKNIJ TUTAJ 🔴 Informujemy, że od 1 stycznia 2024 r. przestają kursować meleksy dowożące widzów do Teatru Królewskiego. 🔴 Dojście do Teatru Królewskiego w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie od ul. Agrykola. 🔴 Spóźnieni widzowie mogą nie zostać wpuszczeni na widownię. 🔴 Miejsca na widowni w Teatrze Królewskim są nienumerowane.


W razie pytań Biuro Organizacji Widowni Polskiej Opery Królewskiej jest do Państwa dyspozycji od poniedziałku do piątku w godzinach 9:00 – 17:00 +48 500 309 4

zmodyfikowano  6 dni temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ