koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

INFORMACJA:

dla zakresu jest nie ma danych
dlatego przekierowano do zakresu BYŁO
OK

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku GalaCO JEST GRANE - LISTOPAD 2024 - nr 365ARTYSTA BEZ GRANIC PAFAWAG
zmodyfikowano  7 dni temu  »  

CIENNIK - słuchowisko na żywo na podstawie książki Krzysztofa Bieleckiego

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 211 wyświetleń od 12 listopada 2024
  • 17 listopada 2024, niedziela
    » 19:00

Słuchowisko na żywo na podstawie książki Krzysztofa Bieleckiego
ZSUNĘŁA SIĘ Z KRZESŁA. CIENNIK

Państwowy Instytut Wydawniczy zaprasza na słuchowisko na żywo na podstawie książki Krzysztofa Bieleckiego w adaptacji i reżyserii Michała Zdunika. Wystąpią aktorzy Teatru Narodowego: Wiktoria Gorodeckaja i Oskar Hamerski oraz muzycy: Zuzanna Falkowska, wiolonczela i Sandra Szwarc, fortepian.

Zsunęła się z krzesła. Ciennik to kilkugłosowa opowieść, świetnie nadająca się do przeniesienia w świat form interdyscyplinarnych. Jest historią kobiety zależnej. Boleśnie zależnej od wszystkich i wszystkiego po utracie (w wieku czterech lat) trzydziestoletniej matki. Kobiety, która domaga się swych praw z charakterystyczną pogodą ducha. Bez cierpiętnictwa. Zsunęła się z krzesła. Książka Bieleckiego to uniwersalna lekcja życia, w które wpisana jest strata bliskich.

Wstęp na słuchowisko jest wolny, jednak z uwagi na ograniczoną liczbę miejsc obowiązuje rejestracja mailowa. W sprawie rezerwacji miejsc prosimy pisać na adres: sekretariat@piw.pl. Decyduje kolejność zgłoszeń

Wydarzenie będzie transmitowane online oraz zarejestrowane audiowizualnie i udostępnione.
Sfinansowane przez Unię Europejską NextGenerationEU

Michał Zdunik wyreżyserował spektakle „Matka odchodzi” Tadeusza Różewicza, „Świadkowie, albo nasza mała stabilizacja” Tadeusza Różewicza); jest kompozytorem i współpracownikiem Teatru Gardzienice. Pisze o literaturze, muzyce, filmie i teatrze m.in. w „Dwutygodniku”, „Ruchu Muzycznym” i „Teatrze”. Jest laureatem Stypendium Artystycznego Miasta Stołecznego Warszawy. Reżyser kilkudziesięciu spektakli teatralnych, teatru radiowego, teatru TV, słuchowisk i innych.

Wiktora Gorodeckaja od 15 lat jest związana z Teatrem Narodowym w Warszawie, gdzie zyskała uznanie za swoje wybitne role, w tym jako Maria Stuart i Hedda Gabler. Dwukrotnie laureatka festiwalu „Dwa Teatry". Na dużym ekranie można ją oglądać w filmach: „Ikar. Legenda Mietka Kosza”, „Niebezpieczni Dżentelmeni”, „Biała odwaga”, „Doppelganger. Sobowtór”, „Ukryta sieć” i „Minghun”. Nominowana na Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni, gdzie była role w filmach „Przejście”, „Doppelganger. Sobowtór” oraz „Biała odwaga”.

Oskar Hamerski od 2005 roku jest członkiem zespołu Teatru Narodowego w Warszawie. Współpracował z Narodowym Starym Teatrem im. Heleny Modrzejewskiej w Krakowie, Düsseldorfer Schauspielhaus oraz scenami warszawskimi: Teatrem Dramatycznym, Laboratorium Dramatu, IMKA, Centrala Warszawa i Teatrem Komedia, a także z Teatrem Polskiego Radia i Teatrem Telewizji Polskiej. Przez wiele lat związany z warszawską grupą artystyczną „Pożar w burdelu”. obejmuje role w produkcjach takich jak m.in. „Sztynort 1935” (reż. J. Maiński), „Nie zgubiliśmy drogi” (reż. A. Sasnal) i „Marzec '68” (reż. K. Lang). Widzowie telewizyjni mogą go kojarzyć z seriali „Magda M.”, „Usta Usta”, „Hotel '52”, „Przyjaciółki”, „Prawo Agaty”, „Baron24” i „Rojst '97”. Laureat Nagród, w tym Prezydenta Łodzi (2001),, Nagrody za rolę Konrada w Wyzwoleniu Stanisława Wyspiańskiego na 30. Opolskich Konfrontacjach Teatralnych (2005).

zmodyfikowano  7 dni temu  »  
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ