koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
AMKL 75 latCO JEST GRANE - kwiecień 2024 -nr 359TpL repertuar
zmodyfikowano  11 lat temu

Polemiqi 2005

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 1 234 wyświetleń od 1 stycznia 2007

Warszawa » ul. Al. Niepodległości 141 » NA MAPIE

  • od: 3 czerwca 2005, piątek
    do: 5 czerwca 2005, niedziela
  • 15 kwietnia 2005, piątek
    » 00:00

V Ogólnopolski Festiwal Tańca Współczesnego

Dom Wojska Polskiego i Fundacja Rozwoju Tańca zapraszają na swoisty maraton w teatrze tańca, czyli V Ogólnopolski Festiwal Tańca Współczesnego PolemiQi 2005. Mecenat sprawuje Miasto Stołeczne Warszawa, a patronami medialnymi są: wolna strefa i Independent.pl Celem Festiwalu jest prezentacja polskich teatrów tańca (zaliczanych do młodego pokolenia), dyskusja i wymiana doświadczeń, edukacja – doskonalenie warsztatu tanecznego, upowszechnianie sztuki tańca współczesnego.

W programie PolemiQ wiele teatrów tańca z Polski. Ponadto obędą się warsztaty z tańca współczesnego: Sylwia Hefczyńska-Lewandowska (Śląski Teatr Tańca), Iwona Pasińska (Polski Teatr Tańca), warsztat: ruch, taniec i głos na scenie: Anka Jankowska (Theatregroup TRAVA – Berlin) i warsztat: teatr w tańcu – Ula Kijak (reżyser i choreograf).

Tegoroczną atrakcją dla artystów są stypendia, które zostaną przyznane dla osobowości tanecznych i choreograficzny przez:

Polski Teatr Tańca – XII Międzynarodowe Warsztaty Tańca Współczesnego w Poznaniu

Śląski Teatr Tańca – XII Międzynarodowa Konferencja Tańca Współczesnego i Festiwal Sztuki Tanecznej

VII Lądeckie Lato Baletowe i I Międzynarodowe Lato z Tańcem w Lądku Zdroju

Fundacja Rozwoju Tańca – British 4 Polish Dance Warszawa, kierunek.Londyn_Warszawa

Jak co roku Obserwatorzy Festiwalu przyznają certyfikaty jakości w kategoriach: najlepsza dramaturgia przedstawienia, kompozycja, jakość ruchu, osobowość sceniczna, oryginalny pomysł, inscenizacja, dobór muzyki do dramaturgii przedstawienia, kreacja wiarygodnej rzeczywistości scenicznej, certyfikat Fundacji Rozwoju Tańca eferte_Q, indywidualne certyfikaty obserwatorów. Aktywni widzowie mają możliwość przyznać swoją nagrodę – Nagrodę Publiczności: AKTYWNEGO WIDZA – statuetka festiwalu.

Nowością w tej edycji festiwalu jest realizacja projektu PolemiQinet, który prowadzony jest i dyskutowany na forum internetowym, a efekty dyskusji w tym roku na temat przewodni festiwalu 'Oczywiste nieoczywiste…' będzie można zobaczyć ostatniego dnia festiwalu przed rozdaniem certyfikatów jakości. W projekcie biorą udział: Anna Achimowicz (koordynator projektu), Alex Jenkins, Lena Majewska, Weronika Pelczyńska, Renata Piotrowska, Katarzyna Strupiechowska, Ewa Szubstarska. Oto fragmenty prac, swoistego tanecznonetowego forum:

*…Oczywistym jest, że każda praca jest projektem jest procesem, jednak nieoczywistym jest, że ów proces może być tkanką scenicznego wydarzenia.

…Mój proces tworzenia frazy jest na razie w głowie, w przyszłym tygodniu chcę nad nim zacząć pracować, że tak powiem "cieleśnie". Temat frazy: zaskoczenie (wyszedł z tematu oczywiste-nieoczywiste"). Zaskoczenie w formie przekazu (część nieoczywista), historii bardzo oczywistej mówiącej o...oczywiście miłości ogólnie rzecz biorąc. Forma przekazu to połączenie elementów teatru, tańca, teatru formy-lalek (w tym przypadku formą będą moje części ciała, a dokładnie nogi). Oczywiście wszystkiego dosłownie odrobinka, tyle ile w ciągu 40 sekund można pokazać.

…Dla mnie OCZYWISTE jest to, że wszystko, co nas otacza jest NIEOCZYWISTE. Nawet rzeczy, czy sprawy, które na pozór mogą wydawać się oczywiste, nimi nie są. We wszystkim tkwi element zaskoczenia, coś, czego nigdy byśmy się nie spodziewali i co nas potrafi zaskoczyć. W każdym szczęściu tkwi smutek i w każdym smutku schowana jest nadzieja.

…Jeszcze nie jestem pewna, co do frazy, ale myślę o bardzo kobiecej sekwencji ruchów, oszczędnej, ale wymownej, która kończyłaby się uświadomieniem widza, że to, co widzi nie jest wcale oczywiste.*

Festiwalowi towarzyszyć będzie wystawa zdjęć Marcina Morawickiego PolemiQi 2004

Warunki uczestnictwa:

  1. W Ogólnopolskim Festiwalu Tańca Współczesnego PolemiQi mogą brać udział wszystkie formy oparte o technikę tańca współczesnego (solo, duety, grupy).
  2. Warunkiem zakwalifikowania się na festiwal jest nadesłanie kasety VHS (VCD lub DVD) z propozycją choreograficzną spektaklu do dnia 15 kwietnia 2005 roku.
  3. Organizator nie zwraca nadesłanych materiałów.
  4. Długość choreografii do 25 minut.
  5. Komisja artystyczna zakwalifikuje prezentacje i powiadomi o swojej decyzji do dnia 4 maja 2005 r.
  6. Uczestnicy są zobowiązani przesłać:

pocztą mailową:

  • kartę zgłoszenia,
  • informacje o teatrze,
  • uzupełnioną tabelę informacyjną;

pocztą:

  • kartę zgłoszenia z pieczątką i podpisem.
  • Wszyscy uczestnicy przyjeżdżają na koszt własny (lub instytucji delegującej) i powinni być ubezpieczeni.
  • Organizatorzy zastrzegają sobie prawo rejestracji video, wykonywania zdjęć w trakcie warsztatów i podczas pokazu przez Organizatora i media. Materiały będą promować działalność Domu Wojska Polskiego i Fundacji Rozwoju Tańca i będą dokumentacją zrealizowanego projektu, który finansowany jest przez Miasto Stołeczne Warszawa.
  • Uczestnictwo w festiwalu jest potwierdzeniem zgody na ww. warunki.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do wszelkich zmian z przyczyn niezależnych.

Kategoria wiekowa:

Powyżej 18 lat.

Termin i miejsce:

Festiwal PolemiQi odbędzie się w dniach 3-5 czerwca 2005 roku.

Wieczory festiwalowe oraz warsztaty taneczne odbywać się będą w Domu Wojska Polskiego, Al. Niepodległości 141, Warszawa (metro Racławicka).

Warunki techniczne

Scena 8 gł. x 7 szer.

Czarna podłoga baletowa, czarne tło

Nagłośnienie – CD

Oświetlenie

wstęp na spektakle wolny

WARSZTATY

*3 czerwca, sala 611 *

godz. 10.00-12.00 taniec współczesny

godz. 13.00-15.00 taniec współczesny

godz. 15.30-18.00 taniec współczesny

*4 czerwca, sala 611 *

godz. 10.00-12.00 taniec współczesny godz. 13.00-15.00 taniec współczesny godz. 15.30-17.30 taniec współczesny

*5 czerwca, sala 611 *

godz. 9.00-11.00 taniec współczesny godz. 11.15-13.00 taniec współczesny

dla zaproszonych artystów 30 zł wszystkie warsztaty

dla pozostałych chętnych 50 zł (3 dni), za każdy dzień 30 zł

Festiwalowi towarzyszyć będzie wystawa zdjęć Marcina Morawickiego PolemiQi 2004 www.makao.blog.pl

Po 22.w piątek i sobotę organizatorzy zapraszają do Regeneracji – klubu festiwalowego (ul. Puławska 61) na tańce z tancerzami.

Warsztaty, obserwatorzy: Sylwia Hefczyńska-Lewandowska – absolwentka Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu, gdzie specjalizowała się w gimnastyce artystycznej. Przez sześć lat prowadziła zajęcia z dziećmi w Centrum Kultury we Wrocławiu. Od 1993 roku uczestniczyła w warsztatach tańca współczesnego organizowanych w całej Polsce. W 1995 roku dołączyła do grupy tancerzy Śląskiego Teatru Tańca. Zdobyła również dyplom tancerza zawodowego, przyznawany przez Związek Artystów Scen Polskich oficjalnie honorowany przez Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Anka Jankowska – aktorka, tancerka, choreograf, projektant świateł dla Theatregroup TRAVA (Berlin) wraz z Heini Nukari). Od 1998 produkcje: Station Kautchuk' (Produkcja TRAVA), Ptasenie (produkcja Teatr ACADEMIA, Warszawa), Marianna (produkcja teatr ACADEMIA, Warszawa), 'Hahmomania“ (produkcja Theater des Augenblicks, Wiedeń), 'No Time for Wasa“ (produkcja TanzWerkstatt, Berlin), 'Trashof & Hangedman“ (produkcja TRAVA), 'Tonic“ (produkcja TanzTage, Berlin), 'Kindasorta Concert“ (produkcja Sophien Saele, Berlin) współpraca z następującymi muzykami: Ari Poutilainen, Kalle Kalima, Sebastian Schmidt.

W tym czasie jako aktorka i wykładowca na wielu festiwalach międzynarodowych, m.in.: Kalinka Festival, Poczdam, One and Only in Art., Wiedeń, Międzynarodowy Dzień Tańca, Teatr Nowy, Warszawa, Gulbenkian Festival, Lizbona, Tanz im Studio, Tanzfabrik, Berlin, Schaubune in Lidenfels, Lipsk, Tanzplatform Deutchland, Lipsk, La Fundiocion, Bilbao, Festival Junge Hunde, Kopenhaga, Brams Festival, Belgrad, Club der polnisher Versager, Berlin, Tanztage, Berlin, Sophiensaele, Berlin, Warszawa Centralna, Lublin, La Nave Festival, Madryt i Aranjuez, Dance Explosions, Gdańsk, Tanz Tendenzen, Greifswald, Podewil, Berlin, Cuarta Pared, Madryt, Tanz im August, Berlin, jako reprezentant Niemiec na festiwalu Dance Roads, Montreal, Cardiff, Luxemburg, Berlin, Wiedeń, Istres, Barbican Festival, Londyn, Tanssivirta, Helsinki, Vita nel Parco, Bolonia, Internacional Danza, Porto i inne.

W 2004 r. projekt oświetlenia scenicznego do spektaklu Opowieść wigilijna, w latach 1998 – 2004 współpraca artystyczna z rzeżbiarzem i fotografikiem Wiktorem Guttem, 2003 – 2004 współpraca dziennikarska z miesięcznikiem Strefa Tańca, 2003 choreografia dla zespołu baletowego Theater Vorpommern w Greifswaldzie Gleis Novi Sad. 2001 – 2003 stypendium artystyczne w Internationale Kunstlerinenstiftung 'Die Hoge“, od 2002 r. na liście artystów Instytutu Goethego. Była aktorka teatru Academia w Warszawie, teatru Maru (Berlin), reżyser w teatrze Scena w Warszawie, nauczyciel na zajęciach teatru ruchu w Społecznym Liceum Ogólnokształcącym nr 1 w Warszawie, również projekty w teatrach Remus i Alma (Warszawa), Teatr Miejski (Puławy), piosenkarka w Estradzie Polskiej i w Podwieczorku przy mikrofonie. Edukacja: studentka w następujących szkołach i teatrach: School on Wheels Dereva (Niemcy), Odin Theatret' (Dania), “Szkoła Teatru Wizualnego Leszka Mądzika' (Polska), szkoła teatralna STUDIO AS (Polska) dyplom u prof. Adama Ferencego, Szkoła Muzyczna im. Kurpińskiego

Iwona Pasińska – tancerka, pedagog, absolwentka Państwowej Szkoły Baletowej w Łodzi, kończy również studia polonistyczne na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu. Tańczy w całym reperuarze Polskiego Teatru Tańca, w choreografiach Ewy Wycichowskiej, Yossi Berga, Virpi Pahkinen, Jacka Przybyłowicza.Od!3 lat jest pedagogiem organizowanych przez PTT Warsztatów i Biennale Tańca Współczesnego. Jako choreograf realizuje spektakle w Atelier PTT ( m.in. "Erosion" w reż Marcina Libera, autorski spektakl "Gra I. Czas") oraz w Teatrze im. Witkacego ("Szekspir albo co chcecie" w reż. Andrzeja Dziuka). Wraz Z PTT tańczyła na scenach 4 kontynentów.

Sandra Wilk – niezależny krytyk taneczny, obecnie współpracuje z Rzeczpospolitą. Twórca najstarszego w kraju serwisu informacyjnego o tańcu współczesnym - obecnie Serwis Tańca, działający od 2000 roku, jest największym kompendium wiedzy o polskim teatrze tańca w Internecie. Redaktor naczelny miesięcznika strefa tańca.

Jest współzałożycielem stowarzyszenia kulturalnego wolna strefa, zajmującego się promocją tańca współczesnego. W wolnej strefie realizuje projekty prezentacyjne Republika Tańca, Anex Solo Festival i Fabryka Tańca oraz internetowe: Forum Tańca, Katalog Tańca, Serwis Tańca. Jest menadżerem kilkunastu polskich teatrów tańca. kontakt: (0-22) 638 52 83, wolnastrefa@poczta.onet.pl

Ula Kijak – tancerka, instruktor tańca współczesnego, choreograf, studentka IV roku Reżyserii Dramatu na warszawskiej Akademii Teatralnej. Na zawodowej scenie teatralnej debiutowała na III roku studiów w Teatrze Miejskim im. W. Gombrowicza w Gdyni spektaklem Szczur wg opowiadania Witolda Gombrowicza (adaptacja i reżyseria). Potem powstały jeszcze Bądź mi opoką Barrie’go Keeffe’a (współpraca reżyserska wg pomysłu Grzegorza Wolfa) – spektakl otrzymał Nagrodę Młodej Krytyki na XIII Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym ZDERZENIE w Kłodzku, Zdarzenia na Brygu Banbury Witolda Gombrowicza w Teatrze Polskim we Wrocławiu oraz warsztatowy spektakl Między Mariusza Bielińskiego podczas II Wrocławskiego Forum Dramaturgii Współczesnej – spektakl zajął III miejsce w plebiscycie publiczności.

Tańczyła w spektaklach Jarosława Wojciechowskiego, Roberta Śliżewskiego, Danuty Petrów, Krzysztofa Zawadzkiego. Popełniła kilka choreografii (Ulica przypadków; Modlitwa; Czegokolwiek nie powiedziałbyś o kobiecie, to zawsze będzie prawda; Nie). Za choreografię Interna otrzymała dyplom z wyróżnieniem na Kwalifikacyjnym Kursie Instruktorskim o specjalizacji taniec współczesny przy MCKiS w Warszawie. Laureatka Stypendium Ministra Kultury za szczególne osiągnięcia artystyczne i naukowe. W latach 1991 – 2001 była członkiem Teatru Tańca Współczesnego WPS jako tancerka, instruktor (od 1998 roku), i choreograf (od 1998 roku).


informacje:

Patrycja Piotrowska - koordynator organizacyjny

tel. (022) 843 85 95, 0 692 282 113

polemiqi@wp.pl

Anna Piotrowska - Dyrektor Festiwalu

tel. (022) 629 75 53, 0 606 877 606

fundacjarozwojutanca@neostrada.pl

zmodyfikowano  11 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ