koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
CO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuar
zmodyfikowano  11 lat temu

RYGOR I EMOCJA

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 29 473 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • od: 17 marca 2003, poniedziałek
    do: 9 kwietnia 2003, środa

DREYER / PABEL

Paul Uwe Dreyer należy do ścisłej czołówki niemieckich malarzy abstrakcjonistów. Urodzony w 1939 roku w Osnabruck studiował sztuki piękne w uczelniach Hanoweru i Berlina. Od 1972 roku związany jest pracą pedagogiczną z Akademią Sztuki Pięknych w Stuttgarcie, gdzie począwszy od 1987 roku pełni również funkcję rektora szkoły. Artysta, uprawiający poza malarstwem sztalugowym rysunek i grafikę warsztatową (akwafortę), ma na swoim koncie kilkanaście nagród, stypendia twórcze we Włoszech oraz sześćdziesiąt wystaw indywidualnych w Niemczech, Włoszech, Słowacji, na Litwie, w Szwajcarii i Czechach. W Polsce wystawę jego prac gościła w 1991 roku Galeria Sztuki BWA na Wólczańskiej w Łodzi. W roku akademickim 1999/2000 Dreyer otrzymał zaszczytny tytuł doctora honoris causa Akademii Wileńskiej. Na wystawie w Galerii Studio, która po raz pierwszy prezentuje zespół prac Paula Uwe Dreyera, znalazło się 38 kompozycji zamkniętych w kilku osobnych cyklach. Obok wystawy płócien i rysunków artysty niemieckiego w przestrzeni galeryjnej znalazła się druga prezentacja malarska autorstwa Grzegorza Pabla – prorektora Akademii Sztuk Pięknych. Sześć obrazów i dziesięć kolaży jest przykładem zupełnie inaczej rozumianej formy abstrakcyjnej. W odróżnieniu od precyzji matematycznie wyliczonych, wewnętrznie zrównoważonych kompozycji twórcy niemieckiego, na wielkich płaszczyznach malarskich Pabla panuje żywioł emocji i gestu ręki. Dreyer swymi pracami przypomina spuściznę kubistów, konstruktywistów, suprematystów i innych przedstawicieli języka geometrii z dawnych lat. Sztukę Polaka powinno się zobaczyć w kontekście dziedzictwa polskiego baroku. Zestawienie obu tych wyobraźni i temperamentów w jednym czasie i przestrzeni galeryjnej pokazuje prawdziwy koncert możliwości plastycznych zawartych w formie niefiguratywnej i jest kształcące.

zmodyfikowano  11 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ