koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Muzyczne Opowieści EuropyCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuarBANKSY
zmodyfikowano  11 lat temu

DYSKRETNY UROK BURŻUAZJI

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 34 003 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 27 kwietnia 2003, niedziela
    » 18:00

REŻ. LOUIS BUNUEL

Celem cyklu Kino Młodych Krytyków jest prezentacja współczesnego kina widzianego oczami przedstawiciela młodej generacji krytyków filmowych. Zapraszani krytycy przedstawiają zgromadzonej widowni film (lub wybór fragmentów kilku filmów), o którym ich zadaniem warto z różnych powodów porozmawiać. Cykl ten (spotkania odbywają się w trybie comiesięcznym) jest szansą poruszenia ważnych dla młodego pokolenia tematów związanych z wyborami estetycznymi, ideowymi; własnym światopoglądem i upodobaniami. Wieczory spędzone na dyskusji z krytykami filmowymi stwarzają szansę interesującej rozmowy o współczesnym kinie! Pierwszy gość cyklu Mateusz Werner zarekomendował film Przemysława Wojcieszka Głośniej od bomb, kolejny - Bartosz Żurawiecki przedstawił Nadstaw Uszu angielskiego reżysera Stephena Frearsa.

Dyskretny urok burżuazji to opowieść o grupie uroczych ludzi (ze świetnymi manierami), którzy z wielu tajemniczych przyczyn napotykają na nieustanne przygody w swoim poszukiwaniu posiłku. Ambasador południowoamerykańskiego państwa Miranda przybywa ze swoimi francuskimi przyjaciółmi na obiad do państwa Senechal. Łączy ich wspólny interes - przemyt narkotyków w przesyłkach dyplomatycznych. Okazuje się jednak, że obiad nie może się odbyć, gdyż goście przybyli o dzień za wcześnie i pan domu jest nieobecny. Całe towarzystwo udaje się z panią Senechal do restauracji...

Każdy, kto zna twórczość Bunuela, ma swoje ulubione filmy: albo Piękność Dnia albo Viridianę, a większość Anioła Zagłady. Dyskretny Urok Burżuazji to najzabawniejszy z jego filmów. Także okrutny, zwłaszcza pod koniec, gdy realność, a w każdym razie realność bunuelowska - terroryzm, morderstwa, tortury - wyłaniają się z tego, co dotąd wydawało się rozkosznie lekką komedią. To kino absurdu, kino surrealistyczne; jest eleganckie, pełne seksu i śmieszne. Ale, zgodnie z tradycją Bunuela, także niepokojące i chwilami brutalne, z olśniewającym dowcipem atakujące wyższe sfery, Kościół, absurdy militaryzmu i w poważnej mierze politykę Południowej Ameryki. Świetnie grane przez doskonałych aktorów, wśród których wybija się Stephane Audran jako uosobienie wyrafinowanej, zachwycającej paryżanki...

zmodyfikowano  11 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ