koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
KLIMT WrocławCO JEST GRANE - styczeń 2025 - nr 367
zmodyfikowano  2 miesiące temu  »  

Historia HI§TORY, czyli Gombrowicz i reszta świata / DEBATA

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 347 wyświetleń od 4 listopada 2024

ℹ️ Udział w debacie jest bezpłatny.

Wejściówki do pobrania ➡️ https://bit.ly/40raSgh

Na kilka dni przed prapremierą opery HI§TORY, do której libretto na podstawie manuskryptów (także fragmentów dotąd niepublikowanych) dramatu Historia (Operetka) Witolda Gombrowicza, a także muzykę stworzył Michał Dobrzyński, zapraszamy Państwa na spotkanie poświęcone twórczości Witolda Gombrowiczowa, historiom, które towarzyszyły procesowi twórczemu podczas powstawania spektaklu.

W debacie wezmą udział: reżyserzy Maciej Wojtyszko i Jakub Krofta, kompozytor Michał Dobrzyński oraz gość specjalny – profesor Mariola Odzimkowska – asystentka Rity Gombrowicz, na co dzień wykładowczyni na Uniwersytecie Paryskim, znawczyni dzieł Gombrowicza oraz nieznanych faktów z jego życia.

Przez opowieści o życiu pisarza przeprowadzi nas redaktor Agata Kwiecińska. Po spotkaniu uchylimy rąbka tajemnicy i zaprosimy Państwa do podejrzenia próby do spektaklu.

(…) 𝘵𝘳𝘶𝘥𝘯𝘰 𝘴𝘪ę 𝘥𝘻𝘪𝘸𝘪ć, ż𝘦 𝘬𝘰𝘮𝘱𝘰𝘻𝘺𝘵𝘰𝘳 𝘻𝘢𝘳𝘺𝘻𝘺𝘬𝘰𝘸𝘢ł 𝘵𝘢𝘬𝘪𝘦 𝘸ł𝘢ś𝘯𝘪𝘦 𝘪𝘴𝘵𝘯𝘪𝘦𝘯𝘪𝘦 𝘢𝘶𝘵𝘰𝘳𝘢 𝘪 𝘣𝘰𝘩𝘢𝘵𝘦𝘳𝘢 𝘯𝘢 𝘴𝘤𝘦𝘯𝘪𝘦. 𝘚𝘢𝘮 𝘶𝘵𝘸ó𝘳 𝘰𝘱𝘳𝘢𝘤𝘰𝘸𝘢𝘯𝘺 𝘱𝘳𝘻𝘦𝘻 𝘔𝘪𝘤𝘩𝘢ł𝘢 𝘋𝘰𝘣𝘳𝘻𝘺ń𝘴𝘬𝘪𝘦𝘨𝘰 𝘥𝘻𝘪ę𝘬𝘪 𝘶𝘱𝘳𝘻𝘦𝘫𝘮𝘰ś𝘤𝘪 𝘱𝘢𝘯𝘪 𝘙𝘪𝘵𝘺 𝘎𝘰𝘮𝘣𝘳𝘰𝘸𝘪𝘤𝘻 𝘫𝘦𝘴𝘵 𝘥𝘻𝘪𝘦ł𝘦𝘮 𝘮ł𝘰𝘥𝘻𝘪𝘦ń𝘤𝘻𝘺𝘮. 𝘋𝘻𝘪𝘦ł𝘦𝘮, 𝘸 𝘬𝘵ó𝘳𝘺𝘮 𝘢𝘶𝘵𝘰𝘳 𝘴𝘻𝘶𝘬𝘢 𝘴𝘸𝘰𝘫𝘦𝘨𝘰 𝘨ł𝘰𝘴𝘶 𝘸 𝘰𝘣𝘭𝘪𝘤𝘻𝘶 𝘳𝘰𝘥𝘻𝘪𝘯𝘺, 𝘴𝘱𝘰ł𝘦𝘤𝘻𝘦ń𝘴𝘵𝘸𝘢, 𝘢 𝘱𝘳𝘻𝘦𝘥𝘦 𝘸𝘴𝘻𝘺𝘴𝘵𝘬𝘪𝘮 𝘏𝘪𝘴𝘵𝘰𝘳𝘪𝘪. 𝘡𝘥𝘶𝘮𝘪𝘦𝘸𝘢𝘫ą𝘤𝘢 𝘫𝘦𝘴𝘵 𝘵𝘢 𝘪𝘯𝘵𝘶𝘪𝘤𝘫𝘢 𝘸𝘳𝘢ż𝘭𝘪𝘸𝘦𝘨𝘰, 𝘱𝘳𝘻𝘦𝘳𝘢ż𝘰𝘯𝘦𝘨𝘰 𝘢𝘳𝘵𝘺𝘴𝘵𝘺, 𝘬𝘵ó𝘳𝘺 𝘤𝘻𝘶𝘫𝘦, ż𝘦 𝘸 𝘬𝘢ż𝘥𝘦𝘫 𝘤𝘩𝘸𝘪𝘭𝘪 𝘮𝘰ż𝘦 𝘣𝘺ć 𝘱𝘳𝘻𝘦𝘳𝘰𝘣𝘪𝘰𝘯𝘺, 𝘶𝘧𝘰𝘳𝘮𝘰𝘸𝘢𝘯𝘺 𝘢𝘭𝘣𝘰 𝘪 𝘻𝘥𝘦𝘱𝘵𝘢𝘯𝘺 𝘱𝘳𝘻𝘦𝘻 𝘧𝘰𝘳𝘮𝘺 𝘻𝘦𝘸𝘯ę𝘵𝘳𝘻𝘯𝘦 – 𝘱𝘳𝘻𝘦𝘻 𝘏𝘪𝘴𝘵𝘰𝘳𝘪ę, 𝘢 𝘮𝘪𝘮𝘰 𝘸𝘴𝘻𝘺𝘴𝘵𝘬𝘰 𝘮𝘢 𝘰𝘥𝘸𝘢𝘨ę 𝘻 𝘯𝘪𝘤𝘩 𝘥𝘳𝘸𝘪ć. 𝘐 𝘴𝘪ł𝘢 𝘵𝘦𝘫 𝘥𝘳𝘸𝘪𝘯𝘺, 𝘣𝘶𝘯𝘵 𝘱𝘳𝘻𝘦𝘤𝘪𝘸 𝘧𝘰𝘳𝘮𝘪𝘦, 𝘬𝘵ó𝘳𝘢 𝘯𝘪𝘦 𝘭𝘪𝘤𝘻𝘺 𝘴𝘪ę 𝘻 𝘨ł𝘰𝘴𝘦𝘮 𝘴𝘢𝘮𝘰𝘵𝘯𝘦𝘨𝘰 𝘣𝘦𝘻𝘣𝘳𝘰𝘯𝘯𝘦𝘨𝘰 𝘤𝘻ł𝘰𝘸𝘪𝘦𝘬𝘢 𝘵𝘰 𝘬𝘰𝘭𝘦𝘫𝘯𝘺 𝘥𝘰𝘸ó𝘥 𝘯𝘢 𝘯𝘪𝘦𝘸𝘪𝘢𝘳𝘺𝘨𝘰𝘥𝘯𝘺 𝘴ł𝘶𝘤𝘩 𝘎𝘰𝘮𝘣𝘳𝘰𝘸𝘪𝘤𝘻𝘢.

Jakub Krofta i Maciej Wojtyszko o HI§TORY

𝘚𝘸𝘰𝘫ą 𝘻ł𝘰ż𝘰𝘯𝘰ś𝘤𝘪ą, 𝘱𝘳𝘻𝘦𝘬𝘰𝘳ą 𝘸 𝘱𝘪𝘦𝘳𝘸𝘴𝘻𝘺𝘮 𝘬𝘰𝘯𝘵𝘢𝘬𝘤𝘪𝘦 𝘪𝘯𝘵𝘳𝘺𝘨𝘶𝘫ą, 𝘢𝘭𝘦 𝘵𝘰 𝘵𝘺𝘭𝘬𝘰 – 𝘱𝘰𝘮𝘪𝘮𝘰 𝘯𝘪𝘦𝘻𝘸𝘺𝘬ł𝘰ś𝘤𝘪 – 𝘸𝘢𝘳𝘴𝘵𝘸𝘢 𝘻𝘦𝘸𝘯ę𝘵𝘳𝘻𝘯𝘢. 𝘞 𝘪𝘴𝘵𝘰𝘤𝘪𝘦 𝘎𝘰𝘮𝘣𝘳𝘰𝘸𝘪𝘤𝘻 𝘸 𝘴𝘸𝘰𝘫𝘦𝘫 𝘵𝘸ó𝘳𝘤𝘻𝘰ś𝘤𝘪 𝘥𝘰𝘵𝘺𝘬𝘢 𝘨łę𝘣𝘪, 𝘪𝘴𝘵𝘰𝘵𝘺 𝘻ł𝘰ż𝘰𝘯𝘰ś𝘤𝘪 𝘭𝘶𝘥𝘻𝘬𝘪𝘦𝘫 𝘯𝘢𝘵𝘶𝘳𝘺 𝘪 𝘭𝘶𝘥𝘻𝘬𝘪𝘦𝘫 𝘦𝘨𝘻𝘺𝘴𝘵𝘦𝘯𝘤𝘫𝘪, 𝘰𝘥𝘤𝘪𝘴𝘬𝘢𝘫ą𝘤 𝘸 𝘸𝘺𝘰𝘣𝘳𝘢ź𝘯𝘪 𝘰𝘥𝘣𝘪𝘰𝘳𝘤𝘺 𝘫𝘦𝘫 𝘯𝘪𝘦𝘱𝘳𝘻𝘦𝘯𝘪𝘬𝘯𝘪𝘰𝘯𝘺 𝘤𝘩𝘢𝘳𝘢𝘬𝘵𝘦𝘳. 𝘞ł𝘢ś𝘤𝘪𝘸𝘪𝘦 𝘻𝘣𝘭𝘪ż𝘢 𝘴𝘪ę 𝘥𝘰 𝘵𝘦𝘨𝘰, 𝘤𝘻𝘦𝘨𝘰 – 𝘫𝘢𝘬 𝘴ą𝘥𝘻ę – 𝘯𝘪𝘦 𝘥𝘢 𝘴𝘪ę 𝘻𝘥𝘦𝘧𝘪𝘯𝘪𝘰𝘸𝘢ć. 𝘞 𝘵𝘺𝘮 𝘴𝘦𝘯𝘴𝘪𝘦 𝘫𝘦𝘨𝘰 𝘵𝘸ó𝘳𝘤𝘻𝘰ść 𝘫𝘦𝘴𝘵 𝘣𝘢𝘳𝘥𝘻𝘰 𝘣𝘭𝘪𝘴𝘬𝘢 𝘴𝘻𝘵𝘶𝘤𝘦, 𝘢 𝘸 𝘴𝘻𝘤𝘻𝘦𝘨ó𝘭𝘯𝘰ś𝘤𝘪 𝘮𝘶𝘻𝘺𝘤𝘦. 𝘖𝘥𝘬𝘳𝘺𝘸𝘢 𝘫𝘢𝘬ąś 𝘤𝘻ą𝘴𝘵𝘬ę 𝘱𝘳𝘢𝘸𝘥𝘺 𝘰 𝘭𝘶𝘥𝘻𝘬𝘪𝘦𝘫 𝘯𝘢𝘵𝘶𝘳𝘻𝘦 𝘪 𝘻𝘢𝘳𝘢𝘻𝘦𝘮 𝘰𝘥𝘴ł𝘢𝘯𝘪𝘢 𝘫𝘦𝘴𝘻𝘤𝘻𝘦 𝘸𝘺𝘳𝘢ź𝘯𝘪𝘦𝘫 𝘵𝘰, 𝘤𝘻𝘦𝘨𝘰 𝘯𝘪𝘦 𝘸𝘪𝘦𝘥𝘻𝘪𝘦𝘭𝘪ś𝘮𝘺, ż𝘦 𝘯𝘪𝘦 𝘸𝘪𝘥𝘻𝘪𝘮𝘺.

Michał Dobrzyński – kompozytor

📍 Teatr Królewski w Starej Oranżerii w Muzeum Łazienki Królewskie w Warszawie

zmodyfikowano  2 miesiące temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ