koncentrator kultury wyciskamy 100% kultury z kultury - wyciskaj z nami!

Na naszych stronach internetowych stosujemy pliki cookies.

Korzystając z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień przeglądarki
wyrażasz zgodę na stosowanie plików cookies zgodnie z  Polityką Prywatności.

» ROZUMIEM I AKCEPTUJĘ
Wrocławianka roku Gala
zmodyfikowano  12 lat temu

Kobieta z morza

CO było GRANE - ARCHIWALNE TERMINY » » 32 363 wyświetleń od 1 stycznia 2007
  • 9 kwietnia 2006, niedziela
    » 20:00
  • 8 kwietnia 2006, sobota
    » 20:00
  • 7 kwietnia 2006, piątek
    » 19:00
  • 6 kwietnia 2006, czwartek
    » 19:00
  • 19 marca 2006, niedziela
    » 19:00
  • 18 marca 2006, sobota
    » 19:00
  • 17 marca 2006, piątek
    » 19:00
  • 16 marca 2006, czwartek
    » 19:00
  • 15 stycznia 2006, niedziela
    » 19:00
  • 14 stycznia 2006, sobota
    » 19:00
  • 13 stycznia 2006, piątek
    » 19:00
  • 22 grudnia 2005, czwartek
    » 19:00
  • 21 grudnia 2005, środa
    » 19:00
  • 20 grudnia 2005, wtorek
    » 19:00
  • 30 października 2005, niedziela
    » 19:00
  • 29 października 2005, sobota
    » 19:00
  • 28 października 2005, piątek
    » 19:00

Susan Sontag wg Henrika Ibsena

  • tłumaczenie: Jarosław Anders
  • idea, scenografia i reżyseria: Robert Wilson
  • kostiumy: Giorgio Armani
  • muzyka: Michael Galasso
  • reżyseria światła: A.J.Weissbrad i Robert Wilson
  • współpraca reżyserska: Giuseppe Frigeni

produkcja Teatr Dramatyczny m.st. Warszawy we współpracy z Change Performing Arts

pierwsza produkcja Emilia Romagna Teatro, Teatro Comunale di Ferrara, Piccolo Teatro di Milano-Teatro d’Europa

występują:

  • Danuta Stenka (gościnnie)
  • Anna Dereszowska
  • Władysław Kowalski
  • Dominika Ostałowska (gościnnie)
  • Dominika Kluźniak
  • Miłogost Reczek
  • Krzysztof Dracz

Robert Wilson, jeden z największych artystów teatru, wystawia tekst Susan Sontag inspirowany dramatem Henrika Ibsena. Amerykański twórca po raz pierwszy realizuje swoje przedstawienie w Polsce, w warszawskim Teatrze Dramatycznym.

Sztukę specjalnie dla Roberta Wilsona napisała Susan Sontag, wybitna amerykańska eseistka i pisarka. Jej tekst inspirowany jest słynnym XIX- wiecznym dramatem Henryka Ibsena. Tytułowa bohaterka to Ellida, młoda kobieta, która po śmierci ojca opuszcza rodzinny brzeg Morza Norweskiego i zostaje żoną Hartwiga, wdowca wychowującego samotnie dwie córki. Kobieta z morza to na pierwszy rzut oka małżeński dramat – konflikt pomiędzy dominującym, starszym mężczyzną i zdaną na niego kobietą. W rzeczywistości rzecz dotyczy wielkiego starcia idei. Hartwig uosabia wszystko to, co racjonalne, praktyczne i użyteczne, a Ellida świat natury, uczuć i poezji. Stawką w ich walce płci jest wolność. Czy Ellida, tęskniąca za morzem, nieokreśloną siłą, która każe jej porzucić wszystko, wyrzeknie się swoich pragnień w imię odpowiedzialności i szczęścia swojej nowej rodziny?

Robert Wilson rozgrywa Kobietę z morza w pięknej, surowej przestrzeni. Proste drewniane elementy scenografii przywodzą na myśl deski na pokładzie statku. Nastrój spektaklu budują światła i niezwykłe kompozycje Michaela Galasso – dźwiękoobrazy, łączące adaptacje tradycyjnych skandynawskich pieśni ludowych z muzyką na skrzypce oraz nagraniami dźwięków z nadmorskich plaż. Kostiumy Giorgio Armaniego utrzymane są w różnorodnej gamie morskich odcieni.

Robert Wilson - reżyser, scenograf i scenarzysta jeden z największych twórców współczesnego teatru; autor słynnych przedstawień nazywanych operami milczenia – m.in. Einstein on the Beach (1976). Pracował ze śpiewaczką Jessye Norman – Great Day in the Morning (1982), Heinerem Müllerem – Hamletmaschine i Kwartet (1986-1987), Tomem Waitsem – The Black Rider (1990), Alice (1991). Wilson jest wizjonerem teatru, twórcą perfekcyjnych, wysmakowanych plastycznie widowisk, które budowane są przede wszystkim poprzez gest i ruch. Ważna jest dla niego kategoria czasu. O Wilsonie mówi się, że potrafi kształtować albo unicestwić czas. Patrzeć na teatr Wilsona, to trochę patrzeć jak rośnie trawa czy drzewo. – Patrzymy na różę – ani drgnie. Odwracamy oczy – gubi płatek. Samo życie jest powolne. Kto kiedy widział, jak rośnie dziecko? Czy dostrzegamy własne starzenie się? W przyrodzie jak i w sztuce Wilsona czas jest nieruchomy. (B. Langton, Journey to Ka Mountain). Ze swoimi przedstawieniami Wilson dwukrotnie gościł w Polsce. W 1980 r. pokazał Curious George – Dialog, a w 1997 r. Hamlet A Monologue. W październiku 2004 r. Robert Wilson był gościem Festiwalu Festiwali Teatralnych SPOTKANIA organizowanych przez Teatr Dramatyczny.

zmodyfikowano  12 lat temu
przewiń ekran do początku stronyprzewiń ekran do początku strony

Wybierz kasę biletową:

ZAMKNIJ